Inhalte(1)

Als eine riesige Welle ein Luxus-Kreuzfahrtschiff mitten im Nordatlantik zum Kentern bringt, gibt es nur eine kleine Gruppe von Überlebenden im Wrack, die auf Gedeih und Verderb aufeinander angewiesen sind. Während Kapitän Bradford die Anweisung gibt, unter Deck auf Hilfe zu warten, will der Spieler und Hasardeur Dylan Johns auf eigene Faust nach einer Rettungsmöglichkeit suchen. Die Zeit wird knapp, denn das Wasser im Schiffswrack steigt und steigt ... (Sat.1)

(mehr)

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Die Laufzeit von Poseidon könnte 130 Minuten sein. Die ersten 40 Minuten würde er sich traditionell den Figuren widmen. Sein Drehbuch hat aber den Popcorn-Weg gewählt, das Schiff legt sich nach zehn Minuten auf die Seite. Bis zu diesem Zeitpunkt hat man jede Hauptfigur solo ungefähr eine Minute gesehen. Mehr, aber trotzdem wenig, erfährt man allmählich in den restlichen 80 Minuten, wenn sie versuchen, vom "Boden" des Schiffs auf sein "Deck" zu gelangen – und da ist man schon in Deep Blue Sea, nur ohne Haie. Die Figuren sind nicht besonders gut, das kurze emotionale Zittern bei ihrem Tod ist unnatürlich. Eine Geschichte gibt es in dem Film praktisch nicht. Für ein paar ekelig beklemmende, klaustrophobische Szenen gebe ich aber trotzdem 3*. Es ist ein leerer Film, der manchmal dumm ist. Ich fand ihn aber nicht langweilig. Er ist eine technisch perfekte roller-coaster ride of thrills. Aber nicht so cool und unvorhersehbar wie Deep Blue Sea. ()

Lima 

alle Kritiken

Englisch If the filmmakers had paid as much attention to the script as they did to the excellent technical aspects, it would have been a genre banger, but the film suffers from a short runtime. To enjoy this eternal crawling, climbing, cutting through corridors and obstacles, you need to have built some deeper emotional relationship with the characters, which the viewer is not afforded thanks to the overly hurried exposition. As a result, it's a consumerist quickie of the hamburger type, served up with a sumptuous garnish in the form of an amazing production design, and with some unintentionally ridiculous Monty Python-like dialogue. And sorry, Wolfie, Josh Lucas doesn’t have the chops to be an A-list star. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch Poseidon might seem like a sure bet at first sight. The director’s name has a good ring to it, it has a solid cast and a huge budget. It could have been an outstanding popcorn remake of an undying classic. Could have been, but it isn’t. Because it’s full of ridiculous contradictions. Although paradoxically that is where it’s strength lies. Let’s start with Wolfgang Petersen. He had two near misses after Outbreak, although his movies are still a guarantee of a certain run-of-the-mill quality. On the other hand, he is usually reliable on the open sea, as he proved with Das Boot and The Perfect Storm. In Poseidon he tried to change the established pattern for disaster movies. No long shots presenting individual characters. Just a wave and on we go. And that is where it went wrong. Imagine the purest B-movie possible. One cliché after another, rapid fire. The dialogs are perfect in their own perverse way. Nothing but statements such as “We’ll make it!"/"We’re all going to die!" we tons of pathos. And these lines always come from the lips of a heroic father, btw a former fire-fighter. Or from a flashy, sycophantic, selfish beau. Or from a cute young guy or a mentoring gay old man. Simply one screenplay gem after another. It is truly entertaining and also has some impressive technical tricks up its sleeve. For instance, the scene where the ship turns turtle is very well made. Unfortunately, overall Poseidon is an unintentionally entertaining B-movie that simply flies by. So what that it entertains in a completely different way than was intended. ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Solid entertainment. And everything goes so quickly that you don’t have the chance to get bored. Excellent special effects and the opening credits scene works really well, paradoxically the credits bothered me. Although for Kurt Russell this was no big comeback, but he did more than decently and surprisingly Josh Lucas didn’t bother me. It’s too bad that Peterson forgot to put more emphasis on emotions, if he had tried harder I would have given it 4. This way, also thanks to Badelt’s superb music, I give it a high 3. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch Wolfgang Petersen manages to entertain the audience for an hour and a half, nothing more, nothing less, that’s the best way to describe this gigantic blockbuster. For such a short running time, the budget is enormous, although the special effects specialists truly went all out, and formally the film is practically flawless – the opening panorama of the huge ship without a single cut is magnificent. Klaus Badelt also composed his typical, again excellent adventurous music for it. The characters lack all drive and charisma, and even the initial few minutes when they are introduced are not quite right, making it difficult for the viewer to find any sympathy towards them. There are of course the unavoidable awkward clichés and pathetic scenes (some of them really deserve a slap in the face), but overall it can be endured. Something made for a proper sound system. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein ziemlicher Mist. Darüber, dass es ein Film von Petersen ist, bin ich nicht sehr glücklich. Ich kann mich aber wenigstens damit trösten, dass es nicht (nur) seine Schuld ist. Ein paar Ohrfeigen haben vor allem die Drehbuchautoren verdient. Sie haben so viele uninteressante Figuren auf die Schifffahrt geschickt, dass es wehgetan hat. Nur Kurt Russell war ein bisschen sympathisch – das lag aber daran, dass "es Kurt Russell war". Josh Lucas alias der alles rettende Rambo hat mir überhaupt nicht imponiert. Das gilt auch für den Rest der Schiffbrüchigen. Loben möchte ich die Arbeit der Trickmacher (das umkippende Schiff wurde schön und allem Anschein nach auch realistisch gemacht, obwohl es – wieder – kaum dramatisch war), die solide Musik von Klaus Badelt und die Szene im Aufzugsschacht, die mich mit ihrer Erbarmungslosigkeit (wirklich) überrascht hat. Für das Ende mit dem wartenden Schlauchboot würde ich den Drehbuchautoren am liebsten ein paar Ohrf… Aha, das habe ich schon geschrieben. Egal – sie hätten es verdient. Die Höllenfahrt der Poseidon bleibt natürlich unübertroffen. ()