Ausgeburt der Hölle

  • USA The Beast with 1,000,000 Eyes (mehr)

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Ranch country is invaded by a series of weird events: birds go after humans and normally tranquil animals turn vicious. A rancher discovers that a mysterious creature with a million eyes is feeding on the animals' brains. (Verleiher-Text)

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Goldbeater 

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Deutsch Eine unglaublich langweilige Science-Fiction über einen Außerirdischen, der die Gedanken von Tieren und einigen Menschen kontrollieren kann und dadurch einer ländlichen Familie Sorgen bereitet. Ein perfektes Beispiel für einen Film, bei dem zunächst ein bombastischer Titel und eine klangvolle Werbung erfunden wurden, um möglichst viele Kinos für den Film zu gewinnen, und erst dann begann man sich damit zu befassen, worum der Film eigentlich geht. Dass es nichts ist, das hat die Schöpfer nicht gestört. Der ganze Film ist nur Geschwätz, die Schauspieler bemühen sich nicht einmal zu spielen und das titelgebende Monster genießen Sie für etwa eine Sekunde am Ende des Films (die angekündigten Millionen Augen waren jedoch nicht im Budget enthalten). Im Vergleich zu viel interessanteren B-Horrorfilmen aus den 1950er Jahren ist dies zu Recht ein vergessener Billigfilm. ()

Lima 

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Englisch Poster tagline: AN UNSPEAKABLE HORROR! DESTROYING AND TERRIFYING! This is just bad. I don't think Roger Corman (here as executive producer) brags about this film to his grandchildren. The title promises a B-horror ride, but the alien, endowed with more than a million senses, makes its first appearance in the last seconds of the film, in a form reminiscent of the lazy peek of my hamster when she looks from the opening of her bed what kind of grain I've put in her bowl. The spaceship in which the alien lives and uses radio waves to control the minds of the surrounding animals and humans (in real life, a farming family and their weird neighbour) is located somewhere in the Texas desert and looks like a food processor. There’s a rabid dog barking at the camera and, just in case, we have plush ravens thrown at the camera playing hostile birds. The performances are appropriate to the level of this cinematic dreck: listless and uninvolved. The only one who’s alive it at least a little bit is Chester Conklin, whose exaggerated gestures let us know who was THE star of silent films in the old days. ()

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