Scanners - Ihre Gedanken können töten

  • Kanada Scanners
alle Plakate
Trailer

Inhalte(1)

Darryl Revok ist der Kopf der Untergrundbewegung Scanners, die die Weltherrschaft anstreben. Mit ihren telepatischen und telekinetischen Fähigkeiten kontrollieren sie die Gedanken ihrer Opfer und fügen ihnen enormen Schmerz zu, bis hin zum Tod. Cameron Vale ist ein junger Mann mit eben diesen todbringenden telepathischen Fähigkeiten, verursacht durch die Nebenwirkung eines Medikaments, das seine Mutter während der Schwangerschaft einnahm. Er gehört nicht Revoks Bewegung an, sondern wird von Doktor Paul Ruth rekrutiert, um den wahnsinnigen Darryl Revok ausfindig zumachen und auszuschalten. Es kommt zum Showdown: Zwei Scanners stehen sich hasserfüllt gegenüber, jeder ihrer Gedanken reißt Wunden in die Wangen des Anderen, lässt Adern schwellen und platzen und Augen verdampfen. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (6)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch The beginning was pretty good, but unfortunately, after half an hour it started to bore me. The twist elevated it to a slightly above-par level, but Cronenberg has impressed me more with other films. Here the director flies too low and the result is far below his potential. I’m quite looking forward to the remake that is in the works. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch The thought-provoking subject matter is held down by an overblown script and Cronenberg's incomprehensible restraint in explicit scenes. The scanning in front of the audience and the grand ending as if from an epic fable are not enough to stop me from dryly stating that the film was just plain boring. It’s a prime example of a film where rumors of exploding heads have created a phenomenon that falls short in reality. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch In Scanners, Cronenberg focuses on what has excited him since his debut: scientific research devoid of ethical barriers that can be dangerous to the whole world, and technologies that aim to "enhance" the mental and physical abilities of humans. The director is once again original, and provocative, and showcases himself in the position in which his fans have always loved him, that is, as a "deviant" with an exceptional talent for creating a unique atmosphere and unafraid to push the boundaries of the ordinary. The film deals with telepaths, who are the result of a side effect of a drug. Cronenberg views telepathy in the film as a direct connection between nervous systems and also as a flow of energy that is even compatible with computer data flow. In his interpretation, the Scanners are not only capable of influencing the behavior of the people they attack, but they can also physically destroy them and, following the example of cyberpunk, connect to computer systems without needing any connection. Scanners once had such an impact that the film required a (clearly weaker) sequel, and within Cronenberg's body of work, that film is among the more well-known. Personally, I remember most the presence of the prominent villain Michael Ironside in the role of the evil scanner Darryl Revok. Overall impression: 70%. ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Von der depressiven und beunruhigend dringenden Melodie bis zur wohl legendärsten Kopfexplosion in der Geschichte des Films deckt dieser klassische Horrorfilm viel ab. David Cronenberg beschreibt mit relativ distanzierter Haltung den mit Wendungen gewürzten Kampf seiner geheimen Organisationen, in deren Mitte ein naiver Infiltrator steht, der in eine seltsame Welt geworfen und genauso wie der Zuschauer manipuliert wird. Beim ersten Anschauen hatte ich etwas Probleme mit dem langsameren Tempo des Films, aber beim zweiten Mal hat es mich komplett mitgerissen. Ich habe jede einzelne Aufnahme förmlich verschlungen und der "Body Horror" von Cronenberg und all die praktischen Effekte haben mir ein Lächeln ins Gesicht gezaubert. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch To be honest, I think "Scanners" is one of the weakest films that Cronenberg has directed. It has all the elements that his filmography can be proud of, but these specific elements are placed on a clichéd framework that is not capable of surprising anything. Although there are elements that are still strong, characters that can capture your attention, and a final twist that does hit, it is not a film that takes your breath away. Cronenberg has withdrawn a bit here and does not appear as much on the surface. Preferring repeated principles is not entirely it. ()