Das Waisenhaus

  • Spanien El orfanato (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

Laura (Belén Rueda) kehrt mit ihrem siebenjährigen Sohn Simon an den Ort zurück, an dem sie aufgewachsen ist: ein verlassenes Waisenhaus, das sie nun wieder zum Leben erwecken will. Aber es wird ihr unheimlich, als ihr Sohn von unsichtbaren Freunden erzählt, die er gar nicht kennen dürfte: Ihren alten Waisenhausfreunden! Als Simon plötzlich spurlos verschwindet und nicht wieder auftaucht, macht Laura diese Geister dafür verantwortlich und begibt sich auf die Spur dreier schrecklicher Tragödien: Zwei vergangener und ihrer eigenen ... (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (7)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Bravo! The Spaniards confirm once more their privileged position on the horror scene. The Orphanage doesn’t surprise with an original plot but with its ability to generate true fear and tension through a strong effect on the subconscious. The entire film relies on a very carefully built atmosphere that forces the viewer to feel fear, even if there is nothing to really be afraid of, there aren’t any heart-attack inducing jump-scares, no manifestations of terrifying ghosts; everything works with sounds, plays with light and dark, and the camera movements. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch It's a good genre film, without any serious flaws or mistakes, and it’s actually refined to the point where I felt perfect sterility. The family relationships are sketched very broadly, without any intimacy, so I didn't even remotely believe in the protagonist’s obsession with finding her son. Admittedly, it has its good moments, and the point is a pleasant surprise, but the path to it all is too formally transparent. I give it a better three stars. ()

MrHlad 

alle Kritiken

Englisch A well done genre work that has everything one expects from a ghost story. But not a jot more. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Etwas, das mich im Falle von Pan’s Labyrinth vollends gemieden hatte, hat mich im Waisenhaus eingeholt. Die zerbrechliche Spannung zwischen der Kinderwelt, einem intimen Familiendrama sowie dem irrationalen Glauben an die Welt "jenseits unserer Welt" funktioniert hier hervorragend, nicht zuletzt deswegen, weil Bayona die Atmosphäre überzeugend, leicht und mit dem notwendigen Anteil des Blinzelns über "den Verfall“ dieser etwas viktorianischen Geschichte hervorruft. Manchmal rutsch ihm die Hand geradezu luxuriös aus (eine Episode mit einer Omi, die was ins Gesicht abbekommt, eine frenetische Suche nach dem Sohn, begleitet von Aufnahmen auf stürmischen Meer - ist denn dieser Film nicht spanisch?), jedoch meistens geht er sehr moderat und klug vor - langsame Kamerafahrten funktionieren viel besser als scharfe Schnitte. Ich habe mich in das Waisenhaus verliebt, einschließlich der Abschlusses, wo sich irgendjemand doch no etwas mehr hätte der Schnittarbeit widmen können. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch It’s just a matter of time until Juan Antonio Bayona will no longer need the name of Guillermo del Toro to sell his movies. This sort of talent mustn’t be allowed to go under. In places form takes priority over content, but that doesn’t mean at tall that it is forgotten or even neglected. The atmosphere is perfect. Not actually scaring, but sort of pleasantly chilling (which doesn’t mean that I didn’t get a shock here and there). The perfect music of Fernando Velázques and the wonderful sound effects are largely responsible for that. It seems that Spain actually specializes in this type of horror. The part with the modern medium is downright genius - despite being superfluous for this movie. What is really pleasing is the ending. Not so much the twist, but how beautiful it is. If Bayona had concentrated more on the pace in some parts (i.e. if he had shortened it by ten minutes, I might have considered giving an extra star. And it is Belén Rueda in the main role who deserves the highest accolade. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Along with Persepolis and In Bruges, this was my strongest film experience of this year, which provided me the great experience of an honest, stylish, and haunting spectacle, supported by a strong story, well-chosen exteriors, high-quality performances, good camera work, and a few clever directing ideas. It is exactly the kind of film that leads to the urge to lower the ratings of several dozen other titles after watching it because many other genre films seem desperately superficial compared to The Orphanage, and which do not evoke fear, but rather satisfy sadistic desires hidden to some extent in each of us (Saw). The Orphanage is a film about the fear of losing a loved one and the fear of failure and personal responsibility. What could be more terrifying for a mother than the loss of her child? The Orphanage is a film that works without necessarily needing a gigantic budget and a barrage of grand special effects. Overall impression: 95%. ()

Ivi06 

alle Kritiken

Englisch I’m not a fan of horror films, I watch most of them through my fingers, with the volume very low and all the lights on. I’m such a wuss :) This film doesn’t have guts or similar disgusting stuff, nor does it have an excessive amount of scares, but the horror touch is created by a mysterious, dark atmosphere. And that ending... WOW! It blew my mind and I think it’s one of the best movie ending ever. One of the few horror films I would recommend. ()

Verwandte News

38. Premios Goya - die Ergebnisse

38. Premios Goya - die Ergebnisse

11.02.2024

Am Samstag, den 10. Februar 2024, wurden die alljährlichen spanischen Filmpreise Goya verliehen. Die Zeremonie fand in Valladolid statt. Damit wurde der Preis zum ersten Mal in der spanischen Region… (mehr)