Die Körperfresser kommen

  • USA Invasion of the Body Snatchers
Trailer

Streaming (2)

Inhalte(1)

In diesem ersten Remake des Horrorklassikers “Die Dämonischen” aus dem Jahr 1956 wurde die Handlung nach San Fransisco verlegt. Matthew Bennell (Donald Sutherland) hat den Verdacht, dass sich immer mehr seiner Mitmenschen ungewöhnlich verhalten. Langsam aber sicher steigt er dahinter, was mit ihnen geschehen ist… Das Thema wurde 1993 unter dem Titel “Body Snatchers” nochmals verfilmt. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (7)

Lima 

alle Kritiken

Englisch A remake of the namesake horror film from the 1950s. It doesn't quite match the original classic, but it is also a really good, dark, depressing affair. The dark conclusion, free from the classic happy ending, is also a pleasure. Beware, the body snatchers are still among us, waiting for their opportunity! ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Dark, depressing, intimate. It’s not a very entertaining film that flows quickly, but that wasn’t the intention of the author. In terms of paranoia and atmosphere, on the other hand, it hits all the notes. Every part serves the whole, from the cinematography to the music to the low-key performances. A great play with light and shadows. A truly chilling film that I appreciated only after a second viewing. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch If it wasn't for the absolutely empty final half hour, this would have been an absolute hit. The chilling atmosphere of the alien invasion, which takes place not in a spectacular style with flying saucers but in a relatively closed form of gradual parasitism, is filmed with such suggestiveness that the absence of "scares" and similar achievements is fully forgivable in director Phillip Kaufmann's film. The work of the team of special effects artists with somewhat overgrown pods is done to perfection, as is the musical accompaniment, strumming not only the musical instruments but also the viewer's tense nerves, which can expect no relief whatsoever. Nobody will be able to get the last shot out of their head. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Beeindruckend, jedoch sicherlich nicht bei voller fahrt. Die Arbeit mit Geräuschen sowie der Kamera sorgt für eine sehr solide Atmosphäre voller Paranoia und Unsicherheit, jedoch der Film hat mich kaum einmal in Spannung oder Angst versetzt. Man kann den Film schon mit großer Begeisterung betrachten, sich amüsieren lassen durch das Überspielen (und das meine ich nicht böse) aller Beteiligten, durch die solide Regieführung Kaufmanns, die alles beisammenhält und eine Vision hat. Aber für einen Horrorfilm ist das wirklich ein bisschen zu wenig Zugehörigkeit mit den Hauptfiguren sowie an daraus resultierenden Emotionen. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Hier werde ich nichts Neues schreiben. Ein echtes Meisterwerk! Eine Stunde nach dem Ende war ich so gespannt wie ein Flitzebogen. Unglaublich frostiger Anblick, der in seinem beeindruckenden Finale neben einer starken Depression auch eine so verrückte Paranoia auslöst, dass Sie mindestens zwei Tage danach Fremde etwas anders betrachten werden. Neben dem ausgezeichneten Donald Sutherland möchte ich auch Jeff "Grummelin" Goldblum erwähnen und vor allem Veronica Cartwright, die hier mehr Raum bekam als im Alien, und ihre Leistung war wirklich bemerkenswert. Zu den besten Szenen gehören Sutherlands Schlaf und das Schlüpfen seines Doppelgängers, waaauu... Am Ende muss ich zugeben, dass ich den Originalfilm noch nicht gesehen habe, aber das werde ich nachholen. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Probably the best sci-fi horror of the 70s after Alien. The thick atmosphere can be sliced, we don't recognize the space invaders at all, which perfectly multiplies the tension and the more unsettled the main characters feel, the more the sensation of insecurity and isolation grows in us. The hatching of the "duplicates" is truly terrifying and unadulterated horror. The actors are well cast and give very decent performances within the genre. The final part is certainly interesting as well, we expect a major twist, but in the end the director surprises us perfectly and I felt almost scalded by the closing credits. Today, of course, the film is no longer so frightening, but it can still get on the viewer's nerves quite unpleasantly. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Kaufman here is very much reminiscent of 70s exploitation directors in the way he revels in unique visual ideas, but apparently no one ever taught him how to put them all together. Invasion shifts between several formal languages, but almost none of them have a narrative purpose. Half the shots are uncomfortably long because for no reason they forget to cut away in time. The lead actors then build separate humorous interludes in scenes that are actually supposed to be serious and dramatic instead. So if you can tap into that exploitation wave, you’ll enjoy a terribly entertaining idiocy, where one bit of silliness replaces another and you feel good. All other approaches lead to disappointment, unhappiness, and a slow death. ()