Inhalte(1)

Catherine ist eine erfolgreiche Ärztin und schon lange glücklich mit dem attraktiven Musikprofessor David verheiratet. Doch mit den Jahren kam auch die Unsicherheit. Um die Treue ihres Mannes zu testen, heuert sie die betörende Chloe an, ein Luxus-Callgirl. Chloe berichtet bald von ihren leidenschaftlichen Treffen mit David. Doch anstatt ihren Mann zur Rede zu stellen, trifft Catherine sich immer öfter mit Chloe, schockiert und gleichermaßen fasziniert von ihren erotischen Berichten. Catherine begreift nicht, auf welch gefährliches Spiel sie sich einlässt. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (5)

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Lange, zu lange habe ich Chloe angesichts meiner frankophonen Neigung und dem meiner Meinung nach hervorragenden französischen Streifen Nathalie verworfen. Darüber hinaus muss ich Amanda Seyfried nicht haben. Meine Vorurteile wurden jedoch unterdrückt, denn ich erkenne an, dass Egoyan ein mindestens genauso guter Film gelungen ist. Natürlich hat er ihn etwas nach seinen Gelüsten bearbeitet, doch die Hauptlinie des Plots und die Pointe blieben schonend erhalten. Und Amanda Seyfried begann ich zu respektieren, das war bisher ihre beste Rolle, in der ich sie gesehen habe. Nun glaube ich auch schon, dass sie die Rolle der Linda Lovelace besser meistern kann als Lindsay Lohan... ()

Remedy 

alle Kritiken

Englisch A gripping psychological drama with thriller elements, in which Amanda Seyfried slowly (but surely) emerges from the shadow of "that girl from Mamma Mia" and proves that she is capable of playing a more complex character quite adequately. My beloved Julianne Moore didn't disappoint either, Liam Neeson standard. My first ever encounter with Atom Egoyan. 70-75% ()

Werbung

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Atom Egoyan has long been one of the North American filmmakers who created a counterbalance to the commercial trends of big Hollywood studios. He was simply more intimate, not always great and flawless, but usually different from the producers of blockbusters and commercial hits. If I didn't know the director's name, I wouldn't have guessed that he was behind this project. It imitates the templates of mainstream genre production, which I would forgive Egoyan for, but I can't forgive him for the terrible psychology of his characters, their motivations are weak, and except for David, everyone behaves like patients in a psychiatric institution. And the over-the-top ending seals the fate of the film. A midlife crisis and mapping of one's sexual identity can be approached in a much more civilian manner and Egoyan probably succumbed to the pressure from the producers. My overall impression is 45%, mainly for the strong cast and also a bit for Egoyan's previous achievements. ()

Pethushka 

alle Kritiken

Englisch The always decent Amanda Seyfried has changed her colors nicely here. Actually, I would never have imagined her in a role like this. Otherwise, though, I was expecting a bigger psycho. Seems to me that it could have used a bit more spice and ingenuity. The ending was too quick and uncomplicated for me... again, one average. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch It almost seems for a while that the film is trying to say something, whether about a person or society, but in the end, it ends up not saying anything and almost slipping into a cheap thriller just to make it slightly more interesting for the audience. It is sad that the viewer will probably remember the breasts of the two main actresses the most. ()

Galerie (71)