Code Blue

Trailer

Inhalte(1)

Marian, an ascetic fortysomething nurse of introverted disposition, is totally devoted to her work, which often means she is the last person her critically ill and dying patients ever set eyes on. On occasion she even sees herself in the role of redeemer, shortening the patient’s suffering herself. For Marian, these moments which allow her to be within a hair’s breadth of death bring her an irresistible sense of absolute intimacy. Outside the “safety” of the hospital Marian leads a secluded, solitary life, violently suppressing all emotion. Until she accidentally becomes involved in an act of mutual voyeurism and finds that she is strongly attracted to a strange man. This eagerly awaited second movie by the young filmmaker recently provoked some extreme reactions at the Cannes festival. Urszula Antoniak offers a radical film essay on the theme of solitude and, at the same time, a visually sophisticated portrait “painted” in steel-blue compositions, depicting an emotionally disturbed woman (the excellent Bien de Moor) who, at a crucial point in her life, succumbs to a dangerous urge. (Karlovy Vary International Film Festival)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (1)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Sterben, Perversion, Isolation. Der Film sprudelt vor starker Themen über, welche der Regisseur in Hanekes analytischem Sinne betrachtet, obleich er dies in einer viel stilisierten Form tut. Die Teilkompositionen und Situationen gehen da unter der Haut, jedoch ansonsten ist dieses Porträt einer gestörten alternden Krankenschwester, die von Tod und Lust besessen ist, durch intellektuellen Zwang zusammengeschnürt, ebenso wie durch eine verkommene Pose. Daher hat er mich nicht einmal halb so sehr beeindruckt, wie es der Regisseur offensichtlich wollte. Auf jeden Fall schätze ich aber die Offenheit, mit welcher er sich dem Thema des Sterbens widmet. Eine solche Art von Provokation bedarf es derzeit. ()

Galerie (11)