Lights Out

  • Deutschland Lights Out (mehr)
Trailer 1

Inhalte(1)

Als Rebecca ihr Elternhaus verließ, glaubte sie noch, dass sie damit auch ihre Kindheitsängste endgültig überwunden hätte. Als Jugendliche konnte sie Realität und Einbildung nie recht unterscheiden, sobald nachts das Licht erlosch. Und jetzt durchleidet ihr kleiner Bruder Martin dieselben unerklärlichen, entsetzlichen Vorgänge, die Rebecca einst den Boden unter den Füßen wegzogen und sie an den Rand des Wahnsinns trieben: Wieder taucht das grässliche Wesen auf, das auf geheimnisvolle Weise mit ihrer Mutter Sophie verbunden scheint. Doch diesmal versucht Rebecca der Wahrheit auf den Grund zu gehen, und sehr schnell wird überdeutlich, dass die Familie in Lebensgefahr schwebt ... sobald das Licht erlischt. (Warner Bros. DE)

(mehr)

Videos (16)

Trailer 1

Kritiken (8)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Schade, dass der Film als ein gewöhnliches Genre-Häppchen aufgefasst wurde, das mit abgeleierten Klischees arbeitet und die Länge von Komödien mit Leslie Nielsen hat. Und es ist auch schade, dass die Figuren so schlecht ausgearbeitet wurden. Das Monster Diana hat ein größeres Potenzial, an sich ist es grausamer als jede Szene von Wans Regie-Meisterstücken. Die Szenen mit ihr entwickeln sich von einem Kribbeln bis zu einem sehr intensiven Finale. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Ein Horrorfilm der keine Zeit damit vergeudet, Spannungen aufzubauen, was ihm allerdings im geradlinigen ersten Drittel in die Karten spielt. Die Idee funktioniert, denn das hat Sandberg bereits im Kurzfilm getestet, doch hier schlachtet er sie bis über die Grenzen des äußersten aus. Und schon in der zweiten Hälfte spüren wir es. Lights Out gelingt es nicht, irgendwie Spannung aufzubauen, mit etwas zu überraschen, jedoch auch nicht so richtig zu erschrecken. Formal gesehen ist diese Arbeit solide, jedoch insgesamt bleibt sie im Halbdunkel. ()

Werbung

lamps 

alle Kritiken

Englisch You can't shine a light. We’ve probably never had a similarly intense and original scare in cinemas, and in today's horror competition, it's hard to imagine a more effective way to make the audience's return home through darkened streets as unpleasant as possible. It goes full speed ahead from the start and, without any unnecessary talk, we are served an intelligent horror plot spiced up with such a thick atmosphere and such a scary monster that I would grunt with joy if I didn't have my vocal cords clenched with nervousness. Plus the flawless escalation, thanks to which the evil doesn't stop scaring even towards the end, the reasonable runtime and of course the absolutely disarming beauty of Terasa Palmer, thanks to whom I didn't breathe even in the less tense scenes. Pointless to complain and whine, that's all we can ask for. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch As a small-scale film, this movie is quite fine. What’s also fine however is how the director took the original idea, which had been made into a short film, and managed to turn it into a feature film. It’s nothing complicated, but it works. It’s not silly at all. People behave the way real people do rather than behaving like rubber figurines on paper. So, all in all? A pleasant horror movie surprise – it won’t offend you and while it won’t make you excited either, it gets the mission fulfilled with a full number of survivors. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I can’t ask more from mainstream horror. A very simple plot that doesn’t waste much time and goes straight to what matters, scaring. The idea originally used in Sandberg’s short is varied again and again, and it still works. The ghost or monster is hidden in the dark for most of the time, but even when you can see more of it by the end, it doesn’t lose much of its horror. The “friend’s” ghost backstory that I dreaded in the trailer is delivered elegantly and it actually sounds a little disturbing. But what sets this film above its mainstream competition are the characters and their relationships. Everyone is nice or at least you can understand their behaviour. But, most importantly, they aren’t one-dimensional figures devoid of personality and, already from the beginning, the film works with relationships that are not totally banal. I won’t say that it delivers some nuanced psychological picture, but it still goes a lot further than the overrated Conjuring. Although Lights Out is basically an intimate horror movie, for me it’s better than Wan’s bigger works. The characters are under a real threat. Technically it is comparable to the premier league. It’s unlikely to be the best of the year (that one already appears regularly in indie waters), but it’s certainly the best mainstream horror flick in recent years. I will gladly watch it again. 9/10 ()

Galerie (29)