Inhalte(1)

Baby Doll (Emily Browning) wird von ihrem sadistischen Stiefvater (Gerard Plunkett) in die Nervenheilanstalt von Brattleboro, Vermont, geschickt, wo sie einer Lobotomie unterzogen werden soll. Um mit der Situation besser umgehen zu können flüchtet die Hauptfigur von Sucker Punch in eine fantastische Vorstellungswelt, in der sie fortan ums Überleben kämpfen muss. Ihr zur Seite stehen weitere Insassen der Nervenheilanstalt, mit denen sie sich angefreundet hat. Schon bald plant Baby Doll die Flucht aus dieser alternativen Realität, doch dazu muss sie fünf Objekte stehlen, um der Gefangenschaft eines verrückten Unbekannten zu entgehen. Parallel dazu tickt auch in der realen Welt die Uhr, denn es bleiben Baby Doll nur fünf Tage, bis sie ihr Schicksal ereilen wird. Doch dann beginnen in Sucker Punch die Grenzen zwischen Traum und Realität zu verschwimmen. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (15)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Sucker Punch wirkt als eine Kombination von einem dekadenten Musical und einer dummen Videospiel-Adaptation. Die Geschichte spielt sich in der "Realität“ ab, welche durch Musical-Auftritte (Videospiel-Levels) ergänzt wird. Der Geschichtsrahmen funktioniert aber nicht – er ist hier nur deshalb da, damit er die Action-Fantasy-Ausrutscher verbindet. Und diese Ausrutscher, in denen die Heldinnen Nazis, Ninjas, Drachen und Orks aus dem Herr der Ringe oder Roboter aus I, Robot vernichten, funktionieren nicht länger als die ersten zehn Minuten, weil sie nur eine visuelle Show ohne jegliche Innovation sind. Der Aufbau vom Drehbuch ähnelt Tarantinos Kill Bill – Tarantino ist aber ein Drehbuchautor, der "ein bisschen besser“ als Snyder ist. Sein Handlungsgerüst war einerseits fester, andererseits wurden die einzelnen Episoden noch entfaltet. Das, woraus Sucker Punch zusammengeklebt wurde, ist selbstzweckmäßig und unsinnig. Ein Popkultur-Machwerk, das schon auf dem Papier schrecklich aussehen musste. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch Snyder is fantastic with visuals and music (anyone who has seen the brilliant but sadly underrated Watchmen knows this), but for God's sake, never, ever let him write his own scripts! If I were to rate only the composition of shots, the imaginative details, the spectacular slow motion (which, I don't know how Snyder does it, I don't mind it in his case) and the the soundtrack (“Army of Me” by Bjork made me foolishly believe I would love the film), it would be worth a full score. But the decadent pop-cultural, cringeworthy, scripted ballast, which also pretends to convey some higher message, was impossible to digest even with a full brain shutdown. Snyder is a great craftsman, but he needs a permanent whip over him and a humility within himself, which, on the other hand, was not lacking in his almost reverential adaptation of Moore's “Watchmen”. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I love Zack Snyder in Watchmen and Dawn of the Dead, but I don’t like him in the silly 300. Sucker Punch is much worse than 300, thanks God that I didn’t go to the cinema for it. This is just pointless teenage fantasy that pretends to have a meaning. I’m not able to argue why I think it only pretends so, because this time I couldn’t be bothered to look for it while watching it, and I just don’t want to think about this film any further. Even the action is not that exciting. A fail of biblical proportions. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch Upon entering the movie theater, my Xbox controller was snatched from me and Snyder ended up playing instead. I did actually enjoy just watching it. This is a film I've (unconsciously) wanted since I was a kid. I’m going to install "Painkiller"... ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Pubertärer Einer flog über das Kuckucksnest in Roboter-Ninja-Unterröcken. Ein saudummer Ballerfilm mit einer Bande affektierter Tussies in Strapsen, die in einem billigen amerikanischen Porno spielen, eingerahmt von einer Art pseudo-spirituellem Geschwätz über die Macht des Menschen. Was mich wirklich enttäuscht hat, war die Tatsache, dass Zacks visuelle Montagen zwar bombastisch sind, aber sie schweifen vollkommen am Ziel vorbei - ich weiß nicht, ob das an ihrer Unoriginalität oder ihrem schrecklicher Selbstzweck liegt, jedoch Sucker Punch kam mir wie eine verzogener Mischmasch vor, der mit dem Übermaß an Effekten die völlige Abwesenheit der Seele maskiert. Es bestätigt sich eben nur, dass Snyder ein ausgezeichneter Clipmaker ist (obwohl Sucker Punch in dieser Hinsicht immer noch hinter dem Rest seines Schaffens hinterherhinkt) und dass er die Schauspieler sehr wohlwollend leitet - und solange solides Material vor der Kamera hat, merkt man das ja auch noch nicht einmal so sehr, aber sobald wiederbelebte pubertäre Phantasmagorismen zur Sprache kommen, ist das Ergebnis katastrophal. Einen Vorteil hat dieses magmatische Zeugs ja - die Watchmen - Die Wächter kommen mir danach wie ein noch größeres Wunder vor. Doch damit war es das (und ich verfluche mich jetzt in Gedanken, dass ich den 300 eine so niedrige Bewertung gegeben habe - so wenig ...). P.S. Der unzuverlässige Erzähler ist noch nie so unzuverlässig gewesen wie in diesem Film (wodurch er all seinen Kredit und Wirkung verliert). ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch My dream is yours. Snyder's subversion against everything and everyone is only marred by the superfluous (aka all) action scenes and the obvious (and therefore twist-less) twist, which also unnecessarily undermines itself when revealed by the subsequent action. ♫ OST song rating: 3/5 ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch It's you.. Nazis, zombies, robots, dragons, samurais and a group of beautiful girls against them. In other words, six reasons why Sucker Punch couldn't succeed globally. It has everything you can imagine when you want a big, opulent, bombastic blockbuster and the world couldn't handle such an explosion, because having all those hits in one movie is just too much. Snyder clearly fulfills many fantasies and despite a few reservations, I have to cheer for him. I could do without the somewhat forced contrast between painted fantasies and depressive reality (which ironically, I actually liked more), but in the end, it's because of where the story is heading that the ending almost knocked me off my feet. I won't see such a specific ride not only this year, but never again. And now, grab a katana and Baby Doll can start dancing. ()

Zíza 

alle Kritiken

Englisch The action scenes were all over the place to me, but I wasn't going to talk about that. It was more about how I absolutely loathed the way they alternated between a Hollywood-esque triumph over evil (or when Amber et al. were fighting) with scenes that were shockingly cruel, dirty, and "real". It didn't make me feel good, and considering that this was happening throughout the entire movie, I didn't have a lot of fun. But for the other sex, there are plenty of babes here, each different, so maybe you can even pick one to watch. Plus, the babes here carry guns too: every teenager's dream... and the second star is for the soundtrack. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Perfect action sequences in a story about girl power that is only held together by the main protagonists’ makeup. Snyder shouldn’t write screenplays. Maybe I’m just getting old, but I won’t put up with this type of video game anymore. Don’t get me wrong, I always used to want to see scenes like where the dragon is chasing the airplane with the medieval battle raging beneath them or where the Nazi cyborgs are fighting in the trenches against a gang of scantily dressed young ladies (and that machine gun really suits Abbie Cornish). But since then, my movie priorities have changed. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch An incredibly crazy film, full of parodies, references, and captivating visuals. It’s a film made only for film enthusiasts and lovers of “fantasy” action. For bores and rational scientists, it will be a completely wasted hour and a half, followed by a feeling of WTF. Zack Snyder does whatever he wants and in his own way, it's also charming. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein sehr actionreicher Film, der (fast) alles hat. Der Soundtrack war für meinen Geschmack zu intensiv. Außerdem besteht er aus einer Musik, die mir nicht besonders gefällt. Zu Snyders Bildern hat sie aber perfekt gepasst. Es hat keinen Sinn, die ziemlich einfache Geschichte zu kritisieren. Mit einer komplizierteren Geschichte würde Sucker Punch wahrscheinlich nicht so wirkungsvoll sein. Die Mädchen und die Frauen sehen sehr schön aus, in vielen Szenen findet man überraschend glaubhafte Emotionen und den Teil im rasenden Zug werde ich mir wahrscheinlich noch mehrmals anschauen. Viereinhab. Ich würde gern auch den Director’s Cut sehen. ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Film zweier Extreme. In einem Moment ist es perfekt überdreht, knallhart unterhaltsam, actiongeladen und fast genial, voller Energie und beeindruckender Aufnahmen, dann wieder erschöpft, langweilig und dumm, eine Vorführung sinnloser Dialoge. Und die Sequenzen, in denen der Zuschauer Spaß hat und sich langweilt, wechseln sich regelmäßig ab. Jedes Mal, wenn jemand anfing zu reden, versuchte ich, den Boden anzustarren und nicht zuzuhören. Horror. Aber als angefangen wurde zu schießen, konnte ich meine Augen nicht von der Leinwand abwenden. Fantastische Welten, perfekt, es hat sich gelohnt, den Film allein wegen der deutschen Soldatenzombies aus dem Ersten Weltkrieg, die mit Dampfmaschinen und Uhren betrieben werden, zu sehen. Klasse. All das Glanz ist jedoch in einer stumpfen Geschichte verpackt, die in einer Irrenanstalt stattfindet, was völlig unnötig und uninteressant ist. Sucker Punch ist wie ein wirklich schönes Gemälde, aber in einen wirklich hässlichen Rahmen gesetzt. Im Ergebnis Durchschnitt. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch I was prepared. A bunch of abused madwomen systematically dismantle the domination of disgusting and filthy men. At least they have the by now surely impotent Scott Glenn as a magical grandfather with a sniper rifle to help them. Sucker Punch is an awesome ideological counterpoint to Trier's Antichrist. PS: I felt like crying with delight at times during the action scenes... PPS: I'd love to lend Jena Malone a towel some morning at home. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch I must say that the first screening at the movie theater in 2011 didn't impress me at all, and I was rather annoyed by the film. However, three years later, I feel like I was unnecessarily harsh on it. The action is unnecessarily cool and could be more brutal, but somehow it fits with the visual style of the movie. Overall, the story isn't bad, and it works as a tragedy as well. It's just that some of the characters are a bit one-dimensional. Yeah, I enjoyed it much more the second time around. ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch Zack, if I leave Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole out of the comparison, this is quite a leap from Watchmen then, honestly speaking! Sucker Punch is, aside from the stunning visuals, the direct opposite of Watchmen. Indeed, Watchmen wasn't primarily made as a visual bastion, but was meant to (and did) function as a worthy retelling of Alan Moore's comic book, which both didn't neglect and indeed managed to bring to the forefront a good number of existential, social, and political issues. Sucker Punch may not be a comic book adaptation, but many of the techniques and motifs used here smack of comics. From this perspective, Zack Snyder's latest film so far is a spectacular and appealing blend of action, long video game sequences, and bombastic visual orgies that work perfectly with an eighty million dollar budget. Sucker Punch is certainly not an epic, lyrical, or lyric/epic work. It's a digital carnage with a script that's as leaky as a sieve. (But what can you do when it's royally entertaining and amazing to watch?) [seen in EXTENDED CUT] ()