Lamb

Trailer 5

Inhalte(1)

Weites Land, Bergketten, endloser Himmel, ein abgeschiedenes Haus: In der überwältigend schönen isländischen Landschaft züchten Maria und Ingvar Schafe. Sie führen ein einfaches, der Natur verbundenes Leben. Bis eines Nachts etwas Seltsames in ihrem Stall passiert: Ein Schaf gebärt ein mysteriöses Wesen, das die beiden wie ein eigenes Kind aufziehen und ihm den Namen Ada geben. Das mit inniger Freude begrüßte Familienglück wird jedoch schon bald auf die Probe gestellt – denn Mutter Natur steckt voller Überraschungen. (filmladen)

(mehr)

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Englisch Lamb is unexciting in terms of plot and transparent wanna-be art in its creative vision, pieced together from familiar motifs and moments from other festival films. The film offers minimal innovation, but rather relies a lot on the atmosphere of its northern Icelandic setting and Noomi Rapace’s acting. ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch What Carax’s Annette is to musicals, Ada is to Icelandic festival films – with everything good, bad, emotional, bizarre, idiosyncratic and conceptual. It thus makes that much more sense to see the film at a festival in a packed screening room and watch the audience’s reaction as they wrestle with the film, ride the wave of tension in the first third, then burst into relieved laughter, through which they paradoxically accede to the rules of this absolutely serious film. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Englisch The weirdest film I’ve seen lately. Yet so impressive! If I were to sum up the plot of Lamb in one sentence, it might make you facepalm, but the Icelandic atmosphere, the way the story is told and the way we gradually discover what is actually happening… The film has plenty of time to tell its story, and everything is so gradual that it ends up sounding completely natural and normal. If you liked The Witch, you’ll enjoy this one. ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Sehr schwer fassbare und beschreibbare multigenre Mischung, in der starke Dramatik zwischen den Charakteren, folkloristische Fantasieelemente, absurder Humor, solide Bizarrheiten und auch die allgegenwärtige gruselige Bedrohlichkeit nicht fehlen. Ich empfehle auf jeden Fall, nicht zu viel über die Handlung des Films im Voraus herauszufinden (am besten gar nichts), überraschende Wendungen und "WTF" -Momente sind seine Stärke. Wer sich von dem ziemlich langsamen Start nicht abschrecken lässt, kann am Ende ein ziemlich einzigartiges Erlebnis erleben, nach dem er Schafe nie wieder so sehen wird wie zuvor. Interessante Vorstellung. ()

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Noomi Rapace gebiert mit bloßen Händen Lämmer in dieser folkloristischen isländischen Farce, die durch Meisterwerke der Tierbildkompositionen verzaubert, aber ansonsten zur Kategorie purer Festival-Bizarrerie gehört, die anscheinend nur dazu da ist, das Publikum zu verwirren und ihre Erwartungen zu stören. Das Thema des plötzlichen Erwachens mütterlicher Gefühle für eine obskure Kreatur auf einer Farm mitten in den öden Ebenen wird an der Grenze zwischen Niedlichkeit und Perversität behandelt, die Idee selbst ist amüsant, aber in Bezug auf Gefühle und die verwirrende Atmosphäre ähnlicher skandinavischer Kuriositäten wie "Tina und Vore" ist sie mit ihrer Geschichte, vielschichtigen Motiven und der Gesamtbotschaft eine ganz andere Liga. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Three reasons I had a royally good time, albeit obviously in spite of the movie. And I swear I had them in my head before Béla Tarr's name popped out at me in the closing credits. 1) The first third looks like a parody of The Turin Horse. The very first dialogue, which comes after more than half an hour: "This is a better year." "Why do you think that is?" "The tractor sounds different."  2) The rest of the film looks like a parody of Paddington 3) All this charmingly literal bizarreness is shot in really beautiful imagery. Although you could cynically remark that it is perhaps not technically possible to visually mess up a film set in a sub-highland Icelandic sheepfold. If I learn somewhere that the film is indeed a comedy, as is clearly suggested by the moment when the brother of one of the protagonists sort of bites the bullet out of politeness at their bringing an underage weresheep to the lunch table, but it still bothers him the next scene, I'll go for five. ()