Badlands - Zerschossene Träume

Trailer

Streaming (1)

Inhalte(1)

1959: Der rebellische Kit (Martin Sheen) und seine Freundin Holly (Sissy Spacek), eine behütete Bürgerstochter, erschießen Hollys Vater, der gegen ihre Beziehung war, und fliehen. Auf ihrer Flucht vor der Polizei ziehen sie eine blutige Spur quer durch South Dakota und Montana, ihren Illusionen von Vergehen und Vergeltung ausgeliefert. Doch lange können sie ihr vermeintliches Idyll nicht aufrecht erhalten – ihre Verfolger sind ihnen dicht auf den Fersen, und auch ihre junge Liebe droht zu zerbrechen. (Warner Bros. DE)

(mehr)

Kritiken (6)

JFL 

alle Kritiken

Englisch Malick lyrically trivialises American myths of freedom, rebellious outlaws and young love, and stands them up face to face with the baseness of violence and the immensity of the universe. His poem of impermanence is built on unspectacular contrasts – the emptiness of icons in comparison with eternity, the surfeit of meaningless words against the silent, dazzling glare of the world, cruelty without malice, the fading effort to make one’s mark on history against the apathetic indifference of time. The whole film is enveloped by the motif of innocence, or rather naïveté, not only in relation to love, the central characters and their view of the world, but also America itself, protected by unshakable legends that had long since fallen away by the time the film was made. Nevertheless, Malick strove to imbue the film with a dreamlike timelessness untethered from a particular era, even though it relates to time in many of its details and storylines. Similarly, in spite of the fact that it attempts to deromantisise and go beyond all of the legends of lovers on the run in a spiral of violence, Badlands itself paradoxically became a myth on which other such stories were founded and were also outright defined by the period – this is especially true of a pair of films written by Tarantino, namely Natural Born Killers and True Romance (the latter of which explicitly quotes Malick’s film in its musical motif). On the other hand, Malick – who dedicated his work to expressing identical motifs through different stories – knows very well that some stories cannot help but be repeated and thus prove their timeless relevance. ()

NinadeL 

alle Kritiken

Deutsch Eine weitere selbstverliebte romantische Geschichte über einen Massenmörder. Ein Film, welcher der Farce namens Bonnie und Clyde ähnelt. Aber gut, wir können ihn Neo-Noir nennen und so tun, als wären Spacek und Sheen nicht zu alt für ihre Rollen. Als Reiseführer für die Gegend North Dakota-Montana ist der Film natürlich fesselnd, aber als Hommage an Charles Starkweather (1938-1959) und Caril Ann Fugate (*1943) ist er toxisch. Glücklicherweise ist dies nur ein Film in einer Reihe von inspirierten Werken, die auf das pathologische Bedürfnis reagieren, Mörder als gute Menschen zu sehen: Todesangst (1963), Badlands - Zerschossene Träume (1973), Rock Baby - Eine tödliche Liebe (1981), Kalifornia (1993), Murder in the Heartland (1993), Natural Born Killers (1994), The Frighteners (1996), Starkweather (2004). ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Das nenne ich Debüt! Wenn diese Geschichte jemand anderes gedreht hätte, wäre wahrscheinlich nur eine weitere, blutigere Variation von Bonnie und Clyde entstanden. Terrence Malick ging mit ihr aber natürlich auf seine eigene Art und Weise um. Stärker als das Töten, das Schuldgefühl und ähnliche Dinge betont er die Beziehung von zwei Menschen, verschiedene Formen der Liebe, die Naturverbundenheit (die Passagen mit dem Aufenthalt im Wald und mit der Fahrt durch die Einöde sind herrlich) und die Trennung von der Zivilisation. Die Schauspieler*innen lässt er so spielen, dass man gar nicht das Gefühl hat, dass sie spielen. Der Höhepunkt ist eine tolle Autoverfolgungsjagd. Eindeutige fünf Sterne. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Undoubtedly an exceptional debut where Malick immediately shows his greatness. False fatality, violence, the desire to live and do as one pleases, to get closer to nature and ancient human instincts. Sheen excels, Spacek needs only stand there watching amusingly to imbue her naive, blindly pacing character with sufficient verve and conviction. The course of the story is easy to predict, but the pleasure is nonetheless unique thanks to Malick's visual imagination and the beautifully integrated soundtrack. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch When a movie is based on real events, I anticipate some modifications to the plot. However, in this case, the writer concocted an entirely new story that bore very little resemblance to reality. Perhaps it was because the true tale of Charles Raymond Starkweather and Caril Ann Fugate was far more gruesome than romantic, and for some reason, people tend to romanticize criminals. As the script took this new direction, the film lost any semblance of narrative value for me. I found myself quite bored during the endless road trips through semi-desert landscapes, making it feel like a wasted viewing experience. However, I will give credit where it's due: some shots of the sunset were beautifully done, and Martin Sheen certainly put in the effort. / Lesson learned: Enamored by criminals? Imagine something like that happening to your loved ones. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch I have to admit that even though I'm not a big fan of Terrence Malick because his approach to film, especially in the context of what he has made in recent years, simply didn't click with me, his film from 1973 made an impression on me. The great performances, which are supported by a good screenplay and interesting film elements. ()