Der Name der Rose

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Der gelehrte Franziskaner William von Baskerville und sein Novize Adson von Melk besuchen eine Benediktiner-Abtei in Norditalien. Während innerhalb der katholischen Kirche ein Glaubenskampf droht, werden in dem Kloster Mönche ermordet. William geht der Sache nach. Auch ein Mordanschlag auf ihn selbst kann ihn nicht von den Recherchen abbringen. Die Spuren führen in eine mysteriöse Bibliothek ... (ATV2)

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Kritiken (7)

D.Moore 

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Deutsch Von der Vorlage, die ich in meinen Jugendjahren gelesen habe und die ich jetzt natürlich nochmal lesen möchte, habe ich mir fast nichts gemerkt. Vielleicht ist es so besser. So musste ich nämlich nicht vergleichen, was im Film anders ist und was ausgelassen wurde. Ich konnte die zwei spannende, unterhaltsame und geheimnisvolle Stunden einfach nur genießen. Der Film ist nämlich ein ausgezeichneter mittelalterlicher Krimi mit zusätzlichen Mitteilungen für eingeweihte Zuschauer*innen. Die Stimmung ist toll und die Besetzung mit Sean Connery in der Hauptrolle erstklassig. ()

Marigold 

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Deutsch Fans von Umberto Eco werden wahrscheinlich die Hände über dem Film ringen - wo bleibt die Vielschichtigkeit des Meisters, wo die Vielfalt der Lesarten, die das Buch zu einem einzigartigen Werk machen? Nun, er ist im mittelalterlichen Nebel verschwunden. Annauds Der Name der Rose ist ein netter Krimi mit einer guten Atmosphäre und einer spannenden Geschichte, aber es fehlt ihm völlig an einer ausgefeilten symbolischen Ebene... aber das ist nicht schlimm. Wer rätseln will, soll zu Eco greifen, wer eine schöne Geschichte genießen will, soll zu Annaud greifen. Aber vermische sie bloß nicht, sonst beißt du dir vor Wut auf die Lippe! ()

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Lima 

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Englisch Annaud does not present us, like most other filmmakers, with a slick medievalism, but with a dirty era, dirty and ugly people, his vision of the Middle Ages is flawless. Connery's scholarly demeanor exudes respect and wisdom, I'd go to hell and back with him. The book is supposedly much better, but those who haven't read it may not care, the film is excellent. ()

Kaka 

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Englisch Annaud's vision of the Middle Ages as dirty and harsh is remarkable and captivates the viewer right from the start. The portrayal of the characters is also solid – I haven't read the book, which obviously affects my objectivity. However, the brilliant first half is followed by a noticeably boring part. Although the mysteries and puzzles around the murders are revealed, I still occasionally couldn't help but feel bored. I don't have much to say about the ending and it fits the film quite well. And even though The Name of the Rose is undoubtedly a quality piece of filmmaking, one viewing is enough for me in this case. Annaud is one of the few filmmakers who shows us the Middle Ages with a maximum dose of brutality and reality, but personally, it didn't appeal to me as much as I would have expected from a director of his caliber. ()

gudaulin 

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Englisch I openly admit that I am damaging The Name of the Rose with a four-star rating because this film deserves five stars. However, I have read the novel and it left an indelible impression on me - it is one of my top five literary experiences and I have my own ideas about the film adaptation, although I realize they will never be fulfilled. Umberto Eco wrote a multilayered novel where the detective investigation of a series of murders is secondary. "The Name of the Rose" is actually a description of medieval thinking, a value hierarchy, and social stratification. It is like a history textbook in an enticing package. To film "The Name of the Rose" as Eco wrote it would mean bringing the film studio to bankruptcy because it would be extremely expensive and not very accessible to a wide audience. Not to mention that it would have to compete in its length with a TV series like Prison BreakJean-Jacques Annaud is a director with a refined sense of visuals and it's simply noticeable on the screen. His portrayal of the Middle Ages is not sanitized but rather presented in a very naturalistic way - full of mud, dirt, and rawness. He managed to fill the film with fully fleshed-out, audience-friendly characters portrayed by top-notch actors. Sean Connery and Christian Slater are both good actors and perfect for their roles. The film is not so much about the plot and the final twist as it is about capturing the medieval atmosphere - and it succeeded. Overall impression: 85%. ()

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