Funny Games U.S.

  • Deutschland Funny Games U.S. (mehr)
Trailer 2
Drama / Thriller / Horror / Psychologie
USA / Frankreich / Großbritannien / Österreich / Deutschland / Italien, 2007, 111 min

Inhalte(1)

Funny Games - das Spiel ist einfach. Man wählt zuerst eine Familie und dann das erste Opfer ... Peter und Paul oder Tom und Jerry oder Beavis und Butthead, sie haben viele Namen und viele Ideen. Sie besuchen Familien wie die Farbers in ihrem Ferienhaus in den Hamptons. George (Tim Roth), Anna (Naomi Watts) und ihr kleiner Sohn Georgie (Devon Gearhart) ahnen zunächst nicht, wen sie da ins Haus gelassen haben. Bis die scheinbar wohlerzogenen Jungs (Michael Pitt und Brady Corbet) sie zu einem simplen Spiel auffordern: "Wetten, dass ihr morgen um 9 Uhr alle tot seid?" Ein Spiel mit vollem Einsatz und tödlichem Ernst ... (Warner Bros. DE)

(mehr)

Kritiken (9)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein meisterhaft arrangierter psychologischer Terror ohne Musik, mit einer statischen Kamera und einem minimalen Schnitt. Beunruhigend, frech und rücksichtslos, überheblich, entsetzlich, unangenehm. Michael Haneke ist ein Regie-Genie und vielleicht auch ein Teufel. Von der ersten bis zu der letzten Minute war ich wie versteinert. Nur die Szene "Fernbedienung" und das Zwinkern in die Kamera haben den Gesamteindruck ein bisschen verschlechtert. Der Regisseur betont hier zu auffällig und vor allem überflüssig das Know-how, auf dem sein ganzes Werk basiert. Warum sollte man einen intensiven und originellen Thriller mit dem Attribut "Filmexperiment" stören? Funny Games U.S. ist aber trotzdem ein rebellisches und bravourös besetztes Meisterstück. Ich habe meine Gedanken sortiert und bewerte diesen Film mit fünf Sternen. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Damn! Proper exploitation (it’s not classic exploitation, really, but it doesn’t matter). Utter insanity, not recommended for people of a weaker nature, and one of the most depressive films I’ve ever seen. There were moments when I asked myself why I was watching it, but I was unable to turn it off. The main characters are tortured by a duo of young douchebags, while the viewers torture themselves. Some scenes are intentionally tedious (one is almost lethal), with the camera moving only when it’s strictly necessary and focusing on something else whenever there’s violence. And yet you wish you could see more, but why, really? Funny Games is a satire intended for the people it’s aimed at… evil. The performances are flawless, Naomi is really good in horror remakes. The 5/5 mark is well deserved, but I don’t want to watch it again. And I’m supposed to go to sleep after this? ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch A few good ideas and an appropriately chilling premise, both carefully walled in by self-indulgence. Unexpected winks at the viewer are not a bad idea, but they destroy the built-up atmosphere of unpredictability and absolute fear. And is it satire? So why does Haneke present disturbing scenes and make the heroes suffer physically and mentally in several-minute shots? This unbearably artificial "depth" is just a self-absorbed means to attract attention. Attention from a decent portion of viewers who will enthusiastically talk about the psychologically tense thriller, which it is not at all. I don't question anyone's taste, but a film that can literally destroy its story with a bizarre trick involving a remote control and a desperately mundane ending is not worth closer attention from me. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Funny Games U.S. ist eine großartige exploitation, auch wenn in vielerlei Hinsicht so unterschiedlich. Der Film ist fast ohne Musik (und wenn sie erklingt, dann richtig hart) mit langen Aufnahmen. Der Zuschauer beobachtet eine Art Spiel, bei dem die Opfer jedoch keine Chance haben zu gewinnen. Ohne all diese klassische Gewalt fühlen wir uns dann recht hintergangen, denn der Regisseur gewährt es uns einfach nicht. Doch wer ist hier der Perverse und das Tier, das die ganze Brutalität unbedingt sehen will? Der gesamte Film ist also ein großer Schlag ins Gesicht für den Zuschauer. Ich bin jedoch überaus zufrieden. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Michael Haneke's good creativity, provocativeness, and knowledge of directing craft cannot be denied. Funny Games can be evaluated from two perspectives. From a craftsmanship point of view, it is a highly above-average film that is excellently cast and performed, capable of creating atmosphere and tension - long shots, precise editing, and camera work. However, from a content perspective, it is significantly worse. For a long time, the film pretends to be a suspenseful thriller, but it gradually becomes apparent that it is just an effective and perverse game, not so much with the middle-class family on vacation, but rather with the audience. At least from the key scene with the TV remote control, it is clear that the audience is not watching a crime thriller where the outcome is unknown, but that the victims' chances of escape were zero from the beginning and there is no escape from the bloody game. Haneke ultimately fails as a provocateur because, after the big reveal, there is nothing to address and the brutal game becomes boring. Other films have already spoken about violence and were significantly more critical and deeply affected the viewers. The fact that violence is cruel is banal. Haneke did not make a critical film as much as a game for sadists. The truth is that thanks to the slow pace, certain sophistication, and refinement, when terror is not depicted realistically, but "modestly" only shows the consequences or sound of violence, it appeals to a more intellectual audience rather than ordinary popcorn viewers. Terror in the film rather hypnotically attracts and fascinates, the feeling of superiority over helpless victims is absolute, and there is no catharsis. Overall impression: 35% for the solid craftsmanship. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Ich habe nicht das geringste Interesse daran, mich mit der deutschen Originalfassung vertraut zu machen, und das ist für jemanden mit meinem Hintergrund ziemlich untypisch. Schließlich zeigt dieses Desinteresse an einem Vergleich eine leichte Geringschätzung. Ich sehe nichts Attraktives, Interessantes oder Beunruhigendes an Funny Games. In der Vergangenheit hat man mich mit Kubrick vollgepumpt, und wenn er in Uhrwerk Orange die nicht angesprochene Gewalt thematisiert hat, dann hat er sich wenigstens auch mit anderen Motiven beschäftigt, die hier fehlen und nur durch eine uninteressante Schleife ersetzt werden, aus der es scheinbar kein Entrinnen gibt. Natürlich ist Michael Pitt kein schlechter Schauspieler, aber ich habe seinen forschen jugendlichen Stil, der vor nichts zurückschreckt, schon viel besser genutzt gesehen. Und schließlich ist Naomi Watts auch ein Name, der in bestimmten Kreisen Resonanz findet, da sie oft von populären Regisseuren umworben wird, aber wenn man mit einer starken weiblichen Figur überraschen will, ist es ein klassischer Witz, diese Stärke in die konfliktfreie Verpackung einer zierlichen Blondine zu stecken. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Again, I was expecting something different, but you can't expect the kind of exploitation we're used to from the director of The White Ribbon or The Piano Teacher. Once again Haneke revels in a study of psychological terror, albeit more primitive than is his wont, because it's still built on good old-fashioned ultraviolence. He's lucky, though, because he's able to lean on the fantastic acting of everyone involved (Michael Pitt at the castle, not to mention Naomi Watts' once again bravura suffering). As long as the banter and tension between the characters is almost unbearable, everything is great. For me, the problem arises when the director's masturbation-type ten-minute shot after the young men leave is unpacked in front of me. That's what I just don't appreciate. And while the interpretation of the scenes where one of the characters addresses the viewer can be whatever, I found it rather out of context. I’m adding a star for the boat scene. If the whole film was in that vein, there's no debate. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Michael Haneke made a good film and he knew it had to be a good film. There's excellent psychological play here; it's immensely depressing, and the scene with the remote control enhances the feeling that there's no escape. This is the strongest aspect of the film. But it's also just a rehash of what he's already done. And with the new version, it didn't add anything extra to it. He just got it overseas to a wider audience. ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch My second Michael Haneke film after The White Ribbon. I find it unnecessary to rate or comment further on the script and direction, as both are on such a monumental and professional level that any rating I give would be insufficient. :) What I am able to somewhat describe are the feelings I had while watching this film. I think what struck me the most was both the physical and mental degradation of Naomi Watts’ character (when I think of how she looked at the beginning and compare it to the final half hour, it still makes my heart sink). From the very first moment the plot begins to focus on those two monsters and their, to me personally, incomprehensible and unimaginably disgusting practices, I had a very hard time stomaching it. But what amazed me the most was the dialogue between "those two", which occasionally made me laugh for reasons I am unable to discern (maybe pity, absurdity, or despair over the future fate of the family, I don't know...). In any case, Michael Haneke has my deepest admiration for this work, and I have been a fool to ignore him and thus his work until now. The choice of actors is impeccable. ()