Mission: Impossible 7 - Dead Reckoning Teil Eins

  • Deutschland Mission: Impossible 7 - Dead Reckoning Teil Eins (mehr)
Trailer 4

Inhalte(1)

In Mission: Impossible - Dead Reckoning Teil Eins starten Ethan Hunt (Tom Cruise) und sein IMF-Team ihre bisher gefährlichste Mission: Sie sollen eine furchterregende neuartige Waffe, die die gesamte Menschheit bedroht, aufspüren, bevor sie in die falschen Hände gerät. Während die Zukunft und das Schicksal der Welt auf dem Spiel stehen und die dunklen Mächte aus Ethans Vergangenheit ihn wieder einzuholen drohen, beginnt ein tödlicher Wettlauf um den gesamten Globus. Konfrontiert mit einem mysteriösen, allmächtigen Feind muss Ethan erkennen, dass nichts wichtiger sein kann als seine Mission – nicht einmal das Leben derer, die ihm am meisten am Herzen liegen. (Paramount Pictures Germany)

(mehr)

Videos (19)

Trailer 4

Kritiken (12)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Auf den ersten Blick ist es ein unterernährter Teil der Serie, der paradoxerweise mit der längsten Laufzeit die Hälfte der Attraktionen der besten vorigen Teile bietet. Die Autoverfolgungsjagd in Rom ist nichts Besonderes und die Szene mit dem Zug ist eine Wiederholung aus dem ersten Film Mission: Impossible plus ein Upgrade der spannendsten Szene aus Vergessene Welt: Jurassic Park. ABER! Als ich mir Mission: Impossible 7 - Dead Reckoning Teil Eins zum zweiten Mal angeschaut habe, hat mir im Vergleich zu den anderen Teilen die Handlung am meisten Spaß gemacht. Ein perfektes Timing des Themas mit der gefährlichen künstlichen Intelligenz; die Konstellation der Figuren aus den vorigen Teilen einschließlich Kittridge aus dem ersten Film; der neue ultimative Schuft Gabriel (Ethan Hunt hat gleich zwei Gründe, warum er für ihn die meistgehasste Person auf der Welt ist); die rührende Szene auf der Brücke Conzafelzi in Venedig; die schöne Hayley Atwell und die perfekte Chemie zwischen ihr und Tom Cruise; viele witzige und einfallsreiche Details, die man in den Szenen findet, welche auf den ersten Blick nicht besonders innovativ sind – der Flughafen, die Verfolgungsjagd in Rom, die Kombination des bekannten Motorradsprungs und der Zug-Szene oder das orgastische Finale für Cinephile, das die erwähnte Szene aus Vergessene Welt: Jurassic Park durch eine absolute Blockbuster-Aufregung vervielfacht. Und das ist nur die Hälfte des Films. Cruise und McQuarrie wissen, dass Mission: Impossible 8 - Dead Reckoning Teil Zwei eine ordentliche Steigerung haben muss. Wenn es ihnen gelingt, wird Dead Reckoning ein Alpha-Werk der Reihe. Vielleicht wird er auch eine neue Richtung der mehrteiligen Dosierung von weiteren impossible Missionen von Ethan Hunt bestimmen. Die Nachricht, dass Tom plant, bis zu seinem 80. Lebensjahr zu drehen, hat meinen Tag gerettet. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Der beste Brosnan-Film der 90er Jahre, der aus Versehen im Jahr 2023 gedreht wurde. Wenn ich mir die technophobische WTF-Grundlage und die damit zusammenhängenden leicht chaotischen Beweggründe und Verbindungen wegdenke, ist es eine königliche Portion einer großartig aufgebauten und charismatischen Action, in der das Finale mit dem Zug dominiert. Ungefähr so würde ein James-Bond-Film von Nolan aussehen. Mir reicht es. Ich freue mich auf den zweiten Teil aka die Jagd auf Roter Oktober. ()

Werbung

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Die vorigen Missionen unter der Aufsicht von Christopher McQuarrie haben mir besser gefallen. Der Film war für mich aber keine große Enttäuschung. Ich habe z. B. kein Problem damit, dass in dem Film viel passiert. Das, was mich ein bisschen gestört hat, war die Länge der Dinge, die passiert sind. Über manche Dinge, die mit der Entität verbunden sind, würde man sich z. B. in Fast & Furious sofort lustig machen. Der Schuft aus Hunts Vergangenheit hat mir nicht gefallen. Er kam aus dem Nichts und hat sich dann auch so verhalten – ein bisschen anders. Der Film ist aber unglaublich unterhaltsam, die Action ist ausgezeichnet (auf dem Zug und im Zug passieren Dinge wie in einem Slapstick von Buster Keaton), der Humor natürlich… Diesen Film habe ich so ähnlich wie Indiana Jones und das Rad des Schicksals genossen. Es gibt nur einen Unterschied – ich werde nicht noch einmal ins Kino gehen. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch More graphically than the previous instalments of the M:I franchise, Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One raises concerns associated with the future of humanity and of Hollywood. The film, whose main villain is an extraordinarily powerful artificial intelligence, was released to cinemas during the dual strike of Hollywood actors and writers, who in addition to fair compensation also demanded a guarantee that they would not be replaced by modern technologies. The computer-generated illusions in the film threaten the approach to truth and relativise the ethical categories of good and evil.  Ethan Hunt/Tom Cruise is naturally the only safeguard against machines taking over the world, the last link holding human society together (this is literally true in the final action scene, when his partner uses him as a ladder). What awaits him is a confrontation with the most powerful adversary he has faced yet, which collects our best-hidden secrets, reshapes reality and is everywhere and nowhere. In other words, he will have to take on a (false) god, whose interests are represented by a villain with the biblical name of Gabriel, and the key to controlling it is in the shape of a cross. ___ Though few people in Hollywood today are able to so effectively evoke the dizzying feeling of forward motion as a running Tom Cruise, Dead Reckoning is to a significant extent a film of reversions, to the old faces and analogue technology of the Cold War period, to the protagonist’s past and to the skewed angles of De Palma’s paranoid first Mission: Impossible. And even deeper into the past. To The General, Hitchcock’s comedy spy thrillers and related 1970s caper comedies like What’s Up, Doc? McQuarrie combines the structural principles of the cinema of attractions and classic Hollywood, but he intensifies the situations and takes them to such an extreme that even the characters sometimes laugh resignedly over their impossibility. Tension arises between the (unseen) classic and (self-reflexive) post-modern approach to style and narrative when the film alternately fulfils and defies our expectations, as it is playfully ironic at times and tragically romantic at other time. Similarly to the way Hunt defies the algorithm and how the protagonists are aided by disguises and advanced surveillance technologies, which fail repeatedly, however. In the end, they can rely only on human bodies, ingenuity and teamwork. ___ The characters’ distrust and suspicion toward what they see and hear is expressed in the dialogue scenes by the tilted camera shooting from up close and in decentred compositions of the actors’ faces. Sometimes without establishing shots, which, together with the hasty editing (including cross-axis jumps), intensifies the feeling of disorientation and the impossibility of determining what is true and who is running the show. At other times, usually while the next course of action is being planned, the camera uneasily circles the characters. Thanks to this, even the chatty explanatory sequences are thrilling and there are practically no statics moment in the film. The almost cubist composition of the picture occurs roughly at the midpoint of the narrative during the meeting of most of the key players at a party at Doge’s Palace in Venice. The characters’ dialogue as they try to figure out their adversaries’ motivations is edited in the rhythm of the diegetic background music. Their verbal shootout is reminiscent of a dance performance, as every camera movement is synchronized with the soundtrack. Also in other scenes, though not as conspicuously, the information conveyed is of comparable importance as the aesthetic pleasure of the interplay of shapes and lines. For example, during the chase through the narrow and dark streets and canals of Venice, the order of shots is not determined only by the continuity of the ongoing action, but also by the rhythmic alternation of contrasting and complementary angles and movements. ___ The episodically structured film traditionally comprises several massive action sequences, each of which having its own objective, obstacles and course of development. At the same time, they are firmly interlinked. Each one prepares us for what will happen next (which doesn’t always go according to the presented plan) and sets in motion another notional cog in the flawlessly tuned mechanism. The chosen locations also complement each other, as they give the characters less and less room to manoeuvre (from an expansive multi-level airport to a closed train). Almost every sequence works with a tight deadline and the necessity of precise timing, both across the given sequence and in its constituent parts (for example, the necessity of escaping from the car before it gets destroyed by an oncoming metro train at the end of the Rome sequence). ___ Unlike in blockbuster comic book adaptations and the high-octane, progressively dumber Fast & Furious movies, the human element is never overshadowed by the shootouts and explosions in Dead Reckoning. On the contrary, they are doubly suspenseful thanks to the chemistry between the believable characters. Their characterisation, which is carried out without pauses in the action or during their preparations for the next task, is skilfully connected with certain recurring motifs and props (e.g. Hunt’s lighter, the passing around of which among the characters reflects the development of the relationship between Grace and the protagonist). That’s what the franchise is about, as Cruise doesn’t hesitate to risk his own life again and again with maniacal determination in order to convince us that an intelligent machine can never do anything as spectacular as a human (or a team of humans) can do. In the latest instalment of the M:I franchise, which is the most narratively harmonious and stylistically experimental of the lot, he does this for the first time not only in the subtext, but in the foreground. The time for subtlety has passed. 95% () (weniger) (mehr)

Lima 

alle Kritiken

Englisch HE’S RUNNING AGAIN, at a nice heroic pace, knees right up (yeah, right Tom, we know you're an eternal youngster, you don't have to keep reassuring us so blatantly). The film itself is a succession of good action sequences, glued onto a stupid skeleton that seems to have fallen out of a spy movie from the 60s, the ones that were so beautifully parodied later. I found the concept of the Entity utterly ridiculous. ()

Galerie (92)

Verwandte News

Oscar-Nominierungen veröffentlicht

Oscar-Nominierungen veröffentlicht

23.01.2024

Am Dienstag, dem 23. Januar 2024, wurde im Samuel Goldwyn Theater in Beverly Hills von den Schauspielern Jack Quaid und Zazie Beetz die vollständige Liste der Nominierungen für die 96. Oscar… (mehr)

Frohe Feiertage und viel Glück für 2024!

Frohe Feiertage und viel Glück für 2024!

24.12.2023

Wäre Dune: Part Two nicht auf das Frühjahr 2024 verschoben worden, wäre das vergangene Filmjahr außergewöhnlich gewesen. Aber es war trotzdem ein großartiges Jahr, voller filmischer Überraschungen.… (mehr)

Mission: Impossible 7 verschreckte Joe Biden

Mission: Impossible 7 verschreckte Joe Biden

02.11.2023

Der siebte Teil der beliebten Action-Serie Mission: Impossible mit dem Untertitel Dead Reckoning Teil Eins unter der Regie von Christopher McQuarrie erhielt zwar in diesem Jahr von Publikum und… (mehr)