Inhalte(1)

Bei Atomversuchen in der Wüste von New Mexico wird radioaktive Strahlung freigesetzt - mit mörderischen Folgen zu gewaltigen Monstren mutierte Ameisen ziehen eine Schneise der Verwüstung durch die ganze Region. (Verleiher-Text)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Der erste Film über große Insekten-Mutanten, der wegen des Erfolgs des Blockbusters Dinosaurier in New York produziert wurde. Ein solides Handwerk mit einem großen Budget über gigantische Ameisen, das viel über James Cameron und sein Aliens - Die Rückkehr verrät (unterirdische Katakomben + Eier + Flammenwerfer). Aber Vorsicht! Formicula ist kein Horrorfilm über riesige Ameisen, die Menschen fressen. Es ist ein Krimi über Menschen, die das Nest von riesigen Ameisen suchen. Schade, dass man die Ameisen nicht öfter sieht. Die lebendige, sich bewegende Kamera, der ständige Wechsel von Schauplätzen und die schnelle Handlung sind aber prima. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Der berühmte klassische Monsterfilm, der nur von wenigen übertroffen wurde. Zu seiner Zeit musste Formicula wirklich ein teurer Film gewesen sein, denn man spürt dieses investierte Geld. Egal ob es die ganze Armee mit den Jeeps ist, die ständigen Ortswechsel, die riesigen animatronischen Ameisen oder die Vernichtung ihrer Kolonie am Ende des Films, das Ganze sieht auch heute noch großartig aus, geschweige denn vor 50 oder fast 60 Jahren? Das muss eine Sensation gewesen sein! Etwas überrascht hat mich jedoch, dass der Film mehr über eine Gruppe von Polizisten und Wissenschaftlern erzählt, die nach ihrem Nest suchen als über die Ameisen, die Menschen fressen. Aber trotzdem habe ich mich dank der sympathischen Besetzung von Anfang bis Ende nicht gelangweilt, daher gebe ich ihm schöne 75%. ()

Werbung

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch This sweetly naive anti-agitprop of the American nuclear program desperately lacks a sharper push in the main aspect, the overgrown ants, of which there are woefully few for an average runtime, although the artwork is impressive even decades later. The ants’ their squealing doesn’t stop the audience's hearts like it did in 1954, but the interplay of machine guns, flamethrowers, and grenades is much more so dead weight in the form of tired dialogue and technical lectures on the subject of "ants." For once, the fear of crowd panic, the distraction of intrusive journalists, or some sort of development of the relationship between the racy biologist and the shrewd fed does not come to fruition. Without a dose of these (for the genre) necessary clichés, the film was not destined to be more than an average monster movie that is neither thrilling nor entertaining. This A-grade production (technically, the film is one of the highlights of the era) should have been directed by someone more sophisticated, thus making it a cult "guilty pleasure" hit! Unfortunate. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch A disaster movie from the 1950s about an attack of giant ants that mutated after an atomic bomb test. The story and the characters are laughably naive (which isn’t bad for this type of movie, quite the opposite), but the execution is surprisingly good – A level. You don’t get to enjoy the ants too much, they show up only for a couple of minutes and, to my great surprise, when they do, the don’t look as funny as I expected. Thumbs up, but there’s no doubt that there’s nobody today who would enjoy this move as sci-fi horror (as they did back in 50s). ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch Poster tagline: A HORROR HORDE OF CRAWL-AND-CRASH GIANTS CLAWING OUT OF THE EARTH FROM MILE-DEEP CATACOMBS! An almost perfect monster-movie. Sure, the plot is not surprising, it follows the classic genre template, where you must have a distracted scientist, a beautiful, cunning biologist and a cute FBI investigator, giant ants mutated by radioactivity, bullshit about biblical doom, etc. But the form, that’s perfect. An eye-pleasing high-budget film, unadorned by anything, with impressive desert landscapes without any dull rear projections with live ants, but beautiful larger-than-life animatronic models. Of course, taken with today's eye, we have to look at the ant models with detachment, but try to read a few reviews on IMDB, where people confide how it scared them at the time – for example the scene when the ant spits out the ribs of the killed policeman was a nightmare for the ages. Otherwise the plot has a nice pace, we meet the ants soon after the beginning; the scenes with the bazooka and the flamethrower are specially nice, and during the "grilling" of the nest full of ant larvae it’s impossible not to remember Sigourney Weaver in Cameron's Aliens. It’s a pity that in the last act the film slows down and turns into a kind of a detective story with many interrogations, when the search is on to find out where the ant mothers could have disappeared from the desert. But the final carnage makes up for everything, and the anti-atomic agitprop at the end is not to be missed either. ()

Galerie (38)