Der Fotograf

  • Tschechien Fotograf (mehr)
Trailer 3
Tschechien, 2015, 133 min (Alternativ 130 min, TV-Fassung: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Besetzung:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (mehr)
(weitere Professionen)

Streaming (2)

Inhalte(1)

Jan Saudek ist einer der bekanntesten und zugleich kontroversesten Fotografen. Inspiriert vom turbulenten Leben des Ausnahmekünstlers zeigt der Film Saudek in all seiner schillernden Buntheit, seine Leidenschaft, und seine Kreativität ebenso wie seinen ordinären Humor, seinen exaltierten Lebensstil, seine Überheblichkeit und seine Obsessionen. Und natürlich geht es ganz wesentlich auch um die Frauen, die bis heute Mittelpunkt seines Universums sind, sei es als – oft übergewichtige – Models vor seiner Linse oder sei es in seinem Privatleben, als Ehefrauen, Töchter, intellektuelle Bewunderinnen und sexuelle Gespielinnen. (Lighthouse Home Entertainment)

(mehr)

Videos (6)

Trailer 3

Kritiken (6)

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Während das Jahr 2014 an herausragenden männlichen Hauptdarstellern in tschechischen Filmen arm war, kann man im März 2015 gleich von zweien sprechen, neben Matěj Hádek brilliert Karel Roden in Der Fotograf. Es ist sehr gut gedreht und gespielt, Karel Roden geht sehr versiert Marie Málková zur Hand, und lobenswert ist sicher auch die Leistung von Zuzana Vejvodová in der Nebenrolle. Für meinen Geschmack ist der Film etwas zu lang, aber ganz sicher habe ich mich nicht gelangweilt. Die Verbindung Pavlásková-Roden funktioniert kurz und gut und wird wahrscheinlich auch weiter funktionieren - in Roths The Prague Orgy wird er sicherlich auch den Zuckermann spielen, wenn sich kein Problem mit dem Alter ergibt. ()

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein Film aus dem Leben eines weltbekannten tschechischen Fotografen, in der Darbietung eines fast weltbekannten tschechischen Schauspielers, für das tschechische Publikum von Good One. Ein billiger Schund mit einer terroristischen Länge. Ich verstehe nicht, dass es Saudek nicht stört, dass das hier seine Fans aus der ganzen Welt von Argentinien bis Australien sehen werden. Ein Stern für Roden, der seine Rolle genießt. ()

Werbung

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch Photographer is a great movie, but I think there is one pretty significant issue with it. There is basically no story at all. I’ve seen the almost three-hour version and almost nothing significant happened there. Luckily, Karel Roden created such a great, artistically predisposed character, that it overshadowed almost everything. However, in the second half of the movie the failing became really obvious and once a so-so story started unraveling, it was already a bit late. Anyway, the portrayal of an interesting character with a great camera, excellent acting performances and perfect atmosphere is truly impressive. I believe it is one of the most technically distinctive movies in the Czech Republic. By the way, it was interesting to watch how they gave Sára Saudková a really hard time with this movie. Even better when I saw Jan Saudek’s first entry in the movie through which he decided to tell his story and tactically stated that for most of the time he would be fabricating. This way he managed to prevent anyone from successfully suing his movie. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Englisch The Pavlásková-Saudek connection is simply brilliant. Pavlásková has always been original and unique and I personally adore all her films, starting with Time of the Servants. There is great work with truth, work with actors, polished points, and incredible humor. There is no fear, no tabloid, and no false fetishization. Just the story Saudek needed to tell and Irena became his Geppetto. Roden also blossoms under Irena's direction, Vilma Cibulková is perfect in her etude, and Jitka Sedláčková with her beaver. Finally, enough has been done for the charms of Marika Procházková. And Máša Málková is also finally making her way out of the Prague City theaters and onto the big screen after her last significant supporting role in The Don Juans. I'm very satisfied with it. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch This is a dramaturgically muddled mess, and a hundred and thirty-minute hell that starts to put a coherent plot together only in the last third, cheating the viewer with decoys of boobs, butts, and swear words. It more so resembles a set of funny sketches from Saudek's life. The comparison with Bad Joke is only avoided by the fact that Roden surprisingly civilly handles the role that clearly doesn't suit him and mostly without overacting. Another aspect is that Marie Málková gives a brilliant performance because watching the gradually creeping evil in her eyes is sheer pleasure. However, it is thwarted by the director's concept, which plays on the first signal of folk humor and drives the tragicomic character of its protagonist in the opposite direction than he deserves, which, assuming that this is a technically well-crafted job (camera, sound, editing), will drag the laughing audience into the movie theaters and the film into the black. ()

Galerie (50)