Die Unfassbaren - Now You See Me

  • Deutschland Die Unfassbaren - Now You See Me (mehr)
Trailer 1
Mystery / Krimi / Thriller
USA / Frankreich, 2013, 116 min (Special Edition: 125 min)

Inhalte(1)

Die vier bislang mäßig erfolgreichen Illusionskünstler Atlas, Reeves, McKinney und Wilder folgen einer mysteriösen Einladung. Ein Jahr später verblüffen sie als 'Four Horsemen' mit einer fulminanten Show in Las Vegas. Ein Freiwilliger aus dem Publikum wird nach Paris teleportiert, um eine Bank auszurauben. Krönender Abschluss der Vorstellung ist ein Geldscheinregen über die Zuschauerränge. FBI-Agent Dylan Rhodes will mit Magier-Urgestein Tressler dem unfassbaren Team auf die Schliche kommen. Das Quartett plant nämlich bereits weitere noch sensationellere Raubzüge auf offener Bühne. (ORF)

(mehr)

Videos (43)

Trailer 1

Kritiken (13)

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Hochstapler versuchen, sich als schlauer und anspruchsvoller Kriminalthriller mit Illusionisten auszugeben, in Wirklichkeit handelt es sich jedoch um eine ziemlich dumme und undurchdachte Geschichte, voller Löcher, unwahrscheinlicher Wendungen und absurdem Unsinn. Der oberflächlich attraktive und maximal effektive Mantel in Form von schnellen Schnitten, poliertem visuellen Stil, vielen bekannten Schauspielern und pulsierender Musik soll den Zuschauer wahrscheinlich einlullen und davon abhalten, über die Handlung nachzudenken. Natürlich wäre es möglich, einen unterhaltsamen und qualitativen Film darüber zu machen, wie eine Gruppe exzentrischer Showmänner absurde Raubüberfälle begeht und diese als magische Bühnenauftritte tarnt. Aber dafür hätten die Hochstapler diese ernsthafte kriminelle Handlung mit einem Geheimdienstagenten einbeziehen müssen, der den Fall sachlich untersucht, und die Figur eines Zauberkunstexperten, der ihm versucht, diese bizarren Illusionen auf eine logische Weise zu erklären, obwohl das in der Realität völlig undurchführbar wäre. Die Atmosphäre der Zauberauftritte wird also durch den Film vollständig ruiniert, denn während Sie die Zauberer sicherlich für ihre geschickten Hände und theatralische Präzision bewundern können, haben die Hochstapler leider beides mit megalomanischen Computereffekten und Schnitten ersetzt. Das erzeugt sicherlich für einen kurzen Moment den gewünschten "Wow"-Effekt, aber die gesamte magische Stilmittel leidet darunter an Glaubwürdigkeit. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Es ist amüsant und witzig, aber irgendwie durchschnittlich und vielleicht etwas zu lang und voller ständiger Wendungen und Tricks, doch die abschließende Pointe ist für mich so hervorragend, dass ich die Bewertung um ein Sternchen anhebe. Und Frankophile und Parisophile muss natürlich zum Millionsten Mal der Blickt auf die Pont des Arts und die lächelnde Mélanie erfreuen. ()

Werbung

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein überladener Klugscheißer-Film. Ich staune manchmal darüber, wie es die Drehbuchautoren schaffen, ihre eigene vielversprechende Idee kaputtzumachen. Besonders gelitten habe ich während der letzten halben Stunde. Die Unfassbaren - Now You See Me werde ich mir wahrscheinlich nie mehr anschauen. Dieser Film ist für mich hauptsächlich ein Puzzleteil von "Alles, wo Michael Caine erschienen ist“. Die anderen Schauspieler*innen (einschließlich Morgan Freeman) sind nicht der Rede wert. Zwei Sterne und noch ein Stück dazu – auch für die (schwungvolle, aber trotzdem völlig überflüssige) Actionszene. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch A very complicated, but at the same time quite imaginative story. And the actors are the icing on the cake. They exuded that kind of a magician’s arrogance and cunning with which their idea grew and fell. But I must say that it wasn’t because of all this that I gave this movie four stars. If that was all the movie had, I would have settled on two. I was totally confused by the story. I, however, enjoyed the way this film was made. The director clearly put a lot of effort into this, to show this project was a dream come true for him. But the best and most beautiful thing about this movie was Mélanie Laurent. I could watch her all day. And if the magicians had chosen her for the disappearing act, I would’ve written an indignant letter all the way to Hollywood, demanding an explanation. Fortunately, she showed all of her French elegance and grace to my complete satisfaction. It’s evident that the director, who is also French, is aware of Melánie’s charm. So even though the movie has its flaws, it also deserves praise. As a result, I was satisfied and now I’m looking forward to a sequel. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch A heist movie from which someone stole the logic. The quintet (!) of screenwriters tried to outsmart viewers, but the gentlemen wound up outsmarting themselves. The necessary extent of viewers’ incredulity that better films about scams consciously work with has been exceeded many times over in Now You See Me. Not even the illusionists can be believed, as they act in conflict with the initial presentation of their characters after a jump in time (we don’t learn much more about them during the rest of the film),  nor can their tricks, because they are mostly conjured up with CGI, which breaks the bond between their feats and reality. The magic shows are basically just an excuse for drawn-out and poorly edited action scenes. The weak final justification for the meaning of each of the performances is just another of the countless attempts at misdirection, specifically the effort to evoke the impression that each of the shows was something more than an autonomous attraction. Perhaps this is part of a well-thought-out whole governed by rules that don’t change on the fly and whose individual parts are not connected using a confounding number of coincidences and assumptions that a particular person will only react to a particular situation in one particular way and not another. The final twist robs the film of any remaining shreds of logical coherence. No, I didn’t seriously expect such an ending, because it lacked any logic in relation to the preceding 100 minutes. Instead of the feeling that I had been cleverly outsmarted (the wow effect), there was bitter laughter at someone’s ability to sacrifice all of the story’s believability and meaningfulness to the God of Surprise (the WTF effect). Every narrative device serves to deceive viewers to such an extent that we are constantly aware of the film’s falsity, so its conjuring tricks just don’t work. The Prestige was based on a quite similar principle (we will reveal the rules of the game to you and then we will outfox you anyway), but in that film, the trick was underpinned by the preceding two hours of action. In Nolan’s film, the twist wasn’t conjured up out of screenwriting cluelessness just before the end only so that film could somehow be concluded. In Now You See Me, it is – starting with the way it’s stated in the film’s title – too obvious that we are the intended marks. Something like that might work in Copperfield’s live show, but in a live-action feature film, it ultimately causes the film to retroactively lose meaning because it comes off as just an illusion. The actors also do a utilitarian job. Most of them were cast solely to raise the film’s level of prestige and to serve the same decorative and distracting purpose that one of the characters attributes to a magician’s attractive assistant. Louis Leterrier himself is just such an assistant, but he’s an assistant without a magician. He diligently diverts our attention so that in the end he can artlessly concede in the end that the main content of his performance was the actual act of distracting us. Appendix: The most ridiculous thing is the attempt to shoehorn criticism of unjust social conditions (an apparent echo of Occupy Wall Street) into Now You See Me, a film that defends scam artists and punishes those who bring attention to the scam. 40% () (weniger) (mehr)

Galerie (89)