Der gestiefelte Kater: Der letzte Wunsch

  • Deutschland Der gestiefelte Kater 2: Der letzte Wunsch (mehr)
Trailer 20

Inhalte(1)

Auch ein Kater kann ein unangenehmes Erwachen haben. Nach unzähligen riskanten Reisen und achtlosen Abenteuern muss der gestiefelte Kater entsetzt feststellen, dass seine Leidenschaft für Gefahren letztlich ihren Preis hatte – in seiner Abenteuerlust hat er bereits acht seiner neun Leben verbraucht. Um für die dringend nötige neue Vitalität zu sorgen, begibt sich der charmante Schnurrhaargauner auf den langen Weg in den Schwarzen Wald, um dort den mythischen Wunschstern zu finden. Leider entpuppt sich dieses Unterfangen mit nur einem verbleibenden Leben auf dem Katerkonto als ungewohnt risikoreich, sodass nicht nur ernsthafte Zurückhaltung gefragt ist, sondern auch ein wenig Unterstützung in Form der so hinreißenden wie hinterhältigen Kitty Samtpfote und des gutgelaunt geschwätzigen Vierbeiners Perro. Gemeinsam muss das ungewöhnliche Trio die Stiefel in die Hand nehmen, um sowohl Goldlöckchen und ihren drei berüchtigten Bandenbären als auch dem fiesen Kopfgeldjäger großer böser Wolf immer einen Schritt voraus zu sein. (Universal Pictures Germany)

(mehr)

Videos (8)

Trailer 20

Kritiken (5)

Stanislaus 

alle Kritiken

Deutsch Der Gestiefelte Kater machte auf mich einen eher mittelmäßigen Eindruck, während mich Der letzte Wunsch im Kino völlig in seinen Bann zog. Dank der unkonventionellen Animation der diesjährigen Ausgabe von Die Gangster Gang oder des früheren Spider-Man - A New Universe schien der Film eine zusätzliche, noch nie dagewesene Dimension anzunehmen, die bisweilen stark an die Comic-Kunst erinnerte und dem Kater noch mehr Action verlieh. Und dann ist da natürlich die Geschichte, die in ihrem Kern einfach ist und den Zuschauer am Ende nicht überrascht, aber einen tiefen Eindruck hinterlässt. Wenn ich ein bisschen übertreibe, hatte ich fast das Gefühl, ich sähe Logan - The Wolverine im Shrek-Universum: Zum ersten Mal wird dem Kater seine Sterblichkeit bewusst, und er sollte vielleicht in seine legendären Stiefel schlüpfen. Der Film hat sicherlich eine gewisse Überschneidung und richtet sich an ältere Zuschauer, die neben den schönen Bildern auch die existenziellen Fragen zu schätzen wissen, die er behandelt. Das I-Tüpfelchen war die Figur des "Wolfs", dessen Pfeifen mir wirklich eine Gänsehaut bescherte. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Packed with ideas, existential musings on death, and amazing action that combines Japanese anime style with video game dynamics without looking bad. Impeccable English voice acting, Banderas and Salma are classics, but the strong English accents of Goldilocks and the Three Bears were a stroke of genius, and Wagner Moura as Death? Yeah! The story drags the cat through a severe personality crisis (“This Is the End” variation of Apocalypse Now in a kid's cartoon?), which makes him a more interesting character than in Shrek. This is the kind of surprise Pixar doesn’t deliver anymore. P.S: The final fight with Death is awesome. ()

Werbung

JFL 

alle Kritiken

Englisch In 2001, DreamWorks released Shrek, whose box-office success had fatal consequences for mainstream animation. Whereas Pixar promised to advance the technological and expressive means of computer animation with every new project and to come up with new worlds and stories, Shrek demonstrated that it sufficed to have a broadly funny screenplay with smart-ass pop-culture references and viewers wouldn’t really give a damn about the quality of the animation. Sony Pictures Animation changed the game in 2018 with its animated Spider-Man and even the complacent bosses at DreamWorks understood that viewers would henceforth no longer be satisfied only with bubble-gum cartoon characters illustrating verbal jokes. Alongside The Bad Guys, the new Puss in Boots boasts a visual refresh that greatly benefited from the stylistic facelift. Though the screenplay rather exhibits the characteristics of direct-to-video sequels (few characters and settings, a straightforward narrative that vaguely benefits from the world previously presented, a repeat of the structure and concept of the previous instalment of the franchise), the animation elevates everything to the level of a grandiose spectacle. For one thing, instead of the long-utilised pseudo-realism, where every single hair on an animal’s coat and photorealistic reflections and shadows played first fiddle, the overall visual concept takes on the stylisation of tempera paintings, though not on a large scale, but rather in micro dimensions. Thanks to this, small details and surface textures can still stand out, but the overall impression is miles away from the toy-like artificiality of classic computer animation. The action scenes formalistically take on the expressive vocabulary of anime, with spectacular poses, rapid cuts and the contrast of slow-motion and, conversely, accelerated movement suggested by quick jumps between key images and individual poses. Though the animation here does most of the heavy lifting when it comes to attracting the viewer’s attention, it is not divorced from the whole, as it remains firmly symbiotic with the screenplay, the foley effects and – in the case of international releases – the dubbing. This cohesion is most evident in the imposing character of the antagonist wolf, which is a magnificent audio-visual feat in and of itself. ()

EvilPhoEniX 

alle Kritiken

Englisch An excellent animation film, a really incredible ride that leaves the whole Pixar and the whole Shrek franchise in the dust. It has an attractive theme and finally an animation that is not only a story, but is also loaded with great action and great humour, a combination that always wins for me. The cat wisecracks non-stop, the visuals are almost revolutionary, the action scenes have great choreography and Wolf is the villain of the year, he gave me goosebumps. I loved that there are two other bad guys besides the wolf, which is nicely unusual and this whole cat adventure never takes its paw off the gas. I'm annoyed I didn't see it in the theater. Well done on all counts. 9/10. ()

Baru.Class 

alle Kritiken

Englisch I watched this movie just now because of my stepson, and I think I enjoyed it more than he did :D The execution? Fantastic!!!! The animation is unparalleled, the battles are great, the story is good, and the jokes? I was laughing from the beginning to the end :) I never thought I would give five stars to a cartoon movie, but yes, this one deserves it. Finally, no woke wave, no one is portrayed as gay, no yellow or black character, no overly empowered pseudo-feminist, no non-binary weird creature, just a classic, bloody funny fairytale :) I really liked it. ()

Galerie (41)