Vampire in the Garden

(Serie)
  • Japan Vampire in the Garden (mehr)
Trailer

Streaming (1)

Folgen(5)

Inhalte(1)

Eine Vampirkönigin und ein Menschenmädchen verbünden sich auf der Suche nach dem „Paradies“ – einem Ort, an dem Menschen und Vampire friedlich zusammenleben. (Netflix)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (2)

Jeoffrey 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Deutsch Auf einem Gebiet von nur fünf Folgen gelang es, eine sinnvolle und ziemlich interessante Geschichte zu erzählen. Auf der anderen Seite fehlte mir eine bessere Einführung in Momo und eine besser ausgearbeitete Mitte der Serie, in der ich mehr Entwicklung in der Beziehung zwischen Momo und Fine sehen wollte, da dies im emotional starken Finale wahrscheinlich einen besseren Effekt gehabt hätte. Kurz gesagt, ich wollte in diesem Teil ein wenig mehr Zeit mit ihnen verbringen, um eine etwas stärkere Beziehung zu ihnen aufzubauen und das alles am Ende etwas stärker zu erleben. Es wäre auch nicht schlecht gewesen, Momos Mutter ein wenig besser zu charakterisieren, zumindest genauso gut wie es bei ihrem Onkel gelungen ist (damit ich sie besser verstehen kann und sie nicht nur als Frau betrachte, deren Karriere zu hoch in ihrer Werteskala steht). Mir gefallen die Themen der Geschichte, das Setting und die Atmosphäre. Das Tempo leidet mir nach ein wenig aufgrund der gewählten Länge der Serie. Animationsmäßig schwankt es manchmal ziemlich, was mich beim WIT Studio etwas überrascht, aber die musikalische Begleitung ist wiederum großartig. Insgesamt habe ich hier eine Serie, die mir zwar gefallen hat, aber kein so starkes Erlebnis brachte, wie die Autoren es sich offensichtlich gewünscht haben und wie ich es selbst erwartet habe. Obwohl der Anfang und das Ende ziemlich gut waren, ist die Mitte für mich eher durchschnittlich, daher bekommt der Vampir aus dem Garten nicht mehr als 7/10… ()

Scalpelexis 

alle Kritiken

Englisch My relationship with vampires in anime (which, let's not kid ourselves, applies for the live-action variety as well) is quite stunted, with the classic rule of exceptions proven in the form of the marginally stirring Bakemonogatari or the cults-warming/lovingly sinning Hellsing. I have yet to see the iconic Shiki, though, so I'm leaving the final conclusion open despite this representative. Curiously, one of Vampire in the Garden's earliest episodes was the bloodsucking rodent-infested shōnen Seraph of the End, which in the studio's current portfolio has the flash of a Russian souvenir stand amidst the wonders of the world. Their comeback with a slightly more poetic tale about the reunion of an unremarkable human girl with a bored, humanistically-educated vampire noblewoman (strangely, her garden made it into the series' title on the basis of only 2 minutes of footage?) turned out even rougher than when these creatures get a full salvo of light cannon. The emotional basis of the story is downright disastrous: we're pointlessly made to sympathize with a run-of-the-mill girl who, after X years betrays her race, which is defending itself night after night from being massacred by vampires. Even though she lives in an industrial hell evocative of inhospitable Siberia, nonetheless she trades relative safety for escape into a frozen unknown that is anything but safe. And at the same time, we are expected to comprehend that the vampire queen, still living at an andante tempo in a preserved castle, is being easily enticed out of nowhere into a little war campaign, where she oddly decides to risk her neck for a random girl from the other side of the lines. The getting-to-know-you sequence that follows is the best, most believable, and most endearing part, but once we get back to the life of a sheep and a wolf under the same roof, it gets hard to reconcile/easy to, um, sink your teeth into what the promised land actually is or the awkward and perpetual "I'll save you so you can save me next time" nonsense, and things all promptly go down the toilet. This isn’t helped by the undeveloped side characters whose purposes in terms of the story are largely two-dimensional, or the immersion in raging idiocy like amateur CGI car wrecking or vampires carrying things/people in flight when their claws turn into wings. The ending is predictable and the message of the entire series fizzles out into a 404 error. The animation is unusually mediocre for Vampire in the Garden, and above all the simple character design did not appeal to me when compared to the detail of the surrounding world; the music, on the other hand, was surprisingly solid. That didn't smooth over my general disenchantment, and thus my relationship with vampires received a validation stamp in the "Another Edward" column. 2 stars ()

Werbung

Galerie (14)