L.A. Confidential

  • USA L.A. Confidential (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Sechs Tote, darunter ein Cop: Ein scheinbar sinnloses Blutbad bringt die Polizei von Los Angeles zum Kochen. Die drei Top-Agenten der Stadt übernehmen den Fall und stoßen bei ihren Ermittlungen auf einen unbeschreiblichen Sumpf aus Drogen, Mord und Korruption. Jetzt zeigt die "Stadt der Engel" ihr wahres Gesicht - ein Gesicht, das man nur einmal lebend zu sehen bekommt... (Warner Bros. DE)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 2

Kritiken (12)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Chichi, wer möchte denn nicht ein harter Kerl wie Bud White sein? Kriminelle mit einer steinharten Faust zerschmettern und mit derselben Hand Frauen sanft beschützen? Russell Crowe hat hier exakt den Typ ausgemalt, der ihm Ruhm eingebracht hat, den Typ eines unzerbrechlichen harten Kerls mit Charakter. Guy Pearce, der vulgo Leutnant Exley ist sein ausgezeichnetes Pendant, eben schleimig, glattgebügelt, verschlagen ... L.A. Confidential fährt auf deren gemeinsamer Energie ab, die anfangs abstoßend, später jedoch vereinheitlichend wirkt und zu einem tödlichen Haudrauftrupp avanciert. Die scheinbar uneinheitliche Geschichte, die in alle Richtungen sprüht, harmoniert im Finale perfekt und gipfelt in einem großartigen Schussgefechtsgambit. Aus den Genrebildern von L.A. Sinful People wird somit schließlich eine gut pointierte Detektivstory mit einer schönen Wendung. Curtis Hanson hat sich als ein riesiger Macher erwiesen, seine Regieführung hat Swing, die Bilder wechseln sich mit lebhafter Action und überzeugendem Retro ab ... es ist schlichtweg ein großes "dirty" Polizeiparade. Rau, unkompliziert und anmutig, wie das Gesäß von Kim Basinger. Ach du grüne Neune! ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch Directed in a clear, formally "retro-cool" style, the plot is multi-layered yet still engaging, and the acting is perfectly precise. It deftly makes 1950s America and the City of Angels into an alluring backdrop, within whose seemingly heavenly purity lies the dirtiness of a morality to which human life, let alone the law are sacred. Over the expansive 130-minute runtime, Hanson fleshes out the characters of the police officers, who surely deserved better personal histories than the boilerplate phrase about an abused child's sordid past or an exemplary son following in his father's footsteps. This is only broken by Kevin Spacey's cynical, self-righteous Jack Vincennes when, when asked why he joined the police, he replies "I don't really remember." Yet even that doesn't stop the film from captivating us with every frame, from breathing its amazing atmosphere onto audiences, but also making them wonder how the hell Kim Basinger could win an Oscar for such a role. PS: For me, the moment when Bud White breaks the chair is one of the most iconic moments of cinema. ()

Werbung

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch A stubborn gorilla with common sense, a crafty opportunist and a hypocritical, calculating careerist par excellence. All with a cop’s badge and doing things their own way. And all of them unknowingly working on the same case. A (non)noir multi-genre movie that in terms of plot and star-studded cast (and not just those in the main roles) was easily enough to make a trio of excellent movies, each of which could aspire to being a crime classic. Simply three in one in the form of a movie not to be missed, its only fault being that it didn’t finish one minute sooner - it could have avoided the undignified ending. And also a practical demonstration of “how to adapt a complex novel (Ellroy’s best - no less ingenious and ten times more complex) overflowing with characters, events and story for the big screen". ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch Yeah, I got it after a second screening. A brilliant crime drama with a sophisticated script and the wonderful atmosphere of 1950s L.A., the film's main strength. The same can be said of the perfect cast lead by Crowe’s macho protector of women, he’s flawless. Guy Pearce outdoes himself here, this role opened him the door to the acting elite for a while, before it embarrassingly slammed in his face again a few years later. I am not giving this 5* just because the fairly similar Polanski's Chinatown is a notch better. ()

novoten 

alle Kritiken

Englisch Gangster film as it should be - bloody, sometimes even brutal, with tough heroes, inconspicuous traitors, a beautiful femme fatale, and a brilliant shootout at the end. Exactly the type of movie where you give it the highest rating without hesitation at the end and the only thing you can say about it is that it is simply divine... ()

Galerie (111)