Streaming (1)

Kritiken (3)

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Zemeckis’ retelling of the Disney classic has its moments, but overall it comes across a little half-assed, both in the modernization as against the original and in the visual approach. Pinocchio tries to warn kids against the evil of influencers and the dangers of showbiz, but while doing so he turns formerly enchanting moments in the story into a breakneck blurt. There are maybe too many songs for my liking, but my daughter liked that, so I have no complaints. The way they brought the wooden puppet to life was fantastic. Hanks was really affected, maybe over-acting. Silvestri’s music is great. P.S.: Maybe they threw Pinocchio out of school because he put the apple for teacher next to the horse dung and the race bit was just an excuse. Maybe... ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Ehrliche handwerkliche Holzarbeit lässt sich schwer durch "modernere" Versionen aus billigem Plastik ersetzen. Die einzigen positiven Aspekte sind Tom Hanks und seine großartig synchronisierte Honest John (auf Englisch), Szenen mit dem Wal (den die Filmemacher in ein Meeresmonster mit Tentakeln verwandelt haben) und gelegentlich Tricks, die in einigen Szenen sehr überzeugend, aber in anderen bedenklich schlecht sind. In diesem Film ist fast alles digital und es wirkt hässlich und künstlich (Tiere, Wasser und dieses unrealistische Trinken von Limonade OMG). Eine halbe Stunde mehr im Vergleich zu dem 80 Jahre alten animierten Klassiker fügt nichts Interessantes hinzu, entspannt den einführenden Teil furchtbar und verändert den Klang von verschiedenen Szenen und Motiven (einschließlich Geppettos Motivation, Pinocchio herzustellen). Ab dem Moment, als Pinocchio zum Leben erwacht, ist die Handlung übertrieben gehetzt und die einzelnen Akte sind so erzählend abgehandelt (oder zum Schlechteren verändert), dass in ihnen das ursprüngliche moralische Thema verloren geht, das stattdessen das Herz des Films bilden sollte. Wichtige Charaktere (einschließlich der blauen Fee) werden in einer einzigen Szene vorgestellt und verschwinden dann für immer aus der Handlung. Immer wenn es zu einem gesungenen Abschnitt kommt, wünscht man sich gleich am Anfang, dass er so schnell wie möglich endet. Der Versuch, zeitgemäße Gags einzubauen, ist ärgerlich, verfehlt seine Wirkung und ergibt keinen Sinn. Der neue Pinocchio hat von seinem Vorgänger weder die unterhaltsame Verspieltheit, noch die Einfallsreichtum, noch die Faszination für das plötzliche Wunder oder das Unbehagen gegenüber dunklen Untertönen geerbt. Traurig und unnötig. ()

Othello booo!

alle Kritiken

Englisch The year 2041: an excerpt from the Wikipedia entry on "The new nihilistic wave of late Hollywood": "Pinocchio is an ideal illustration of the creative nihilism that characterized the era. It was the remake of a classic cartoon, produced by a major film studio in the hands of a formerly renowned director and technical innovator. The film combined live actors with digital objects and environments, even when it would have been no problem to make the environment or objects real. The result ultimately demonstrates the creative chaos that was then unfolding in the freshly acquired and merged studios and the production companies attached to them, where the resulting work is a hectic clash between a seventy-year-old director's idea of a technologically advanced film and the inputs of dozens of focus groups and elusive external forces such as the COVID-19 pandemic or changes in distribution trends, all backed by many millions of dollars. We end up with a fairy tale that is muddled, unappealing, and (due to the poor quality special effects) creepy, obviously having completely slipped the hand of any creative contribution. The palpability of how much everyone who had anything to do with the film had already given up during production was another element that added to the collective depression on which the culture wars of the time were based." ()