Annabelle 2

  • Deutschland Annabelle 2 (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

In „Annabelle 2" nehmen ein Puppenmacher und seine Frau etliche Jahre nach dem tragischen Tod ihrer kleinen Tochter Gäste auf: Die Nonne und mehrere Mädchen kommen aus einem abgeschiedenen Waisenhaus. Schon bald geraten sie ins Visier von Annabelle, der besessenen Schöpfung des Puppenmachers. (Warner Bros. DE)

Kritiken (8)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein solides Handwerk ohne Filmfehler. Bedroht werden hier aber hauptsächlich Kinder, denen in einem Mainstream-Genre-Film nichts passieren kann. Deshalb bleiben die Zuschauer*innen zu sehr in ihrer Komfortzone. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Taken as a whole, I could have a million reservations about it. In terms of plot/narration, it’s a very unimaginative prequel, with a course that can be anticipated by anyone who has ever watched at least one or two ghost stories. The Conjuring Universe so far is not overflowing with original themes. But at the level of the individual scenes, it does work, surprisingly, thanks to Sandberg’s being an excellent director, and I hope that he will stay in the genre and start working on more progressive ideas. In the first Annabelle, only the scary bits worked a little (in terms of craftsmanship), in the second one, not only the scary bits work, but also the interest in the characters, which is far deeper. I’m satisfied, but I think last year’s Lights Out was a bit better. The flash in the shape of the real Annabelle in the end was cool. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch I personally think the sequel is better, more entertaining, and more original than its predecessor. David F. Sandberg is, after all, quite talented when it comes to horror themes. This movie, however, stands or falls by the house the demon is haunting. In addition, it affects mostly children, so we could easily call it a children’s horror movie. Unfortunately, everybody acts as if they belonged in a mental institute, and overall, nothing makes sense. The resulting film is thus quite awkward. From a technical standpoint, it is alright. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Außer der Hauptlinie handelt es sich bei Conjuring - Die Heimsuchung eher um eine Sammlung an Klischees und sowie des dahingewurschtelten Aufbaus. Das Problem bei der Annabelle 2 besteht darin, dass sie bei etwas entweder zu lange oder zu kurz verweilt, wie beispielsweise die Charaktere von einer Szene des Erschreckens zu anderen wie Marionetten gezerrt werden, was wiederum auf eine witzige Art durchschaubar ist und mir sämtliche Freude verdirbt. Ein Spielzeugladen ohne Fantasie. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch In jeder Hinsicht besser als der erste Teil. Viel Geld wird damit verdient. Die Kritik rundherum ist gut und die und Zuschauer sind insgesamt zufrieden. Aber für mich persönlich ist die Annabelle 2 keine große Sache. Womit ich ein Problem habe? Mich stört es an der langen Einführung. Bevor es an das Leben geht, ist bereits mehr als die Hälfte des Films vorbei. Ersichtlich ist, dass Sandberg den Wan studierte, denn auch er konnte die Zeit der Anspannung lang ausdehnen, oft unangenehm, um alles mit einem großen Schrecken abzuschließen, in dem er die Lautstärke am Reglerknopf stark nach rechts drehte. Und wie es bei Geisterfilmen üblich ist, funktioniert es manchmal, manchmal aber nicht. Zu loben ist in jedem Fall die Arbeit mit dem Licht. Oder besser gesagt mit der Dunkelheit. Sehr oft sind die Szenen beeindruckend in völlige Dunkelheit gehüllt. Die Seite, von der "es“ kommt, kann nur geraten werden. Das Ende ist nicht mehr so stark und wirklich gruselig zu sein. Die Vogelscheuche in der Scheune bekam leider nicht so viel Raum, wie sie verdient hätte. Leider. Eine Gore-Szene überraschte dann doch und die Kinder spielten ihre Rollen sehr gut. Und wenn ich "meinen Moment“ wählen sollte, dann die gruslige Szene mit der Taschenlampe unter der Bettdecke und das folgende Glockenspiel. Puh,... ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Sandberg is amazing. While the story itself brings nothing new to the table, the talented filmmaker wrings from each scene the most honest dose of dread we've ever seen in the James Wan genre, playing with restless camera angles, flawlessly blending sudden cuts with unnerving sound, and delivering interesting ideas that don't allow Annabelle to be shoved into the shadow of its more famous cousin The Conjuring. On the contrary, thanks to the more harrowing pace, the sometimes surprising brutality and the character of the evil, which does not cease to frighten even for a moment and appears only minimally physically, I consider this horror film to be the best part of the emerging ghost universe so far. P.S.: Unfortunately, the second time around the effect weakened a lot and the narrative emptiness of the stylistically dominating work became apparent, which can only entertain with individual attractions at the expense of maintaining coherent curiosity and suspense. The next time, please, without compromise and without kids. ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch Anyone who doesn't get sick of the "scary music and camera zoom – suddenly the music dies down – nothing for a while – jump-scare!" method repeated over and over again for the twelfth time has my envy combined with my contempt. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The setting itself isn't overtly scary, the Mullins' house is pretty normal, but once the girls move in, horrific events begin and continue until the end. It's as if the main story becomes secondary in the film and the individual horrific scenes come to the fore. They are good, they are imaginative and sometimes they can take your breath away. This is something you have to like in a horror. ()