Schock-Korridor

Trailer

Inhalte(1)

In einer psychiatrischen Heilanstalt ist ein Mord geschehen, und der Journalist Johnny Barrett will sich als Patient einweisen lassen, um den ungelösten Fall aufzuklären. Sein Ziel ist nichts weniger, als den Pulitzer-Preis mit dieser Undercover-Story zu gewinnen. In akribischer Vorbereitung schlüpft der Reporter in die Rolle eines aggressiven Bruders, der sich sexuell zu seiner Schwester hingezogen fühlt. Seine Freundin Cathy muss die Schwester spielen und verzweifelt schier an der Besessenheit ihres Partners und seinem makabren Plan. Sie wünscht sich nur ein normales Leben mit ihm, für das sie sogar als singende Stripperin arbeitet. In der Klinik trifft Johnny auf drei Patienten, die den Mord mit angesehen haben. Er freundet sich mit Ihnen an, um den Namen des Mörders zu erfahren. Doch bald läuft er Gefahr, sich in den verrückten Gedanken und Handlungen seiner Mitpatienten selbst zu verlieren. Den Namen des Mörders erfährt Johnny schließlich von einem Atomwissenschaftler. Dieser hat sich aus der gefährlichen Außenwelt in sein kindliches Ich zurückgezogen. Auch für Johnny ist es bereits zu spät, die neue Realität zu verlassen. Die gespielte Rolle wird seine Wirklichkeit. (arte)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (2)

kaylin 

alle Kritiken

Englisch An incredibly simple story, at first glance, where a journalist goes to a mental asylum to uncover the truth about a death. From the very beginning, it can be guessed how it will actually turn out, but that doesn't matter at all, because here the journey is incredibly intriguing and inventive. The characters that are here, the scenes that unfold with them, are absolutely unique and it easily engraves into your memory. ()

Dionysos 

alle Kritiken

Englisch One moment conceals both madness and triumph of reason and destroys the cliché that separates a genius from a lunatic by an infinitely small distance. On the other hand, the only moment compressing clarity and confusion, colorful image, and the attack of black and white insanity leads us to resolution, victory, and gain - at the cost of loss. The protagonist passes through the gate toward victory, but this victorious arch stands on two pillars... the moment of victory is the moment of the protagonist's defeat. We always achieve our goals, and there is only one path that leads to it. Bogart experienced something similar in Ray's In a Lonely Place, but here the protagonist's actions justified him and destroyed him at the same time, although the merger was only temporary and contingent. Fuller is on a higher level; he shows that the victorious gesture itself leads to defeat, and vice versa. It is a shame that Shock Corridor and its cinéma-direct realistic counterpart Titicut Follies stand in the shadow of something similar in many ways, but much less subversive, even though it may not seem so at first glance, i.e., One Flew Over the Cuckoo's Nest (it’s no coincidence that it was, of course, filmed entirely in "color"...). ()

Werbung

Galerie (64)