Inhalte(1)

Laguna Beach ist ein idyllisches Nest im kalifornischen Süden – eindeutig die richtige Umgebung für den Buddhisten Ben (Aaron Taylor-Johnson), der sich die Nächstenliebe als Lebensmotto gewählt hat. Und die wirft sogar sehr lukrative Umsätze ab, denn Ben versorgt seine Mitmenschen mit dem besten Marihuana aller Zeiten. Mit seinem engsten Freund, dem Ex-Navy-SEAL und ehemaligen Söldner Chon (Taylor Kitsch), teilt Ben nicht nur die Gewinne, sondern buchstäblich alles – sogar die Liebe zu der atemberaubend schönen Ophelia (Blake Lively). Nichts steht dem Glück zu dritt im Wege ... bis Elena (Salma Hayek), die unbarmherzige Chefin des Baja-Kartells, ein Stück von Bens und Chons Kuchen fordert. Für Elena gilt das Angebot als automatisch akzeptiert, denn Lado (Benicio Del Toro), ihr Mann fürs Grobe, vertritt ihre Wünsche mit unmissverständlichem Nachdruck. Womit die Mexikaner nicht rechnen: Ben und Chon halten unbeirrbar zusammen, und unterstützt werden sie – nicht ganz freiwillig – von einem korrupten Drogenagenten (John Travolta). Trotzdem scheint der Krieg gegen das Kartell völlig aussichtslos: Ein immer heftigerer Schlagabtausch aus trickreichen Finten und drastischen Manövern eskaliert in einem hemmungslos brutalen Psycho-Duell. (Universal Pictures Germany)

(mehr)

Kritiken (9)

Lima 

alle Kritiken

Englisch Oliver Stone is still a master. His bold directorial style, tons of visual flourishes, a perfectly integrated soundtrack and songs; it never gets boring. Its form reminded me a bit of his earlier U-Turn, except that this one has a much better script, with a light Tarantino touch, without annoying clichés, and with a conclusion that is a Stone-esque middle finger to the viewer. With the exception of a somewhat hapless Blake Lively, all the actors were excellent and Aaron Taylor-Johnson, the teenage looser from Kick-Ass, went a long way towards charisma. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I don’t know, on the surface, Savages wants to be an action thriller with sexy visuals that you’d rather not think too much about, but under the surface, what I see is a stubborn attempt at something postmodern. And its most effective gimmick is disguising narrative incompetence as a subversive game with expectations and thus justifying itself. I wasn’t interested in who does what to whom, who betrays whom and who is screwing whom, as the motivations of most of the characters get lost with each twist and in the end it doesn’t matter at all whether everyone will shoot or forgive each other. Savages are unpredictable… that’s all the justification you need. Uninteresting. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Stone hat hier eine einfache sowie und einprägsame Geschichte (die an eine hochgehypte und "metaphysisch" verkürzte Version von No Country For Old Men erinnert), vom Genre her schön zu bearbeitende Charaktere sowie die Möglichkeit in die Hand bekommen, einen flotten Thriller voller Ironie und schwarzem Humor zu drehen. Und was ist davon übriggebliebem? Eine formal extrem fragmentierte Angelegenheit, welche die vehementen Bemühungen und schwache Selbstkritik offenbart. Narrativ und stilistisch gesehen wird im Film nahezu herumgezaubert, es gibt hier ständige Veränderungen im Stil der Aufnahme, Farbpaletten, Jonglieren mit der Schärfentiefe, dynamisch komponierte "Erzählungen in einer Erzählung" - aber anstatt "tonyscottmäßig" vorwärts zu schreiten, bleibt der Streifen hängen und stottert. Nach einer Weile ist nicht mehr klar, warum hier so viel herumjongliert wird, wenn sich doch hierdurch der Ton des Films nirgendwo hinbewegt. Außerdem enthüllt Personalerzähler beispielsweise bald, dass es sich nicht um eine narrative Eleganz handelt, sondern um eine schweißtreibende Bedeutungsergänzung im Sinne einer Thrillerhandlung, die unter seinen Händen zusammenbricht. Dann gibt es noch weitere Dinge - dieser Film ruft geradezu nach etwas Cool, Ironischen, leichter Situationskomik, Provokationen. Aber letzten Endes wirkt er am Ende in jeder Hinsicht zu professorenhaft und zu glattgebügelt. Gewalt, Sex, Desperatenromantik, all das ist gar zu sehr gewollt und erbetet (sogar erfleht). Blake Lively als McGuffin wirkt oberflächlich und nervt regelrecht, mit ihrem Sentiment. Die gesamte Geschichte über den Krieg mit dem Drogenkartell führt nirgends hin, das Motiv der Wildheit ertrinkt im klischeehaften Erzählergeschwätz. Schade, das hier hätte eine verdammt flotte und pfeffrige Unterhaltung werden können. Doch da hätte Stones Hand nicht so zittern sollen. Dennoch leugne ich eine gewisse spontane Magie nicht, die mich zum Kauf der Vorlage überredet hat ... ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch To start with a rather naive idyll about a love triangle, entwined in ganja roots. But Stoney couldn’t leave it at that. Visual refinement goes without saying, the bloody brutality of the unrated version (could have been a fuck or two richer) adds a good two stars. Taylor Kitsch downright found himself in his role. Del Toro plays the biggest possible asshole with obvious delight and Travolta landed another fine role. The action scenes are right up there with the best, old school quality. Another picture like that, but with a better screenplay next time, please. P.S.: The cellphone ringing tone with “Three Blind Mice" is annoying, but pleasing. Please don’t kill me, I have three young children. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch A visually incredibly sophisticated and attractive, color-filtered, tuned, purely "image-based" film. Not that the solid plot would be on the second place, but fans of the director's work know exactly what to expect. For an uninitiated viewer, it will be a consistent film in all aspects and a solid experience whether in the cinema or a high-quality home projection, for example on DVD. Well-acted and musically stylish, the film has a solid pace and an appealing feeling, as always, skillfully reflecting the present time. This time, instead of sports, we have drugs here, but it’s still watchable. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein zu langer Film – das doppelte Ende war der Höhepunkt der Langatmigkeit. Die letzte richtig stimmungsvolle Szene kam ungefähr eine Stunde nach dem Anfang (die spannende Fahrt mit dem Polizeiauto auf den Fersen). Von da an war Savages ein langweiliger Film (mit Ausnahme des Autoüberfalls), der mich am Ende fast überrascht hat. Aber nur fast (siehe meine Bemerkung über das doppelte Ende). In den männlichen Hauptrollen habe ich zwei gewöhnliche Schauspieler ohne Ausdruck gesehen. Deshalb haben mich viel mehr die Figuren von Salma Hayek und Benicio Del Toro interessiert. Überrascht Sie das? Der Film ist nicht schlimm, von Oliver Stone habe ich aber etwas Besseres erwartet. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Dem Buch habe ich auch drei Sterne gegeben, weil es mich nicht sonderlich angesprochen und gegen Ende auch ziemlich gelangweilt hat. Mit dem Film ist es genau andersherum. Eine unglaublich hingezogene erste Hälfte und ein hervorragendes Ende das mich ergriffen hat. Das hatte wirklich Saft. Ich weiß, dass Oliver Stone lange Filme liebt, doch bei Savages - Im Auge des Kartells war das wirklich nicht notwendig. Beim Buch wird hervorgehoben, dass es in einer schwungvollen Sprache und in Tempo einer Automatikwaffe geschrieben wurde, was man bei dem zweistündigen Film leider nicht behaupten kann. Mein zwei- oder dreimaliges Wegnicken in der ersten Hälfte bestätigt dies nur. Andererseits muss ich fairerweise sagen, dass es sich um eine anständige Adaption des literarischen Werkes handelt, und das schadet ihr paradoxerweise. Wenigstens also das Ende... ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Oliver Stone returned with a film that tries to make us forget about movies like "Alexander the Great" or "World Trade Center" and instead reminds us of his earlier works. Comparisons to "Natural Born Killers" can mostly be found in the movie "Savages". "Savages" is an adrenaline-filled action that literally grabs the viewer. Handheld cameras are used, as well as normal cameras and even Skype. Oliver Stone decided to make a modern film and used modern technology to do so. Thanks to them, the film is quite animalistic, but this is mainly reflected in the relationship between the three main characters. Blake Lively ("The Town"), Taylor Kitsch ("John Carter: Between Two Worlds") and Aaron Taylor-Johnson ("Kick-Ass" and "Anna Karenina") form a love triangle, where both men love the woman and she loves them both. Surprisingly, it works for them. They love her so much that they are willing to risk their lives for her. This brings me to a storyline that simply did not sit well with me. The relationship is portrayed as animalistic, it is not, at least at first glance, a deep feeling, yet both men are crazy enough to kill and endure wounds for the girl. Like two teenagers who think that love for one woman is everything. Maybe it is for them, maybe not, but the characters are not portrayed in a way that I actually believe it. Script-wise, it seems a bit unmanageable to me. The film wants to be Tarantino-esque, but it lacks interesting dialogues. There are interesting characters here (Salma Hayek, Benicio del Toro, John Travolta), but they all seem exactly what Stone needed them to be. An uncompromising mobster who is still a mother, an assassin for whom nothing is sacred, and an agent who is similar, just not as much of a killer. It's as if everything here has been seen before. An adrenaline-fueled spectacle that is diluted by expected characters. And there is not that much adrenaline either. In addition, the script allows for a twist at the end, but it is just for the sake of an effect. I don't want to forgive those "jokes". I didn't like it in Haneke's presentation either, but he went really far with it, it already ruined the quite terrible "Twilight" series, and for me, it also ruins "Savages". More: http://www.filmovy-denik.cz/2013/01/divosi-10-years-divoka-stvoreni-lets.html ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch Oliver Stone, even at his advanced age, still stuns with his creativity (this time, once again, extremely dynamic direction is also supported by a properly punchy "pulp screenplay") and very emphatically sends a raised middle finger to those who might want to clap him into the irons of old. I haven't seen so much energy, so many ideas, so many great actors, so much spontaneity, and actually a very (un)viewer-friendly ending to this extent anywhere lately. This is the Stone I've always enjoyed the most, whether in Natural Born Killers or U-Turn. A little bit the Coen brothers, a little our old pal Quentin, but in a lot of ways the master is still very original. Plus it’s all highly addictive :)))) ()