Streaming (2)

Inhalte(1)

1585: Elizabeth ist nun schon seit drei Jahren Königin von England, doch muss noch immer um ihren Thron kämpfen. Nicht nur innerhalb des Könighauses lauert die Gefahr, auch der spanische König Phillipe hat es sich zur Aufgabe gemacht die protestantische "Ketzerin" von ihrem Thron zu werfen um dem fundamentalistischen Katholizismus den Weg durch ganz Europa zu bereiten. (Universal Pictures Germany)

(mehr)

Kritiken (8)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Das Kammerdrama mit durchgearbeiteten Charakteren ist futsch. Popcorn-Abkürzungen, eine oberflächliche Fassade in Form von schönen Kostümen und Emotionen, die keine Grundlage haben. Viele wichtige Figuren verschwinden sehr früh. Man merkt gar nicht, wer es eigentlich war. In der Geschichte gibt es nur zwei Figuren, die Sinn ergeben (und ausgezeichnet dargestellt wurden): die Schufte von Jordi Mollà und Samantha Morton. Der Regisseur Shekhar Kapur kann besser mit der Dunkelheit als mit dem Licht arbeiten. Ein Horrorfilm – das wäre was für ihn. Cate Blanchett und Clive Owen machen nur epische Posen. Ich befürchte, dass der Film ursprünglich viel länger sein sollte. Keine Ahnung, ob er durch den Schnitt verkürzt wurde, weil der Beziehung Blanchett + Owen (die dem Film geschadet hat) nicht einmal die erweiterten Szenen geholfen haben, oder ob er nur aus kommerziellen Gründen – wegen des Konsumpublikums – nicht so lang ist. Auf alle Fälle wirkt diese "schnelle" Version eher wie Bruckheimers King Arthur als der ursprüngliche Film Elizabeth. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch As much as Clive Owen has an overwhelming charisma and his gaze makes more than one viewer's knees buckle, his character of Sir Raleigh is nothing but big popcorn indulgence, and his finger-licking love affairs (with both Bess and Elizabeth) turn the film into a soap opera. It called for more medieval darkness, dirt, rawness and backstage intrigue (which made the previous episode so interesting) and less implausible sugarplums. Cate Blanchett is initially superb, but over time, as the atmosphere thickens and the clouds gather over England, her Elizabeth becomes affected, theatrical and, for me, not very believable. The result is average, neither a full-fledged historical film nor an exciting probe into Elizabeth's soul and her inner feelings. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch A big historical film that doesn’t know what it wants to be. On the one hand there are attempts at some sort of psychological storyline that often fall flat due to situations that are either awfully unfitting for a concept like this, or with a logic that is very misguided. As a result, the characters lose all their humanity, the viewer can get under the skin of the heroes, which is why some emotional outbursts en up causing laughter. On the other hand, for pure popcorn fun, there isn’t enough action. The camera and the direction also feel quite schizophrenic, in a sea of utterly unoriginal scenes, you get glimpses of something that with a bit of ambition could be called a signature, but alas, these are only exceptions. All this makes Elizabeth: The Golden Age nothing but an average historical film that is saved from total catastrophe mostly by the good actors. Kapur should try making a smaller genre piece. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch Nice set designs, gorgeous dresses and a great Cate Blanchett unfortunately does not a good movie make. The script is still quite crucial, and if it is not exactly simple in terms of the historical events portrayed, then it is very important to consider to what detail the creators want to go here. And they decided to go into such detail that I was emotionally absolutely detached and the only moment where one of my eyelids moved a little was the ending, where Clive Oven would have made even a statue cry. At the first glance, the viewer may think that the film may not be so bad a period drama, but unfortunately all that glitters is not gold. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch Queen Elizabeth II. Or rather, Elizabeth the First, Kapur’s "part two". Bess’s life story is so abundant, and offers a number of perspectives and can easily withstand the overwhelming quantity of adaptations that have emerged in the last couple of years. An opulent (and how opulent!), but intimate picture, shot in such a way that it seems as it was painted by the Dutch masters. And up until the execution (oops, spoiler alert) of Mary Stuart it is an amazing movie in every sense possible. But then it shifts toward the conflict with the Spanish Armada and Kapur starts to overindulge the kitschy slow motion shots of all kinds of things fluttering, waves crashing, bosoms heaving, uplifting speeches and so on. Luckily he has Cate Blanchett to back him up, who could be able shoulder two hours of completely still footage. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch A bland popcorn flick that can hardly be compared to the first one, which was more minimalistic and less mass audience-oriented. It lacks drama and a “realistic” portrayal of history, and it also lacks the typical action story and action itself. The characters deliver cliché dialogues, their relationships are black and white, leaving our eyes only for the excellent Cate Blanchett and a few very intimate scenes. Forget about seeing a thrilling naval battle, if you are seeking quality and interesting content better turn to the captivating Master and Commander. In the end, Elizabeth: The Golden Age it’s like seeing an average and completely unimpressive mediocre film. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Cate Blanchett ist eine ausgezeichnete Elisabeth, Geoffrey Rush – Walsingham (wahrscheinlich ein direkter Verwandter von Captain Barbossa) brilliert wieder und kann alles mit nur einem Blick sagen. Die Kostüme sind atemberaubend, die Musik ist schön und die Regie angenehm. Die Darstellung der Beziehung von Elisabeth I. und Walter Raleigh (der verdammt sympathische Clive Owen) fand ich nicht beleidigend, im Gegenteil – sie ist ungezwungen und mehr oder weniger historisch treu… Ungefähr 75 Minuten sah der Film super aus und ich war überzeugt, dass ich Elizabeth - Das goldene Königreich so wie dem vorigen Film fünf Sterne geben werde. Aber dann kam es. Die Seeschlacht von Gravelines. Mein Lieblingskapitel. Autsch. Sie sieht zwar sehr schön aus (die Filmemacher haben die digitale Magie mit einem einzigen echten Schiff kombiniert, das so entworfen wurde, dass es von einer Seite einen englischen und von der anderen Seite einen spanischen Schoner spielen konnte – ein echtes Husarenstück, ich empfehle die DVD-Extras), die Feuerschiffe haben mir auch gefallen… Aber! Im Film sieht es so aus, dass die Schlacht Raleigh allein gewonnen hat. Das Drehbuch hat aus ihm einen Hollywood-Erzhelden wie aus Pirates of the Caribbean gemacht. Francis Drake ist nur ganz kurz zu sehen (er sagt zwei drei langweilige Sätze, sein Name ist nicht einmal im Abspann angeführt; der arme Schauspieler, der behaupten wird, dass er "den Drake" gespielt hat). Der Name von Charles Howard of Effingham wurde überhaupt nicht erwähnt (in Wirklichkeit hat er die acht Feuerschiffe ausgesucht). Die Tatsache, dass bei dem Angriff der Feuerschiffe von der ganzen Spanischen Armada nur ein Schiff zerstört wurde, worauf sich die Flotte auflöste und das Nachspiel der Schlacht mit der Verfolgung und dem Beschuss erst am Morgen stattfand, schien die Drehbuchautoren nicht zu interessieren… usw. Bei Filmen wie Gladiator oder Königreich der Himmel stören mich historische Fehler nicht. Dort kann ich sie ertragen, weil es (mehr oder weniger) um Geschichten geht, die in Wirklichkeit nie passiert sind. In diesem Fall werde ich aber kein Auge zudrücken. Drei Sterne wegen des ekligen Popcorns. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Even though Cate is consistently excellent and incredibly asexual, which is nothing unusual in her case, the film itself is quite boring. Yes, there are significant historical events, but one gets the feeling that a different director made this. It's something like the difference between "The Silence of the Lambs" and "Hannibal". However, in the case of "Elizabeth", the director is still the same, he just tries to be extremely pompous and overly dramatic after nine years, resulting in an inflated film that cannot decide what is more important - the queen's personal life or the historical events. Neither is as well-balanced in this case as it is in the film "Elizabeth". ()