Inhalte(1)

Die beiden Cops Brett Ridgeman und Anthony Lurasetti werden aufgrund eines Videos, das sie bei einem außergewöhnlich hart ausgeführten Einsatz gegen einen Drogenkriminellen zeigt, suspendiert. Ridgeman fühlt sich ungerecht behandelt und befürchtet, dass er durch das fehlende Gehalt nicht mehr richtig für seine Familie sorgen kann. Gemeinsam mit Anthony plant er als ausgleichende Gerechtigkeit, eine Bankräuber-Gang um deren Beute zu erleichtern. Doch sie suchen sich hierfür leider die falschen Kriminellen aus - denn die psychopathischen Räuber besitzen keinerlei Skrupel, ihren Fluchtweg mit unzähligen Leichen zu pflastern…... (Universum Film)

(mehr)

Kritiken (16)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine prozedurale Analyse eines (nicht) polizeilichen Eingriffs mit einer langen Exposition und einem unvorhersagbaren Höhepunkt. Eine schwarze, grausame Alternative zum geliebten Mainstream-Film Lethal Weapon - Zwei stahlharte Profis, in dem der Sergeant Martin Riggs definitiv dem System und der politischen Korrektheit den Rücken kehrt und wie Dirty Harry auf ein verdammtes Upgrade von nihilistischen Schurken aus The Big Lebowski zielt. Wenn man die Länge des Films bedenkt, passiert in ihm wenig. Die Ereignisse würde ich in die ersten zwei Stunden zusammenschneiden und dann erst in der letzten halben Stunde ein absolutes Inferno auslösen, welches hier ein bisschen fehlt. Ein Inferno mit einem sorgfältig ausgearbeiteten Schuft Thomas Kretschmann. Ja, Zahler hat uns mit seinem ausgefeilteren, intensiven und perfekten Brawl in Cell Block 99 verwöhnt. Aber auch so ist Dragged Across Concrete immer noch eine sehr coole Angelegenheit, die damit unterhält, dass sie anders ist, und bei der den Zuschauer*innen ein Schauder über den Rücken läuft. Zahler beendet im Film sympathisch sein vorheriges Meisterwerk, z. B. mit der Figur von Jennifer Carpenter, welche die Füße von ihrem Baby küsst. PS: Die Szene in der Bank würde ich komplett zeigen. [Sitges FF] ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch For me, S. Craig Zahler has become something a newly emerged American filmmaker, whose every next film in an incredible experience. This is the third time I meet with his craft, and it is once again the case. The precise dialogues might be not as filled with pop-cultural references as those in Tarantino’s movies, but they are wonderfully on point. Add in the brutality that doesn’t pull any punches. At the same time, it makes you wonder how far a film can go and not to cross the line. Here there’s at least one scene that crosses it, and I think the director likes to include something like this in his every movie. Moreover, it is interesting that he makes his movies based on his own script and uses his own music as accompaniment; he might be something of a genius. Moreover, the movie features the perfect duo of Gibson and Vaugh, who look like a throwback to the 1990s. Simply fantastic, what can I say. Had ti been a bit shorter, I’d have given it five stars. I understand that the director made some scenes longer on purpose for the atmosphere, but sometimes it was too much. Anyhow, it remains a decent action movie, one of the most distinctive ones in the recent years. ()

MrHlad 

alle Kritiken

Englisch Two cops are suspended for six weeks. They need money and are angry, so they decide to rob a gang that is planning a big heist, but things go a bit wrong. S. Craig Zahler is still as uncompromising, surprising and unpleasant with his third film. And even though we already know what to expect from his stories, this time he manages to shock and unsettle and is as cruel to his audience as he is to his heroes. Fans of the director will not be disappointed by his new film, because this is exactly what we wanted to see from him. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Wer steht denn in S. Craig Zahlers neuem Film auf der falschen Seite? Es ist, wie immer, die ganze Welt. Eine langsam abbrennende Story über einen Überfall/eine Polizeistory/eine kaum rührende Kumpelromanze, eine Slomo-Shotgun Safari. Gefühlsmäßig ist es ungefähr so, als ob die Coen-Brüder die Lethal Weapon in einer alternativen Realität antreffen, in welcher die Grausamkeit keine Grenzen kennt und das Schicksal nach dem Blut von Unschuldigen durstet. Zahler ist einer der wenigen Filmemacher, die es sich erlauben können, den Titel eines Originals und Visionärs für sich zu beanspruchen können. Der vorherige Streifen Brawl in Cell Block 99 war in gewisser Hinsicht ein überzeugenderes, radikaleres und eindringlicheres Monstrum, jedoch Mel Gibson zweieinhalb Stunden lang in einer der Rollen seines Lebens mitzuverfolgen, ist eine große Satisfaktion. Außerdem weiß ich das weitere syablemanähnliche Feature von Fred Melamed mit jüdischem Gold aufzuwiegen. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch “We have the skills and the right to acquire proper compensation." It is typical for Zahler that overarching plot is simplistic and the story in terms of “who, what, why, how" is clear from the very first moment. Basically, according to all principles, the story line should not be enough for more than a two-and-a-half-hour film. But it is. And the reason for that is unusually strong dialogs, characters and performance and gradation of individual situations. This is also reflected in his “author´s" directing. The scenes, as he shows them, would barely last a few seconds in movies of other´s directors or ended up on the floor of the cutting room. But in his movie these scenes are highlighted. He let them slowly flow in a non-film and statical way for long minutes “where nothing seems to be happening and where there might not be any reason for them". But there is. Subliminal tension, characters and actors who have the space to perform minimalist performances benefit greatly from this. So, it's still true that the length and slow pace are justified (except for the unnecessary anabasis around the character of Jennifer Carpenter) and that it's so unique that it's not for everyone. This time it applies even more, because inevitably many will confuse it with the film's message / opinion of the film maker and not of the characters, due to the real right-wing racist main characters of the “white angry middle-class men". But we can only blame time we live in. And we must admit that this time Zahler uses the “troll" level quite deliberately and damn skillfully (about 70%). Fortunately, however, this does not overshadow the fact that this honest and harsh criminal movie from an older than old school is mainly and above all based on the characters an (100%). ()

EvilPhoEniX 

alle Kritiken

Englisch S. Craig Zahler one of the most interesting and distinctive directors of recent years. After the western Bone Tomahawk and the brutal prison thriller Brawl in Cell Block 99, he brings us a solid raw crime film starring Mel Gibson and Vince Vaughn. Although it’s mostly dialogue and takes place mostly in a car, it almost doesn't matter, because watching two excellent actors critique the social situation in America and hilariously stick it to us is a blast. The highlights are definitely the uncompromising bank robbery and the final shootout, which takes pulls no punches. Uncompromising, violent, surprising and actually unpleasant, that's Zahler. Some may be bothered by the 160-minute running time, but surprisingly the film passes quickly. 80% ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Zahler chose a more accessible style, but that doesn't mean it's predictable or less brutal. He presents very contemporary topics in this movie, which moralizes about two cops whom the system has driven to the edge of the law. Gibson has a successful comeback in terms of acting and Vaughn is great as his partner. And he has to be. A considerable portion of the picture involves them sitting in a car and chatting. There isn’t much action, but when there is, it’s realistic and brutal in typical Zahler fashion. The fate of the supporting characters is often shocking. The film's slow pace makes sense. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch A noir version of Lethal Weapon, a film with a complex script and many characters, yet intelligible, dark, cynical and cruel. From a director who is not afraid to go beyond the edge of standards and in a sense does absolutely what he wants, creating a new subgenre – a dark alternative to Tarantino's films, where the dialogue passages are also often ridiculously over the top. A film from a different era with distinctive qualities, yet perhaps too long. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch S. Craig Zahler hat die Zuschauer*innen sowie seine Figuren von Anfang an völlig in der Hand und er macht mit ihnen, was er will. Den Figuren bleibt nichts anderes übrig, als damit irgendwie fertigzuwerden. Und uns bleibt nichts anderes übrig, als das Geschehen zu beobachten, weil es wieder so ausgezeichnet ist. Eine düstere Atmosphäre, unerwartete Situationen, tolle Schauspieler*innen an der Spitze mit Mel Gibson in der besten Rolle seit Signs - Zeichen… Im Film gibt es nicht so viel Gewalt wie z. B. in Brawl in Cell Block 99. Die Spannung und die allgegenwärtige Trostlosigkeit sind aber ein ausreichender Ersatz. Egal, wie es Zahler macht, er hat wieder einen von den Filmen geschrieben und gedreht, die man als unvergesslich bezeichnet. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Dragged Across Concrete is another good film by Zahler that may lack the shocking scope of his previous gem and some scenes look as if the talented filmmaker was trying too hard to improve and rip himself off, but patient viewers will not regret the time spent in the company of this mesmeric director’s vision. Pushing your expectations to heavenly heights would be a mistake, but it would be even worse to overlook this old-school and yet original and distinctive piece of craftsmanship. Personally, I will gladly go back to it. ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Ähnlich wie Zahlers vorheriger Film Brawl in Cell Block 99 konzentriert sich hier die Handlung auf das Thema Familienschutz und -sicherheit, auch wenn dies die Hauptcharaktere möglicherweise auf einen unumkehrbaren Weg führt. Auf der Kontraseite bietet der Film einen kühlen und sehr realistischen Ansatz zusammen mit einer langen Exposition der Charaktere, um dem Zuschauer ihre Motivationen vollständig verständlich zu machen und eine ausreichende Beziehung zu ihnen aufzubauen. Dies ist jedoch möglicherweise der umstrittenste Punkt des Films, da im Vergleich zu Zahlers früheren Werken, in denen es immer nur eine lineare Exposition für die gesamte Gruppe von Charakteren (Bone Tomahawk) oder nur für einen Hauptcharakter gab (Brawl in Cell Block 99), hier eine lange Hintergrunddarstellung von vier getrennten Einzelpersonen gegeben wird, wodurch der Film möglicherweise etwas an Tempo verliert, wenn er von einer zur anderen Person springt. Insbesondere wenn wir nicht genug von dem verdammt coolen Duo Vaughn-Gibson bekommen können, zwischen denen die Dialoge wirklich auf den Punkt kommen. Zahler eröffnet zudem eine ziemlich mutige Debatte über die heutige Zeit im Hinblick auf übertriebene politische Korrektheit im Konflikt mit der Durchsetzung von Gerechtigkeit, wofür das Hauptduo von Polizisten suspendiert und in einen tödlichen Teufelskreis außerhalb des Gesetzes geworfen wird. Ein roher und unangenehmer Film, von dem man jedoch die Augen nicht abwenden kann. ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Nach dem äußerst fantastischen "Brawl in Cell Block 99" ist der Film "Dragged Across Concrete" dramatisch gemäßigter, sowohl in Bezug auf Brutalität als auch Dichte. Dennoch wird dies durch den breit angelegten Erzählstil aufgeholt. Die Handlung kann im Wesentlichen als einmalige Verfolgungsjagd zweier suspendierter Polizeipartner zusammengefasst werden, die sich mit dem Wunsch nach großem Gewinn in ein kriminelles Unternehmen verstricken, das ihnen allmählich über den Kopf wächst. Regisseur S. Craig Zahler hat diese einstündige Geschichte (großartig) jedoch als prozedurales Krimidrama mit fast dreifacher Länge angelegt, bei dem jede wichtige Figur eine lange Exposition mit klar definierter Geschichte, Motivation und familiärem Hintergrund haben muss (in "Brawl in Cell Block 99" gab es nur eine solche Figur, während es hier mindestens drei gibt, was die narrative Dynamik etwas abschwächt), auch bei den Helden, bei denen es nicht unbedingt nötig wäre (das gesamte zehnminütige Intermezzo mit Jennifer Carpenter, das in einem Banküberfall gipfelt, ist an sich ein herausragender und beeindruckender Kurzfilm, der jedoch in Bezug auf das Geschehen drumherum eine minimale Bedeutung hat). Bei diesem intelligent inszenierten, geschickt aufgebauten, schlagkräftigen und konsequent ehrlichen Komplexfilm fehlt es gelegentlich an Tempo (vor allem in dialogischen Passagen) und in Bezug auf die sparsam dosierte Gewalt auch an Überraschungsmomenten, da Szenen, die auf etwas Blutiges hindeuten, oft vorhersehbar sind. Die Handlung entwickelt sich dennoch unberechenbar und alle Aspekte des Films sind von schwer professionellem Niveau. Vince Vaughn hat diesmal eine wesentlich glattere Rolle und Mel Gibson ist ein großartiger Partner für ihn. Die Kritiker freuen sich auch über den übertriebenen politischen Korrektheitsbezug in Verbindung mit der medienwirksam dargestellten Polizeibrutalität. Es ist jedoch nicht ganz so überwältigend und emotional verheerend wie "Brawl in Cell Block 99", obwohl dies wahrscheinlich eine Latte ist, die wahrscheinlich nicht überschritten werden konnte. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch "Likewise." One of the main reasons Zahler's films so far have been conducive to developing a close relationship with the protagonists has been their struggle with absolute, unconditional evil. It’s no different here, and that is why it was necessary to be more cautious from the start, because here for the first time he decided to express himself beyond the medium of film and comment on the current state of society. Because in the context of a fictional fight against evil, of course the truth understandably does better, doesn’t it. And the opening dialogues really smacked of trouble in the way they expressed a position as if on paper. By the way, older actors past their zenith should be banned from using lines containing the word "nowadays" in contemporary films. Thank you. Once again, however, the overlong exposition, minimization of formal shorthand, and attention to detail helped Zahler to a breathtaking second half of the film, where almost every shot is unexpected, every punch hurts incredibly, and everyone here delivers on their guarantees. Especially the bad guys. The impact of gunshots in the silent, slow space drowning each scene then literally breaks into the viewer's safe zone, presenting a unique physical experience that is so rare these days. And for that, Zahler is to be loved. As much as I wouldn't want to be a female character in his film. Few people really dare to do what he does to them. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch The film was long and noticeably so, which is a real problem. The story basically had two modes: 1) action film with a great atmosphere for a tough audience and 2) some sort of uninteresting thing that was dragging on and on. When I balance out the pros and cons, it amounts to a decent three stars. The film’s biggest asset was that its authors avoided the all-pervading political correctness. I was often thrilled with what I heard, which is why I had to give four stars. ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch Zahler certainly doesn't worry about whether or not it's "sufficiently audience-engaging and engrossing in every second" and builds the entire exposition at a very tepid pace indeed. Still, I wasn't bored for a moment, which is mostly a credit to the great dialogue and the gradual tightening of the screws. It was good to see Mel Gibson back in a proper role after all his (personal) screw-ups and he and Vince Vaughn make a great duo here. Anyway, this third feature film by Zahler is probably his most conceptually interesting out of what he's done so far. It doesn't have the frenetic "video game" vibe of Brawl in Cell Block 99, nor is it as intensely explicit as Bone Tomahawk, but the social/societal dimension of the overall narrative is obvious and very important here. Through the lens of Mel Gibson's character, the whole story could be seen as a critique of the modern hyper-correct age, where the old ways have long since disappeared, and where those "old school honest men" have it pretty tough unless they're willing to climb up the right assholes. In fact, I see the whole film as a kind of sighing over the present time and especially at the principles and mechanisms on which today's ideals are built. [Febiofest 2019] ()

angel74 

alle Kritiken

Englisch S. Craig Zahler deserves a medal for such an original and clever whodunit with a strong social overlay. Especially since the crime genre in America has been on the decline in recent years. I am amazed that he not only wrote the screenplay, but also contributed significantly to the music, which very much suited the slow pace of the narrative, and he directed the whole thing himself. I'm getting more and more interested in this guy. Some of the dialogue in Dragged Across Concrete could be set in stone. Occasional black-humored quips lighten the tense and ever-thickening atmosphere. The story has a consistent and engaging plot with unexpected twists and turns. The icing on the cake is the well-chosen cast. (85%) ()