Inhalte(1)

Hanif, pater familias of a seemingly perfect family, decides to take his wife and three children to the orphanage where he grew up. Not because he didn’t come up with better holiday plans, but because Mr. Bandi, who was like a father to Hanif, is on his deathbed… Two of Hanif’s best friends, who also grew up at the orphanage, accompany him to pay their last respects to the old man. Bandi is exhaling his last breaths in a strangely empty building. Lost in the middle of nowhere. With servants who observe them as if they’re straight out of the Indonesian version of Get Out… A very liberal re-interpretation of the eponymous 1981 classic, this isn’t for everbody’s eyes. (Brussels International Fantastic Film Festival)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (4)

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Indonesien kommt mit einer weiteren dämonischen Hitparade der Gore-Szenen und düster bedrückenden Bildern daher und ich sage: "Nur weiter so!" Kimo Stamboel und Joko Anwar haben sich die indonesischen Horrorklassiker Ratu Ilmu Hitam (1981) vorgenommen, sie jedoch in hohem Maße verändert und aktualisiert, sodass nur noch ein paar Elemente des Originalfilms übrig sind und es ansonsten um eine vollkommen neue, höherwertige Show handelt. Eine Gruppe alter Bekannter trifft sich in einem abgelegenen Waisenhaus, um sich an alte Zeiten zu erinnern, doch die Vergangenheit erweist sich als viel schrecklicher, als es jeder von ihnen zugeben könnte. In Bezug auf den Horror funktioniert der Film sehr gut und bietet einige wirklich unangenehme Visionen. Man könnte vielleicht die übermäßige Verwendung von digitalen Effekten bemängeln (der Computer-Befall schadet dem Film sehr), ansonsten handelt es sich um eine atmosphärisch sehr starke Show, deren stärkste Momente wirklich höllisch sind. ()

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine längere Exposition mit mehreren Figuren. Es lohnt sich aber, diesen Teil auszuhalten – dann fängt die schwarze Magie erst richtig an. Digitale Tausendfüßler und Käfer nehmen dem Film zwar den Ernst, aber die dämonischen Kräfte, welche mit kochendem Wasser duschen können oder zum Schießen in Kindergliedmaßen zwingen, wecken bestimmt Ihre Aufmerksamkeit. Eine Horror-Wildnis auf indonesische Art. ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch From the trailer, I was expecting a large serving of blood, gore, disgust, bugs and centipedes crawling out of various body orifices, but in addition to that (perhaps to a lesser extent than expected), and to my own surprise, I also found relatively solid performances and a surprisingly firm director’s hand, thanks to which most of it works smoothly as a serious horror flick. I’m not saying it works throughout 100% of its run, but maybe 98%. The final act is an intense horror hell and I’m looking forward to watching it again in better quality. ()

EvilPhoEniX 

alle Kritiken

Englisch Kimo Stamboel isn't a butcher like his brother Tjahjanto, but he sure as hell pulled this off. A group of friends head to the orphanage where they once grew up, but the orphanage has a dark past and it comes to pay its debt. Black magic is a concept we don't see that often in horror films anymore, and Stamboel handles it with grace. Centipedes, worms and caterpillars crawl out of just about every human orifice imaginable and the film is really uncomfortable to watch in places. And a bus full of dead, mutilated children doesn't add to the mood either. After the rather lukewarm first half-hour, the film goes on intensely until the end, with some very nasty and unenviable things happening to everyone involved, including the children. It also has a decent atmosphere, cool make-up effects, a fast pace, and I don't think I've seen anything wilder this year. The setting reminded me in places of their first film Macabre. Story**, Action****, Humor>No, Violence****, Entertainment****, Music****, Atmosphere****, Suspense****. 8/10. ()

Galerie (51)