Magic in the Moonlight

  • Deutschland Magic in the Moonlight (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Magic in the Moonlight, die neue romantische Komödie von Woody Allen, spielt in den 1920er Jahren an der luxuriösen Côte d'Azur und erzählt die Geschichte eines berühmten Zauberkünstlers, der verzweifelt versucht, eine Hellseherin als Betrügerin zu entlarven. Der chinesische Hexenmeister Wei Ling Soo ist der berühmteste Zauberer seiner Zeit, doch nur wenige wissen, dass sich hinter diesem Künstlernamen der grantige, arrogante Engländer Stanley Crawford (Colin Firth) verbirgt, der sehr von sich überzeugt ist und jene Spiritisten verachtet, die behaupten, statt zu tricksen wirklich übersinnlich begabt zu sein. Er reist unter falschem Namen an die französische Riviera, um dort die betörende junge Wahrsagerin Sophie Baker (Emma Stone) der Scharlatanerie zu überführen. Doch mit wachsendem Unbehagen wird Stanley Zeuge der tatsächlich äußerst erstaunlichen Fertigkeiten von Sophie: Sie liest Gedanken und legt übernatürliche Fähigkeiten an den Tag, die sich jedem rationalen Erklärungsversuch entziehen und ihn schon bald an sich selbst zweifeln lassen. Es folgt eine Reihe von Ereignissen, die im wahrsten Sinne des Wortes zauberhaft sind und alle Beteiligten in heillose Verwirrung stürzen. (Warner Bros. DE)

(mehr)

Kritiken (8)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein Meister der Magie nach Allens Art. Woody geht aber diesmal bei den Figuren nicht richtig in die Tiefe und deshalb funktioniert es zwischen ihnen nicht. Das Funken zwischen Firth und Stone klappt hundertprozentig in einer einzigen Szene (die Sternwarte) und im letzten Schlüsselviertel des Films (nach der Pointe) läuft es zwischen den beiden überhaupt nicht. Die zwei haben völlig unterschiedliche Charaktere. Wenn den rationalen Stockfisch Woody selbst spielen würde, würde der Film wenigstens nicht das Irreale vortäuschen, er würde sich nicht um eine unerreichbare romantische Dimension bemühen und wäre eine rein lustige Komödie. Gerade noch drei Sterne. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch This review contains spoilers. I did not expect a lot of originality from the 78-year-old director’s forty-fifth film. Unfortunately, Woody Allen does even make an attempt at originality here and only dusts off previously used motifs: an older man in love with a younger woman (Manhattan, Whatever Works), communication with the dead (Alice), the importance of self-deception and faith in illusions (The Purple Rose of Cairo), and magicians, illusionists and hucksters (The Curse of the Jade Scorpion, Scoop). The initial premise would well serve one of Allen’s literary stories, but in a feature-length film, it runs out of steam after the first half-hour. Instead of further developing the plot, the next thirty-plus minutes are spent watching two or more people driving slowly or carrying on a static dialogue about death, God and love beyond the grave. Due to the poorly motivated final twist (which doesn’t explain how Catledge was involved in the whole game), the film is not only misanthropic, but also misogynistic. The complaining and caustic – though thanks to Firth, also charming – boor is given the truth so that he can remain who he is. Conversely, we have no reason to admire his victim, whom he spends a large part of the film trying to prove is a liar (a parallel with Allen’s personal life?). A young and naïve con-woman suddenly appears before us and she incomprehensibly submits to the malicious aging cynic rather than to the young, virile and wealthy ukulele player (judging from the rising popularity of that instrument, I’m guessing that Allen is using Brice as a means of mocking today’s youth and passing fads). The only explanation for her decision in the final scene is Allen’s wish for things to be just like this, for beautiful “manic pixie dream girls” to submit to intolerably sarcastic intellectuals who refuse to change their behaviour in any way. It seems that Sophie’s only reward for helping Stanley to get his second wind is a daily reminder of her intellectual inferiority. Other than a few jokes, whose punchlines Allen’s fans will see coming from a mile away, and two irresistible actors, this defence of love between an older man and a significantly younger woman offers nothing more than a sophisticated visual aspect. However, the fact that the often audaciously long shots of the French Riviera and elegantly dressed actors were captured on wide-screen 35 mm film loses significance in cinemas with digital projectors, i.e. the vast majority of them. Appendix: Immediately after the screening, I felt this was worthy of two stars. This evening, however, I saw Menzel’s The Don Juans and realised that an old man being in love with his own ego can take a far more monstrous form. 55% ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch The equivalent of a garden party clown you know exactly what to expect from. Nothing miraculous, but solidly performed craft where you know and can see through every magic trick, but that’s also what you are expecting from it and that’s what you are getting. But with Woody Allen you might expect him to pull something of Copperfield-type dimensions out of the hat after all and not to satisfy himself with something cute and trivial. Maybe in the next show. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch There were times when I looked forward to every premiere of Woody's films and didn't hesitate to sacrifice money and time for a visit to the movie theater. Those times are gone. Watching his films has started unpleasantly resembling routine checking off items on a list. He has nothing to surprise with and doesn't even attempt to. This is the second time he has used the setting of a cabaret magic show as a starting point, but The Curse of the Jade Scorpion seemed fresher and funnier to me, and it was made more for the viewer than for the indulgence of Woody's own ego. The beginning of the film looks promising. Colin Firth deservedly grabs attention and the role suits him. Emma Stone, if nothing else, is at least unique and the film somewhat works comedically until the revelation of the mystification. However, as the minutes pass, the film seems to get stuck, loses its charm, and becomes tiresome. It would be better if it had self-irony, a sense of reality, and the willingness to go beyond the threshold of emotional pain and informed sadness. The ending moves the film towards banality, one can hardly understand Sophie's choice of life partner. Woody succumbed to elderly vanity and I understand those comments that mention the word snob. Considering his previous merits, I will still give the film a weak 3 stars. In Magic in the Moonlight, a piece of Woody's life philosophy appears, partly taking inspiration from Oscar Wilde's legacy, but it's far from being one of his peak films. Overall impression: 50%. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Ein netter kleiner Film, der tatsächlich in den späten 1920er Jahren gedreht worden zu sein scheint. Wie es der Zufall so will, sind darin zeitgenössische Schauspieler zu sehen. Absolut großartig. Und schließlich, habe ich jemals etwas nicht geliebt, das mir das Berlin des Jahres 1928 angeboten hat? Es wäre sehr töricht, so etwas auch nur zu erwarten. Und natürlich kann ich nie genug von Colin kriegen, ich bin selbst überrascht. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein geradezu magisch netter Film mit dem super witzigen Colin Firth, einer wunderschönen Stimmung von Südfrankreich und den 20er Jahren des 20. Jahrhunderts und mit der Botschaft, dass "man im Leben Illusionen braucht“. Die hat Woody Allen zwar schon in Schatten und Nebel genutzt, aber das stört mich nicht. Und dass ich die Pointe früher erraten habe, als sie der Film verraten hat? Na und. Magic in the Moonlight ist weder der Höhepunkt von Allens Filmografie noch ein bahnbrechendes Werk. Es ist aber eine niedliche Komödie, die wie ein alter Film gedreht wurde. Entweder hält man sie für einen Film, der OK ist, oder man ist begeistert. Enttäuschen wird sie wahrscheinlich niemanden. Er fing als Schlangenmensch an. Eine interessante Entscheidung, wenn jemand der Realität entkommen möchte. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Magic in the Moonlight - ein paar Zahlen und Fakten - mein 3.000. bewerteter Film auf FilmBooster, gleichzeitig meine Bewertung als erste Bewertung dieses Films auf FilmBooster, FilmBooster-Vorführung in der Lucerna, und ich weiß nicht, der wievielte Film mit Woody Allen das ist, den ich sehe. Ich freue mich, dass diese runde Bewertung gerade auf den Film meines Lieblings und der Nummer eins meiner Regisseure fiel. Allerdings handelt es sich nur um einen leicht überdurchschnittlichen Standard. Wieder ist er zum Thema Spiritualität, Scharlatanerie und Betrügereien zurückgekehrt. In dieser Kategorie sieht bei mir jedoch eindeutig Scoop. Als sommerliches Konversationslustspiel mit stellenweise brillanten Dialogen wird Magic in the Moonlight jedoch sicher Erfolg haben. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Woody Allen shows that although he is getting older and his movies can be a bit long and overly talkative for some, without actually saying much, when he works with great actors like Firth or Stone, the result is still worth it. And this result is worth it not only because I have a weakness for illusions and magicians. ()