Als wir tanzten

  • Deutschland Als wir tanzten (mehr)
Trailer 1

Streaming (1)

Inhalte(1)

Merab ist Student an der Akademie des Georgischen Nationalballetts in Tiflis. Sein größter Traum ist es, professioneller Tänzer zu werden. Als Irakli neu in die Klasse kommt, sieht Merab in ihm zunächst einen ernstzunehmenden Rivalen auf den ersehnten Platz im festen Ensemble. Doch aus der Konkurrenz wird bald ein immer stärkeres Begehren. Im homophoben Umfeld der Schule, in der konservative Vorstellungen von Männlichkeit hochgehalten werden, wird von den beiden jedoch erwartet, dass sie ihre Liebe geheim halten. (Salzgeber & Co. Medien)

(mehr)

Videos (4)

Trailer 1

Kritiken (5)

Stanislaus 

alle Kritiken

Deutsch "Im georgischen Tanz gibt es keine Sexualität!" Als wir tanzten würde wahrscheinlich in der Fülle von Filmen mit Queer-Themen untergehen, aber da er in Georgien spielt, das nicht gerade schwulenfreundlich ist, und außerdem einen Blick hinter die Kulissen lokaler Traditionen (Tänze, Hochzeiten, Familienbräuche) bietet, macht er einen seltsamen und beispiellosen Eindruck auf den Zuschauer, auch wenn die Geschichte von dem bekannten Thema einer gesellschaftlich nicht anerkannten Beziehung handelt. Ich war sehr beeindruckt von all den Tanz- und Musiksequenzen, die wirklich ihren eigenen Charme hatten. Lediglich die Beziehung zwischen den beiden Hauptfiguren hätte man vielleicht noch mehr ausbauen können. Schwächere vier Sterne! ()

Detektiv-2 

alle Kritiken

Deutsch Ich habe das Thema der verbotenen Liebe schon mehrmals gesehen, aber nie in einem so kalten, brutal realen Umfeld wie dem stark religiösen und stereotypen Georgien. Dieser Film ist wirklich anders und besonders dank der traditionellen georgischen Musik, der Kinematographie und der großartigen Chemie zwischen den beiden Hauptdarstellern. ()

Werbung

angel74 

alle Kritiken

Englisch I knew nothing about traditional Georgian dance until now, but after watching this controversial drama with the somewhat ambiguous title And Then We Danced, I have to respectfully admit that it has something to offer. The same applies to the main character, Levan Gelbakhiani; he is not only very striking to look at, and not only is he a gifted dancer, he also has a strong acting talent, which he demonstrates here with due confidence. Levan Akin, a Swedish-born filmmaker with Georgian roots, has filmed a fragile and yet extremely powerful gay-themed story that, in its own way, charmed and moved me at the same time. My only criticism would be the way the dance scenes were shot. If the cinematographer had focused more often on their whole bodies and not just their torsos, the aesthetics of movement would have been much better. (80%) ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch A predictable coming-out story (transplant Call Me By Your Name to Georgia and you will get the plot), pushed forward by a pile of clichés, black-and-white oppositions (a flawless queer protagonist vs. homophobia and the obscurantism of men representing tradition), repetitive empty scenes (parties, trips with friends) and half-baked or unnecessary motifs (for example, the role of the protagonist’s parents, an injured leg). The dance scenes give the film a certain levity, but their charm is diminished significantly by the confusing cutting and frequent engagement of the actors in medium-long shots, when we do not see their whole bodies in motion. There is a lack of greater sensuality, excitement and tension in most of the film, which was shot almost completely in close-ups with a shallow depth of field so that the moments when something crucial occurs meld with others. Only during two several-minute shots of a party did it seem that the style of the film finally got in tune with the protagonist and, like him, began to communicate through movement. A bit late for that, which is a shame, as something more vital that reaches down deep without blending in with a dozen similar films could have been pulled out Levan Gelbakhiani’s dance performance and better portrayal of the characters. 65% ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch It's filmed pretty clumsily (especially the camera and editing during the dance scenes), but it's a pleasure to watch the exuberant youth sitting broke outside with a cigarette in familiar solidarity. Plus, I enjoyed watching the Georgian boys pull the same sort of subtle stunts we tried with the girls when we were 16. The universality of love, indeed. Extra points for the great panicked reviews here from dudes who clearly haven't quite figured themselves out yet. ()

Galerie (17)