Life Of Pi - Schiffbruch mit Tiger

  • Deutschland Life Of Pi - Schiffbruch mit Tiger (mehr)
Trailer 2

Inhalte(1)

Nach einer verhängnisvollen Schiffskatastrophe treibt Pi Patel, Sohn eines indischen Zoodirektors, in einem Rettungsboot mitten auf dem Ozean – zusammen mit dem einzigen anderen Überlebenden, einem furchteinflößenden bengalischen Tiger. Zwischen den beiden entsteht eine wundersame Beziehung und Pi muss seinen ganzen Einfallsreichtum aufbringen, um den Tiger zu trainieren – und seinen Mut, um den Elementen zu trotzen und sie beide zu retten. Der neue Film von Oscar®-Preisträger Ang Lee ist nicht nur ein episches Abenteuer voller gefährlicher Entdeckungen und Erlebnisse, sondern auch ein visuelles Meisterwerk mit faszinierenden Spezialeffekten! (Verleiher-Text)

(mehr)

Videos (19)

Trailer 2

Kritiken (10)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Zu, zu (und noch einmal zu) digital. Die vielen Tricks (mit Ausnahme des perfekten Tigers) sowie die Kamera haben mich ständig gestört und ich fand sie nervig. Die Geschichte kam mir schrecklich gewöhnlich vor. Um den Haupthelden konnte ich mir während seiner Reise gar keine Sorgen machen (warum auch, wenn man ihn am Anfang gesund und munter sieht)… Ich kann nicht leugnen, dass die Szenen mit dem Himmel, der sich auf der unendlichen Wasseroberfläche spiegelt, visuell wirkungsvoll sind. Im Grunde genommen hat mir auch die Szene mit dem fliegenden Fischschwarm gefallen. Aber warum musste alles so kitschig, digital und halluzinogen sein? Waren all die Neonfarben wirklich nötig? Außerdem ist die Musik (ja, die Musik, die einen Oscar bekommen hat) völlig fade. Zwei Sterne wären zu viel. ()

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Menschen neigen dazu, im Leid eine edle, spirituelle Dimension zu suchen. Ich habe zwei Stunden lang wie eine Hyäne gelitten, jedoch keins gefunden (obwohl "die Mutti ein Orang-Utan ist", har mir das hier zumindest ein himmelloses Lachen auf die Lippen gezaubert). Objektiv gesehen ist das ganze sehr schön gefärbt, wird sanft und geschickt erzählt, aber ich bevorzuge anstelle eines spirituellen Zirkus Humberto immer Adrenalin sowie die Animalität von 127 Hours. Hoffentlich wird mich einer der 33 Millionen Götter, die diesen Film spirituell sponsern, nicht mit Suraj Sharma auf eine Schiffsfahrt schicken. Den ich hätte gerade so richtig Lust ihn zu killen. ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch Colours, animals and gods in a pleasant adventure, and a twist that can be considered nice or nasty, depending on your nature. I reckon the book version was sharper and Ang Lee probably blunted the edges, but it doesn’t matter. Great filmmaking that the ending prevents from being a mere naive religious tale. Thumbs up. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch I rate this movie five stars for one simple reason. I liked it mostly because it is able to stay on top of all the big religions of the world. It’s kind of a big philosophical view on humans and animals and the world around them. It was really nice to watch and it was even nicer to experience it with Pi, as he was played by a great actor and Ang Lee as an incredibly likeable director added a beautiful, positive and unique atmosphere full of original ideas that you simply have to appreciate. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch For the first time in a long time, I found it very difficult to find in a film flash of value added, a release from stultifying intellectual dullness. Because it’s seriously not enough that this Lif of Pi is in colour and 3D. The book is not an intellectual masterpiece either, but at least it leaves a lot more room for our imagination and does not immediately cut dead the offer of an alternative interpretation by using an idiotic summary of which animal represented whom. Compared to the film with its single narrator, the book is also more distinctly structured as a contemplation of the reliability of storytelling, on the infinite adaptability of “our” stories (3.14...). In the book, we are encouraged to exercise greater caution in our judgment if we get from a given person only information that fits their version of the story. The beginning of the book, when Pi prepares the groundwork for what he will tell later, thus makes much more sense than in the film, where the beginning is basically used only to present the multiplicity of paths to higher knowledge (including ordinary earthly love, which is absent in the book and which gives the film an unnecessary melodramatic aspect). Whereas there are several narrators in the book and each of them can pursue their respective goals, e.g. “you will believe in God”, the film lets Piscine do all of the talking and thus leads us to a “religious” interpretation, which is further supported by the unambiguous, magical-realistic visual aspect. While reading the book, which doesn’t skimp on descriptions of the brutalities that man commits against animals in the interest of survival, my head was definitely not inundated with so many colours. The absolutely most powerful moment of the film is fittingly its most visually pure, when Pi merely retells the second version in words and it is up to us to imagine it in colour. Though other scenes (the sinking of the ship, the initial confrontation with Richard) are breathtaking in their execution – long shots, the rocking camera that stays in close proximity to the protagonist – they seem uneven and don’t resonate. In the end, the film offers mainly a visceral experience rather than intellectual or emotional enrichment, which is simply not enough, and the painfully high price of a 3D movie ticket doesn’t help. 65% ()

Galerie (72)