James Bond - Ein Quantum Trost

  • Deutschland James Bond 007: Ein Quantum Trost (mehr)
Trailer 4

Inhalte(1)

James Bond ist den Mördern seiner Geliebten Vesper Lynd auf der Spur. Von Mr. White, einem der Drahtzieher, erfährt er mit M beim Verhör, dass eine weltumspannende Organisation namens 'Quantum' dahintertsteckt. Auf der Suche nach dem Verräter in den eigenen Reihen lernt Bond auf Haiti die geheimnisvolle Camille kennen, die ihn zu dem erfolgreichen Geschäftsmann Dominic Greene bringt. Der Global Player entpuppt sich als große Nummer bei Quantum und will nur eines: die Weltherrschaft. (ORF)

(mehr)

Kritiken (14)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Der 22. James-Bond-Film sollte eine durch Rache angetriebene, wilde, ja sogar wütende Vollendung von James Bond 007 - Casino Royale sein – das Drehbuch und seine Exposition des Agenten 007 sind ein eindeutiger Beweis. Die Produzenten haben sich für einen Arthouse-Regisseur entschieden, der James Bond 007 - Casino Royale alle starken Gliedmaßen amputiert und an ihre Stelle Blumen arrangiert hat. In dem Film gibt es keine ausgezeichneten Actionszenen, es fehlen das Auto von Bond, der tolle Vorspann und die interessanten Schauplätze. Die Schufte haben mich an Negativgestalten in den Filmen von Pasolini erinnert. Das Einzige, was aus James Bond 007: Ein Quantum Trost einen James-Bond-Film macht, was ihn zusammenhält und was ihm den dritten Stern in meiner Bewertung gebracht hat, ist der ausgezeichnete Daniel Craig (Olga Kurylenko ist angenehm, sie ist aber trotzdem nur eine weibliche Ergänzung der Bond-Welt). Nach einer sehr langen Zeit hat in mir ein James-Bond-Film kein Gefühl der heldenhaften Aufmunterung hervorgerufen, die ich als kleiner Junge nach Actionfilmen gespürt habe. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch I’d say that the traditional martini is a thing of the past for the new Bond, Craig looks more like someone who sips energy drinks. When we left the cinema my friend said: “Mate, didn’t we make a mistake? Wasn’t this Hulk by any chance?“ We didn't, but the fact is that Bond's casualness, elegance, wit, insight and typical ironic puns have probably gone down the drain with the dashing Craig. To make an animal analogy, Bond has always been something of an easy-going German shepherd for me (with the exception of Dalton), while Craig's Bond is a purebred brawling pit bull. I'm not complaining, just stating dryly, but I'm not really enjoying this newly set Bond universe. That said, it was a pretty decent action flick. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch 007's character was never one I had to have on a poster above my bed, and he could name the proportions of all the women who had slept with him. Still, I have always appreciated how "trendy" he can be, not only in terms of dressing but also in filmmaking. The present is ruled by the brawlers on speed who solve problems with the elegance of a bulldozer, and this is exactly the category that James Bond had to conquer. He did it perfectly. We can argue about how much the plot would stand on its own without the previous poker kick-off, but Marc Forster goes much further. The hackneyed blockbuster rules are shattered, the characters behave erratically, and even the hero straddles the line where good meets evil so closely that it's hard to discern which one of them has the upper hand in his actions. Craig is brilliant, handling the torn emotions and the cold fights without blinking an eye, Amalric's villain oozes respect, and Olga is an elegant addition who fills her role to perfection. Forster's work is obviously not to everyone’s taste, but when I read criticisms about art, I shake my head in disbelief and boldly put Quantum of Solace on my personal list of top films. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Nach einer ruhigen, konzentrierten und vollwertigen Betrachtung des Films erhöhe ich meine Bewertung. Die wichtigste Bemängelung, dass man hier nicht auf Bonds ausgefeiltere Motive eingeht, ist wie weg. Forster hat hier exakt so viel Psychologie hineingepackt, wieviel die Geschichte brauchte, und Bonds inneres Übergangsdilemma im zweiten Plan verdeckt. Einen 007 als Terminator zu bezeichnen, kann wohl lediglich eine Person, die durch die aktuelle Popcornproduktion abgestumpft ist und nicht zwischen den Zeilen lesen kann. Sofern Campbell dem Agenten Ihrer Majestät die Lizenz gegeben hat, zu töten und ein menschliches Inneres auch, so beraubte ihn Forster einer klaren Welt sowie eines Rezepts zur Identifizierung von Gut und Böse. Es ist schade, dass Dominic Greene auf der Leinwand so wenig Platz eingeräumt wird, Amalric ist es gelungen, ihn ohne unnötige Wiedergabe wunderbar darzustellen - nicht mehr wie einen klaren Bösewicht, sondern als Typ, der in einer Welt am schmalen Grat entlang geht, wo keine klaren Grenzen mehr gezogen werden können. Wo man mit den Bösewichten schlafen gehen muss, weil die Guten ausgestorben sind. Und James? Treibt ihn wirklich nur sein Dienst wirklich voran, wie dem auch bei anderen Bonds der Fall ist? Wohl kaum. Aber der Weg der Rache deckt sich ja rein zufällig mit dem reinen Weg mit dem Weg des geringeren Übels zusammen (geringster Trost). Das gut gewählte Duett mit der charismatischen Kurylenko gipfelt in einer doppelten Katharsis - einer der Charaktere findet Rache, der andere findet offenbar sich selbst definitiv wieder. Forster hat jedoch sicherlich keinen Action-Anhängsel zu Casino Royale gedreht, was man allerdings erst nach sorgfältiger Betrachtung zu schätzen wissen wird. Z.B. Das fantastische Zusammenspiel Bond-Mathis oder die süße mütterliche Beziehung zwischen M und 007 beweisen, dass Marc er selbst geblieben ist und es geschafft hat, private Emotionen und Liebe zum Detail in die Geschichte hinein zu bringen. Der Moment, in dem sich der große Weltmensch Bond unter leidenden bolivianischen Farmern befindet, ist großartig, weil er Bonds Pilgerung vom unberührbaren Dandy zum proletarischen Kraftprotz, welcher außer dem Leiden auch die Folgen seines Handelns sowie den Umbruch des sogenannten Guten in der heutigen Welt zu sehen vermag. Es ist jedoch ein trauriges Paradox, dass die wohl am gelungensten konzipierte Bond-Produktion eine solche Summe gekostet hat (merken tut man´s nicht so richtig, weil Forster selbst die effizientesten Actionszenen als ästhetischen Vers mit vielen cleveren Details und präzisem Tempo präsentiert). Ich habe einen eindeutig positiven Eindruck. Quantum Of Solace ist eine Art kammerpsychologischer Actionfilm, der mit unkonventionell "hohen" Ressourcen im Rahmen einer typisch "weniger anspruchsvollen" Handlung arbeitet. Er sieht viel nachdenklicher als wild aus. Schade, dass Forster seine zusätzlichen 20 Minuten nicht zu Gute geschrieben bekam und daher gezwungen war, dem ansonsten sehr sensiblen Ton der Erzählung einen zu drastischen Schnitt aufzuzwingen. Auch dank des Soundtracks, der noch weiter unter die Oberfläche geht und auf effektvolles Donnern pfeift, gebe ich fünf Sterne. Diesen Bondfilm wird sicherlich nicht jeder zu schätzen wissen, jedoch aus meiner Sicht ist dies einer der besten und sicherlich einer der sich am meisten der Gepflogenheiten entledigt. () (weniger) (mehr)

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch The only problem about this otherwise splendid action movie is that it just isn’t a Bond movie; not one bit. Which might piss double-o-seven fans off a little, but in view of the fact that I not a particular aficionado of the character, nothing stopped me from having a great time. For the first time since From Russia with Love. What Marc Forster gets away with in this commercial blockbuster is not only endearing, but often admirable. The action scenes are ingenious and fantastically edited together. And what’s the best thing about the twenty-second Bond movie? Well, I maybe repeating myself, but the simple fact that this isn’t a Bond movie, but “just" a gripping, honest-to-god action thriller, at last with an interesting, non-two-dimensional hero with a face like a pissed gorilla in a suit. ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch Bond is running wild. The honest data disk to Casino Royale, which lags in the ability to operate independently. The scenario moves into a more classic dimension, James' emotional hesitation remains credible, I immensely enjoy the action, and above all, Daniel Craig loses the look of a wild beast who has been given a license to kill and behaves like an elephant in a china shop. Bond keeps killing, but with style, elegance, and I must say, with a certain sinful pleasure. The Bond girl (the classic one) is here briefly, but exactly as the fans want her to appear. Beautiful, slightly annoying, but in the consequences of James' deadly charm, also helpless. In Olga's portrayal, Camille is an equal partner, although she cannot fulfill the ancient fate of Vesper by principle. And the main hero remains seemingly insensitive machine that won't back down. During the screening shortly after watching the previous escapades of Quantum, the motivation or credibility of the villains gradually runs out, but in the face of scenes like the deadly edited Austrian cat-and-mouse game, it doesn't fall behind much. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch In Daniel Craig's Bond, has become fashionable for film fans to criticize the loss of style and almost all the ingredients that made Bond Bond. I have never been a fan of the Bond legend or a die-hard action movie fan, so the loss of some typical elements for this film doesn't seem painful to me. What I do miss is a greater lightheartedness, the typical self-ironic lines, and light-hearted jokes. The pace is brisk and the style corresponds to what viewers could see in the previous 21 Bond films. Director Marc Forster does not offend me with his style, and I appreciate his direction much more than some more famous films in the series. The excessive action prowess doesn't sit well with me either, as the hero can take care of dozens of enemies without blinking an eye, without even getting out of breath, and also the fact that the villains, such as Mathieu Amalric's portrayed character, have such a short lifespan. But that's how the Bond fairy tales go. Overall impression: 60%. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch To tell the truth, I found it hard to decide how to review this movie because of the fragmentized beginning (a great mistake from Forster) and pathetic opening credits, but in the end the pluses outweighed the minuses (I didn’t mind that Bond didn’t drink Martini ;-). We start where we finished. Without any explanation at all, we are plunged into the action (a bit Miami Vice-style) and the beginning is then a march-past of incredible action scenes, not as flawless as in Casino Royale, but first-rate action all the same. Both Bond girls were also great, and personally I liked Gemma Arterton more than Olga Kurylenko, even though she was given less room to perform. And the powerhouse and also best-working component of the movie is the flawless Daniel Craig thanks to whom everything is as it should be. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch The first Bond that is practically without a beginning. It takes a while to get used to the fact that the film starts essentially in the middle, so we don't get a lot of character analysis and explanations of who is working for whom. Quantum of Solace is almost exactly on the well-worn tracks of Casino Royale, and that is a good thing. Daniel Craig has achieved something unprecedented, he has perfectly defined the contemporary action hero, which no one has been able to do in the past 10 years. Ethan Hunt is too action-oriented and not believable enough, Jason Bourne is an emotionless machine, but Crags's portrayal of James Bond is a thrilling persona that fits perfectly into the current trend of the perfect man: a rough, charismatic, and intelligent killer who is like a fish out of water without a luxury suit. Thankfully, there are emotions and love, but presented intentionally in a subdued manner, and delivered in precise doses, and Bond is breathtaking in those moments with the accompaniment of a gentle piano. Forster knows exactly what is in nowadays and he is careful. Perhaps it is only in the last two Bond movies where they managed to bring rawness to the action, meaning that finally the blows are hard enough, the falls are rough enough, and the running is fierce enough; no frills, no clever cameras shortening this or that, absolutely fierce, uncompromising, and devilishly fast action without any time for thinking. It could almost be said that the adrenaline can be felt through the screen. Casino Royale plus Quantum of Solace: timeless filmmaking. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Bonds Vendetta ist gelungen. Wegen der chaotischen Action kann ich aber James Bond 007: Ein Quantum Trost keine fünf Sterne geben. Ansonsten bewundere ich das blitzschnelle Tempo des Films, der vom Vorspann bis zum Abspann wie ein gedopter Athlet rast. Es ist ihm egal, ob man mit ihm mithalten kann oder nicht. Die besten Szenen kommen wie in James Bond 007 - Casino Royale gleich am Anfang (die Autoverfolgungsjagd und das Rennen auf den Dächern). "Langeweile" ist aber das letzte Wort, das mir im Zusammenhang mit dem Rest von James Bond 007: Ein Quantum Trost einfällt. Das Finale ist großartig. Dasselbe gilt auch für die Szene mit den Flugzeugen. Craig hat bestätigt, dass man für die Rolle des neuen Agenten 007 keinen besseren Schauspieler hätte finden können. Ich hoffe, dass er noch viele James-Bond-Filme drehen wird. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Daniel Craig ist der beste Bond, definitiv, Eva Green und Olga Kurylenko sind seine interessantesten weiblichen Gegenparts, und Mads Mikkelsen und Mathieu Amalrice sind die allerbösesten Bösewichte. Vielleicht bin ich voreingenommen, aber Bond-Filme haben mich früher immer abgestoßen, weil sie mir zu blöd waren, doch mit den künstlerischer veranlagten Regisseuren und neuen Schauspielergesichtern bin ich ihnen auf den Geschmack gekommen. Ich hoffe nur, dass die Filme in derselben Linie weiterlaufen werden. Marc Forster belegt, dass er tatsächlich jedes Genre bedienen kann. Für ein noch besseres Erlebnis aber hätte ich Casino Royale sehen sollen, weil ich mich irgendwie im Plot um Vespren verirrt habe. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch James Bond in an era of cinematic chaos under the baton of a pure formalist. For me, this is the exploitation of Bond's potential almost to the marrow, with 230 million invested in a unconversational kinetic story where most of the money has been spent on hugely demanding real special effects and building a tangible set. I honestly knew I was going to give it the best score in one of the opening two-second shots, when from a shot of a destructive chase on Tuscan serpentines the camera still manages to execute an establishing shot. The fall from the Tower of Siena, the motorboat collisions, or the shootout in the opera house where the sound and spatial orientation are switched off, leaving only fragments of Bond-like attributes – all these are the results of an awful lot of money and the authorial vision of someone who thinks more in pictures than in words. Yes, films like this started swallowing huge budgets only a decade ago. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch For me, the weakest of the first three Bond movies with Daniel Craig. It's missing something. One probably already knew what to expect after "Casino Royale", so there wasn't such a big surprise. The story is maybe a bit too complicated, but so is "Skyfall". Maybe too much effort to make Bond someone a little different than who he really is. Still good, but not exceptional. ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch As worried as I was about whether Forster could make a proper action film, I was pleasantly surprised in this regard. The opening car chase, the planes, the final confrontation in the middle of the desert – all brilliantly filmed. The only problem I have with Quantum of Solace is the somewhat chaotic plot, but maybe that's the way the writers wanted it :)) Nevertheless, there is nothing to fault with the form, though I can't help comparing it to the excellent Casino Royale – in this respect QoS falls short of its predecessor, despite the fact that Casino Royale had considerably less action, but on the other hand benefited from a more elaborate script and a more fluid plot. If the next Bond film is a balanced combination of the two previous installments, it will be a solid hit, we'll see. ()