Inhalte(1)

The long journey of Parthenope’s life, from her birth in 1950 till today. A feminine epic, devoid of heroism but brimming with an inexorable passion for freedom, Naples, and the faces of love—all those true, pointless, and unspeakable loves. The perfect Capri summer, the lightheartedness of youth. Which ends in ambush. And then all the others—the Neapolitans, men and women, observed and loved, disillusioned and vital, their waves of melancholy, their tragic ironies and dejected glances. Life, be it ordinary or memorable, knows how to be very long. The passing of time offers up a vast repertoire of emotions. And there in the background, so close and so very far, is Naples, this ineffable city that bewitches, enchants, screams, laughs, and always knows how to hurt you. (Cannes Film Festival)

(mehr)

Kritiken (1)

Prioritäten setzen:

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Sorrentinos Bildpoesie, die Neapel und der weiblichen Schönheit (wie sonst) huldigt. Im ersten Drittel eine schöne Exposition der Figuren, mit der Schauspielleistung sowie dem Charakter sticht der Schriftsteller Gary Oldman hervor. Später immer mehr emotionale Fragmente, deren Kontext und Bedeutung in der Handlung mir entgehen. Dadurch schwindet auch die Begeisterung für die Art ihrer Darstellung. Was zum Teufel sollte „die Schöne und das Biest“ bedeuten – ein hässlicher Priester, der in der Kirche mit Parthenope herumspielt?? **1/2 [Cannes FF] ()

Verwandte News