Inhalte(1)

Um der Strenge ihres türkischen Elternhauses zu entkommen, ist die junge Sibel zu allem bereit. In ihrer Verzweiflung bittet sie den 40-jährigen Alkoholiker Cahit, eine Scheinehe mit ihr einzugehen. Der willigt ein, und für einen kurzen Moment scheint die Rechnung aufzugehen: Sibel gewinnt ihre lang ersehnte Freiheit und Cahit versucht noch einmal, sein verpfuschtes Leben in den Griff zu bekommen. Doch je mehr er sich in die lebensfrohe junge Frau verliebt, desto mehr gerät der alternde Säufer aus dem Gleichgewicht. Unaufhaltsam bewegt sich das ungleiche Paar auf eine Katastrophe zu. (KinoweltTV)

(mehr)

Kritiken (3)

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch With just a cursory knowledge of the cultural conditions in Muslim countries, every viewer can quickly piece together what young Sibel is fighting for at the beginning of the film and why she resorts to unconventional means to achieve her goals. The ensuing plot carousel, on which not only the main driver of the uneven marriage hinges but also a considerable portion of well-disguised narrative values, revolves at a subtly moderate pace, allowing director Faith Akin to provide ample space to express everything he has in mind to the audience. In the dimly lit atmosphere (most scenes taking place at night), there are indeed some pleasantly romantic moments with a touch of humor (like carrying the bride over the threshold), but they are quickly overshadowed by more ominous scenes that ultimately serve as a warning against clinging to outdated traditional family values. The fact that they drink beer, snort drugs, and cover it all with a "merciful" fog of cigarette smoke is beside the point. The performances of the actors propel the film forward with sheer force, and they boldly engage in everything, starting with sex and ending with a strong dose of emotions and blood splattering. The only flaw remaining is the somewhat kitschy-looking band playing on the shores of the Sea of Marmara. Indeed, understanding the mindset of a Muslim might require a deeper insight and perspective. ()

claudel 

alle Kritiken

Deutsch Mein 1000. Kommentar auf FilmBooster gehört dem besten deutschen Film, den ich gesehen habe. Kein Tykwer, Petzold oder Wenders, für mich ist Fatih Akin die deutsche Nummer Eins unter den Regisseuren, obwohl ich nur zwei Filme von ihm gesehen habe. Eine gewagte Behauptung, doch nach drei Vorführungen von Gegen die Wand unerschütterlich. Sibel Kekili hat es allen Kritikern, Lästerern und Feinden gezeigt, nämlich dass auch eine Pornoschauspielerin famos spielen kann, so dass einem der Atem stockt und das Blut in den anderen Organen nicht pulsiert. Das Witzigste und wohl Seltsamste für mich war wohl das dritte Mal, dass ich diesen Film gesehen habe - in einer Klasse voller Franzosen bei einer Stunde Wirtschaftsdeutsch mit einer Lehrerin, die selbst eine der Szenen als abstoßend bezeichnete. Was sollte man dem hinzufügen, es ist stellenweise widerlich, aber unglaublich stark. Hervorragend, fehlerfrei, fabelhaft. Es lebe Fatih Akin! ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch A very unpleasant picture about how it is also possible to live and surprisingly continue living in it. However, I would probably see the problem precisely in that unpleasantness, because I don't really see anything on those characters that would make me want to watch them. I don't want to look at them. But maybe even that is an element connected with a good film. ()