High Tension

  • Frankreich Haute tension (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

Ein einsames Haus, eine vereinte Familie, zwei unzertrennliche Freundinnen. Ein brutaler Mörder, der vor nichts zurückschreckt. Und die Nacht. Eigentlich wollte Alex (Maïwenn) nur mit Freundin Marie (Cécile de France) ihre Familie auf dem Land besuchen. Doch als die Nacht einbricht, dringt ein brutaler Fremder (Philippe Nahon) in das Haus ein und der Kampf ums Überleben beginnt... (Plaion Pictures)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 3

Kritiken (7)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine selbstzweckmäßige sadistische Schweinerei. Dem Film haben ein paar billige und klischeehafte Szenen, der manchmal ungewollt komische Splatter-Charakter (weniger bedeutet mehr) und vor allem die krampfhafte Pointe geschadet. Einen sensiblen Zuschauer kann Alexandre Aja sehr gut verekeln und paralysieren. Aber das, was er vor der ersten Filmklappe auf dem Papier hatte, ist unglaublich primitiv. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Adrenalin-Bombe! Haute tension im Kino zu sehen war wie eine Offenbarung. Nach langer Zeit kam endlich ein dichter, roher und unglaublich brutaler Horrorfilm, der Sie nie vergessen lässt. Er hat die französische Welle der blutigen Exploitationfilme (Frontiéres, Inside, Martyrs) ins Rollen gebracht und ist damit der unumstrittene König dieser Gesellschaft. Leider hat Aja mit diesem Film den Höhepunkt so nah erreicht, dass er sich selbst schwer übertrifft. Seine Remakes sind zwar in Ordnung, aber es wäre Zeit für eigene Kreationen. ()

Werbung

Lima 

alle Kritiken

Englisch A one man show of a brute, his razor, axe and circular saw. This is High Tension, a slasher as sharp as a freshly honed blade. The atmosphere is as thick as the fog at Reed's Pond, Aja builds the tension wonderfully and the few scares work great. The gore effects are good, maybe too good, and some scenes slide into almost self-parody with their excessive gore. But the very surprising (at least for me) and crucial plot twist at the very end I didn't eat it, even with my best will and any further comments about it would be a spoiler. Still, I won't go below four * for the breathless moments the film brought me... ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch The opening run through the forest, along with the entire first half, is magnificent. Director Aja builds quite likable and relatable characters, and the film gradually escalates its atmosphere, leading up to the long-awaited "moment." The initial rampage of the psychopath only enhances the already very good impression. However, after the elimination of the "mandatory" victims, the film transitions into its second half, in which all the subsequent killings become unnecessarily gratuitous, and the plot twists are reduced to a cat-and-mouse game between the psychopath and the heroine. The atmosphere automatically starts fading away, and even the "car chase" on the forest road fails to alleviate the general boredom that takes over the film. When everything finally reaches the shocking twist, one of the victims lets out a cry: "This doesn't make sense." As a collection of detailed gorefests it's fascinating, but as a horror film about a psychopath with a motive it's absolutely off. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch A slasher like no other, with a thick atmosphere, properly bloody murders and Aja's typical portrayal of the main character's suffering through a truly mental and physical hell. But what's the point of all this skill and dexterity on the part of the director when the film is completely flat and unoriginal in terms of story and has such an idiotic twist that, while it mends a few scrapes and bruises, it also puts a bullet in its own head and all believability dissolves like the scent of lily of the valley at the gym. The brutality, besides, is so gratuitous and exaggerated that it's laughable. Had there been a director other than Aja in charge, it probably would have been an absolute dud, but this way it's almost above average given the terrible script. 60% ()

Galerie (23)