Inhalte(1)

Henry Creedlow ist ein Verlierer, ein Niemand, auf dem alle herumtrampeln - sein mieser, sexistischer Chef, seine Frau, die ihn betrügt, sein bester Freund, der ihn bestiehlt. Keiner hat Respekt vor dem überangepassten, unauffälligen Angestellten. Doch dann passiert etwas, das Henry für immer verändern wird Als er eines Morgens aufwacht, hat er - im wahrsten Sinne des Wortes - kein Gesicht mehr. Eine glatte, weiße, identitätslose Maske hat sein Gesicht ersetzt. Diese völlige Anonymität bringt etwas in Henrys Innerem zur Explosion. Rache ist ab jetzt sein einziges Ziel. Das gesichtslose Phantom, das einmal Henry Creedlow war, wird zur Killermaschine, die es allen auf grausamste und blutige Weise heimzahlt. Niemand kann ihn aufhalten! (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (3)

Lima 

alle Kritiken

Englisch A young man is down on his luck. His boss fucks with him at work, his wife at home, and even his closest friend thinks he's a moron and steals his money. And so, one day, a mask suddenly appears on his face, he sees through all the badness and gets a taste for revenge. Romero's attempt at a kind of psychological thriller, or whatever it was supposed to be, failed. From the second half on, he gets boring, tries to be psychological, but fails. Anyone expecting some carnage, or god forbid zombies, will be disappointed. Only Peter Stormare as an eccentric womanizer, with a "steroid champion between his legs", is good, that role was tailor made for him. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Bruiser seems to generally not be well-received, but to me, George A. Romero showed through it that he can direct other films that won't just be about zombies that have overrun the land. I had a good time with the film and was curious to see how each character would end up. Not all deaths are overly inventive, but that's because Henry is somewhat finding himself. The last, almost bonus scene, put a smile on my face. ()