Inhalte(1)

Das Leben meint es nicht gut mit Kathy Nicolo. Frisch auf Alkohol- und Drogenentzug, vom Ehemann verlassen, wird ihr auch noch das eigene Haus weggenommen. Zu Unrecht, wie sich bald herausstellt. Die Rückgabe gestaltet sich aber schwierig. Der neue Besitzer will sich nämlich nicht so ohne Weiteres von seinem frisch erstandenen Besitz trennen. Der nach Amerika emigrierte Iraner Massoud Behrani hat das Haus mit seinen letzten Mitteln ersteigert, um die Zukunft seiner Familie zu sichern. Als sich der verheiratete Polizist und Familienvater Lester Burdon in Kathy verliebt, ihr zu ihrem Recht verhelfen will und Behrani bedroht, eskaliert der Konflikt durch falsche Entscheidungen und unglückliche Zufälle unaufhaltsam zu einer tragischen Katastrophe. (Universum Film)

(mehr)

Kritiken (4)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine melancholische und langsame Studie der Charaktere, am Ende mit einer emotional entwaffnenden Katharsis voller Tränen. Der Antrieb des Films sind nicht nur die ausgezeichneten Schauspieler*innen, sondern auch die zarte und intime Regie, die hypnotische Musik und die schleichende, düstere Kamera von Roger Deakins. Ein kleiner Film mit einem großen Gedanken. PS: Auf der DVD gibt es Szenen, die es im Film nicht gibt. In den Film würde ich sicherlich wieder "das arabische Frühstück unter Aufsicht" eingliedern. Diese Szene ergänzt die Figur des jungen Polizisten, die als einzige in dem Film nicht hundertprozentig funktioniert. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch This is exactly the genre that Europeans know how to make better... The film was interesting to me as a psychological drama, a conflict between two completely different personalities (either by nature or by value scale), and unfortunately in the second half, it approached (especially when it came to shooting and the character of the young policeman) the methods of typical American crime thrillers. Connelly is certainly a good actress, but I couldn't shake the feeling that she had just stepped off the set from a different studio – she simply didn't fit the role of a cleaning lady for me... On the other hand, Ben Kingsley and his whole Persian family were convincing. If Vadim Perelman was trying to present Nicol even partially as a victim of the system, it didn't work for me. She was only a victim of her own carelessness, and I couldn't identify with her as a protagonist in any way. Overall impression: 60%. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch The direction is very restrained and the editing is tepid. The whole movie is filled with a peculiar suffocating atmosphere that only enhances the overall experience. There are a few deaf spots and at times it seems to be too long, but it doesn't significantly detract from the film's qualities. It's quite a depressing thing that requires the right mood and a desire to discover something new from a filmmaking perspective. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch A beautiful and moving story, unfortunately driven to unrealistic (cinematic) extremes towards the end, which in my opinion detracts from its authenticity. Perelman proves with panache that even very simple material can be handled deftly, and his understated, eye-pleasing direction begs for an individual award. However, the main star is not the Ukrainian filmmaker, but the beautiful Connelly and, above all, the amazing Ben Kingsley, who again defines natural and precise acting. It's a real shame that Perelman got so carried away by the overseas trend, according to which a film's finale must be full of tears and psychological pressure; those great actors deserved better. 80% ()