Die Folgen der Liebe

  • Italien Le conseguenze dell'amore (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Seit nunmehr zehn Jahren führt Titta ein beschauliches und angenehmes Leben in einem Hotel Lugano in der Schweiz. Seine einzige ist es, einmal pro Woche einen Koffer voller Geld für die Mafia zu transportieren. Eines Tages beginnt er, sich mit Sofia, einer Kellnerin, anzufreunden, was eine Welle ungeahnter Folgen nach sich zieht. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (5)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Formal ist der Film hinreißend und die Handlung überrascht ständig. Der behexende Toni Servillo. Nach dem Schluss kommt aber keine Katharsis und der Film endet im Leeren. Corbijns thematisch ähnlicher Film The American ist sinnvoller, harmonischer, emotional sowie gedanklich befriedigender und hat den gleichen Arthouse-Charakter. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch A man without imagination, wakefulness without dreaming, a face without expression. The world outside of the hotel room no longer exists for him. Life and death, comedy and tragedy are playing out in that world. The sudden change of style during the money transfer is just one of the director’s ironic jokes. This enlivening subsequently turns out to be a routine, another of the regularities that Titta di Girolamo lives by, which together with the repetitive camera movements give his life a precise rhythm. For Titta, stepping outside of his habitual way of doing things means risking everything. Viewers satiated with the classic style are constantly kept in a lively state by the smooth transitions between shots, well-choreographed dances along the horizontal and vertical axes, objective shots passed off as subjective and the building of false suspense. The richness of the form ingeniously contrasts with the “boring” content of the protagonist’s life. The deliberate incongruity between the long unchanging “about what” and the variable “how” enables Sorrentino to throw off the shackles of all narrative conventions and to speak through images and movement, to find the poetic in the profane. A minor change in Servillo’s poker-faced expression, a barely perceptible lifting of the corners of his mouth, not only indicates a major advance in the character’s development, but is also a conspiratorial wink from a filmmaker who is able to amuse himself without ever ceasing to entertain others. Basically like Tarantino, but a little more grown up. 85% ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Is this a case that an intellectual and sophisticated aesthete like Paolo Sorrentino made a common genre film? Nope. He cleverly and with subtle sarcasm pulls the viewer's strings. It somewhat reminded me of the Coen brothers and their film No Country for Old Men, in terms of how it deals with audience expectations. However, Sorrentino's approach is more intimate, and slower, and his film has a distinctly Arthouse nature. No, The Consequences of Love is not primarily about crime, but rather about the feeling of the worst possible defeat in life, and above all, it is a film about revenge. Revenge beyond the grave, where the key to understanding the whole film lies in the opening scene, where the anti-hero looks out the window and watches a funeral procession. When you realize that you died ten years ago, you don't have to worry about the consequences anymore. Toni Servillo delivers a focused performance and proves that he belongs to the elite of the current Italian acting scene. Overall, this drama seemed to me the second most likable film by Sorrentino, although it certainly isn't for everyone. Overall impression: 80%. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch So sah ich zum ersten Mal einen Film des geschätzten und anerkannten italienischen Regisseurs Sorrentino. Ich wage nicht, gleich mit der Ansicht herauszuplatzen, er sei derzeit sehr überbewertet, dazu muss ich vor allem La Grande Bellezza - Die große Schönheit sehen und diese mit Die Jagd vergleichen. In diesem Fall handelt es sich um einen Klubfilm, der langsam dahinfließt, mit einer recht anständigen Atmosphäre, und ich gebe zu, ich war ziemlich gespannt, welche weiteren Geheimnisse der Protagonist bietet. Toni Servillo reicht für den gesamten Film ein "stone face“-Ausdruck, ich dachte darüber nach, ob er wenigstens einmal lachen würde, was zumindest einmal am Schluss gelang. Interessant wirken die "Action“einlagen mit viel Musik, so als hätte Sorrentino gewusst, dass der Zuschauer döst oder ebenso wie Titto gedankenverloren da sitzt und er ihn absichtlich aus diesem Zustand herausreißen will, damit er sich wieder seinem Film zuwendet. Es liegt so zwischen drei und vier Sternen, und heute habe ich keine Vergabelaune. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Paolo Sorrentino demonstrates his ability to direct a film that will make you think, even just about why a particular shot is so long, yet you'll still be mesmerized by what's happening. It's a crime movie. At a slow pace and with emphasis on the performances, but still with a story that definitely doesn't bore and manages to captivate on multiple levels. ()