Über dem Jenseits

  • Deutschland Eibon - Die 7 Tore des Schreckens (mehr)
Trailer 1

Inhalte(1)

Als eine junge Frau Erbin eines alten Hotels wird, ahnt sie nicht, welche Probleme auf sie zukommen, als sie sich dazu entschließt, das Hotel wieder zu eröffnen. Nach einigen tragischen Todesfällen, denen unter anderem auch ihr Freund zum Opfer fällt, kommt sie mit der Hilfe einer blinden Frau und eines Arztes zu dem Grund für die Leichen: Das Hotel, in dem es schon vor über 50 Jahren einmal zu ähnlichen Ereignissen kam, ist auf einen der Tore zur Hölle erbaut worden, und dieses Tor wurde geöffnet, um den Toten den Weg zurück auf die Erde zu ermöglichen. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Ein viktorianisches Haus, das eines der sieben Tore zur Hölle ist, und eine schöne blonde Frau aus New York, die in dem Haus nach einer langen Stagnation wohnen möchte. Lucio Fulci hat in seinen Interviews angeführt, dass es sich um einen Gefühlfilm handelt und seine Handlung an zweiter Stelle steht. Der Film hat aber auch eine Grundlage der Geschichte, die surrealistischen Einlagen sind nur eine (üppige) Ergänzung. Seine größte Waffe ist die Stimmung und der für die Verhältnisse von Fulci überraschend elegante Stil, den der Film der tollen Kamera und der düsteren Musik zu verdanken hat (eine Ausnahme ist nur das fürchterliche Hauptmotiv). Die Latex-Effekte sind aber meistens miserabel. Das größte Handicap ist das Drehbuch mit katastrophalen Lücken. Fulcis Alibi-Aussagen über den Gefühlcharakter des Films sind keine Entschuldigung. Und der schwerfällige Höhepunkt im Krankenhaus hätte auch schwungvoller und spannender sein können. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch I really liked this a lot! Formally, I have nothing to fault, it has an extremely impressive horror atmosphere, solid music and some really cool scenes that hit you over the head with the impact of a meat cleaver (the scene with the drowning men, the acid in the hospital, the scene with the dog). The actors, especially the likeable lead, give, with few exceptions, decent performances. After recently watching D'Amato's B-movies, this film was a balm for me. And just for the record, a very surprising moment for me was the scene where Fulci cruelly deals with a little girl – a bold breach, I would say, of the film industry's unwritten rule about the inviolability of small children. That guy really didn’t mess around :) ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch A couple of good bloody scenes connected by a shaky plot and a strong and dreadful atmosphere. The ending in the hospital pulls the film up, but the main impression The Beyond left me with is of a crude film full of gratuitous scenes without a pinch of logic or sense. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch A script without a plot and actors without characters under the guidance of a controversial director. Fulci's ingenuity in creating atmosphere cannot be denied, as he builds upon the shadow, which holds many mysteries. Together with exemplary gore effects, it creates a unique and effective synthesis, but it is immensely self-indulgent, sacrificing everything, including logic, in its favor. Observing a group of spiders devouring the face of an immobile person or nailing them to the wall certainly captivates, but why does the gun have bullets at times and then suddenly not have any later on? What is the purpose of the entire collection of perversions when it is taken without a drop of perspective that would also elevate the visual richness "somewhat higher" in terms of content? Despite the aforementioned, the film is incredibly gripping and fascinating, especially when I realize I won't see anything similar anywhere else today. I can't find a single reason that would allow my conscience to rate it any lower. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch In my eyes, Fulci, rather than a good filmmaker, is a great painter of celluloid, but in The Beyond that is not a problem. ()

Quint 

alle Kritiken

Englisch Probably Fulci's most avant-garde film, often described by his fans as his best. The director himself said that he wanted to make an "absolute film" with all the horrors of the world, no story and no logic. There is no reason why any of what happens in the film should happen. Fulci exposes his characters to the cruel illogic of a strange world without any order. There is no escape from the horror. Everything the characters do is completely pointless and goes nowhere. Evil supernatural forces seem to attack the very cohesion of the film, which gradually disintegrates into utter chaos. Some will see this as a display of creative dilettantism, others as part of a dreamy irrationality. The Beyond is a difficult cinematic experience to grasp. But lovers of kinky gore effects will thoroughly enjoy it. Fulci's fixation on eyeball mutilation is on full display. As Fulci used to say: “eyes are the first thing you have to destroy because they've seen too many horrors.” The eyes are thus blinded, eaten and gouged out. I'm not too keen on this, but I'll always remember the film for its final scene, which represents the best of Italian horror at the time. ()