Inhalte(1)

Der Film basiert auf einer Kurzgeschichte von Dennis Lehane, der bereits die Vorlagen zu MYSTIC RIVER („Mystic River", 2003) und GONE BABY GONE („Gone, Baby, Gone – Kein Kinderspiel", 2007) schrieb. Im Zentrum der Story steht der einsame Barkeeper Bob Saginowski (Tom Hardy). Er arbeitet in einer Brooklyner Kneipe, die von seinem Cousin Marv (James Gandolfini) geführt wird und die von lokalen Gangstern als „money drop", eine Art Gelddepot, benutzt wird. Dort geht eines Tages ein Raubzug schief und Bob steht plötzlich im Fokus von Ermittlungen, die weit in die Vergangenheit des Viertels zurückreichen, wo Freunde, Familie und Feinde seit jeher zusammenarbeiten, um ein Auskommen zu haben – und dafür bereit sind, fast jeden Preis zu zahlen. (Fox Deutschland)

(mehr)

Kritiken (7)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Gangster-Filme aus schäbigen Bars in der Unterwelt von New York sind für das Publikum attraktiv, besonders mit so einer Besetzung wie bei The Drop – Bargeld. Der Film ist unterhaltsam. Man ist gespannt, wie sich die Beziehungen der Figuren entwickeln werden und was der dramatische Höhepunkt sein wird, den man vermutet. Besonders überraschend oder dramatisch ist der Film aber auch nicht. Die Regie dämpft das Überraschungspotenzial. Es fehlen wichtige Konturen eines dramatischen Bogens, der im Finale Sinn ergeben soll. Schauen Sie sich lieber die ausgefeilteren Genre-Brüderchen Helden der Nacht - We Own the Night oder Departed – Unter Feinden an. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch I quite enjoy the general mockery of Ben Affleck's acting among film fans (along the lines of "the mob bitches, so I will bitch too"), but he's straight up Shakespearean elite against Tom Hardy, with a rich arsenal of facial expressions. I'm really sorry, but Tom Hardy with his permanent scowl is like the Chuck Norris of A-movies and his acting doesn't impress me at all. Looking at the permanent wrinkles on his forehead, I can think of a distant quote from one of the kleopatra reviews here: "If he had Botox injected into his forehead, he would be finished with acting." ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch Amstel, Stella, Budweiser and Stella. I’ll never go into a pub like this, especially in America, where there is an abundance of microbreweries. But this country is also home to some practices you wouldn’t want to be part of. And it is these practices that are the topic of this movie – The Drop. The thing that attracted me to watching this were mainly the actors, but also the story which seemed like a solid crime movie. The result, however, was as if I spent an hour and a half in some kind of a dream-like haze. All kinds of situations are happening, but it feels as if the audience isn’t a part of it at all. Then things get more intense and the final scene elevates this strangely mediocre crime movie to another level. Had it not been for the ending, I’d probably be complaining about what kind of crap Tom Hardy got roped into. As it is, this is a strange crime movie, whose mood is definitely not to everybody’s taste, but the ending must bring joy to anyone who likes suspenseful dialogs and dogs. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Fragile and polite. Roskam skillfully delivers the realism necessary for this type of story. He slowly raises the tension, tightens the noose. Impatient viewers will get bored and complain that there’s nothing happening, but it’s there, that unpleasant feeling that this is our world which the filmmakers don’t dispel until the ending (and that’s just the sound of high-heels). Tom Hardy carries the entire movie on his shoulders, he is as at home in a minimalist role (he also proved this in Locke) as in the role of a bad-ass tough guy, and this is a role is just perfect for him. Gandolfini’s swan song presents him in his classic position of “just a bit of a bastard", but he certainly departs with honor. An awfully pleasant movie that was easily better than most of this year’s Oscar winners that I have seen. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch These captivating crime movies, like Out of the Furnace and Blood Ties, very popular today it seems. And surprisingly, it still works quite well. It's not overloaded with action and it has a lot of clever dialogues and finely edited and developed scenes. This seemingly low-end, made on a shoestring, production of the second decade of the new millennium will someday have its own subcategory. Unfortunately, it lacks more sophisticated script and faster flow of the plot for a higher rating, but it's a good addition nonetheless. Tom Hardy isn't as cool as in Lawless, but he still rocks. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Dennis Lehane ist unter Filmemachern sehr gefragt. Bisher habe ich noch keines seiner Bücher auch nur aufgeschlagen, ich kann also auch nicht sagen, ob sie ihren Zauber und eine Atmosphäre haben, die leicht in einen Film zu übertragen ist. Bei The Drop - Bargeld muss ich jedoch eindeutig das Tempo kritisieren, der Anfang geht noch so einigermaßen, dann aber schleppt sich alles hin, und auch der Schluss und irgendwelche wie vom Himmel gefallene Überraschung können das nicht retten. Bronson mögen wir wahrscheinlich alle, aber ich persönlich in negativen oder knallharten Rollen. Schoeanaerts habe ich zum einem mit Skarsgard verwechselt und zum anderen habe ich seine Figur überhaupt nicht verstanden. Der Hund war niedlich, obwohl es sich um einen Pitbull gehandelt hat, der eher Angst einflößen soll. Kurz und gut, ein Film, nicht Fisch, nicht Fleisch, irgendwie durchwachsener Durchschnitt. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch So it is true that I really didn't expect this. At first, I was surprised by how fast everything is happening and how the performances are adapted to it. But then, the poetics of this film, which surprisingly builds up to an unexpected twist, got to me. Moreover, Noomi Rapace is simply beautiful here and I haven't seen her anywhere for so long... ()