Alles Geld der Welt

  • Deutschland Alles Geld der Welt (mehr)
Trailer 8

Inhalte(1)

Rom, 1973. John Paul Getty III, der 16-jährige Enkel des reichsten Mannes der Welt, wird auf offener Straße entführt. Die Kidnapper fordern 17 Millionen Dollar Lösegeld. Der milliardenschwere Öl-Magnat J. Paul Getty will aber keinen Cent zahlen. Er betraut den ehemaligen CIA-Mitarbeiter Fletcher Chase mit dem Fall. Für Pauls Mutter Gail beginnt ein verzweifelter Kampf um das Leben ihres Sohnes. Gemeinsam mit Fletcher versucht sie alles, um Paul zu retten. (ORF)

(mehr)

Kritiken (6)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Wie kann es sein, dass diesen Hit niemand vorher verfilmt hat? Ein hochwertig geschriebenes Drama mit einer traditionellen eleganten Scott-Regie. In erster Linie handelt es sich um eine delikate Satire auf den charakterlosen Emporkömmling Getty, der von der Sehnsucht nach Geld getrieben wird. Durch die Dimension seiner Figur ist er eine größere Negativgestalt als die italienischen Entführer, er ähnelt fast Lewis’ Figur von There Will Be Blood. Egal, wie Spacey in seiner Rolle gewesen ist, Ridleys ursprüngliche Absicht, Plummer zu besetzen, war eine gute Wahl. Dieser Veteran hat eine famose Mimik und Gestik! In zweiter Linie handelt es sich um einen spannenden Genre-Film (obwohl diese Geschichte mehr Zeit einnimmt), in der Gettys Gegensatz an der Spitze steht – eine verzweifelte, aber starke Mutter des Entführten, gespielt von der ausgezeichneten Michelle Williams. Hitchcock würde sich über ihre Frisur und ihren erschrockenen Gesichtsausdruck freuen. Der teuerste Wahlberg ist hier nur deswegen, damit es genug Figuren gibt. Je weniger Sie über die echte Geschichte wissen, desto mehr werden Sie den Film genießen. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch All the Money in the World is an inspiringly problematic film. It starts out like Le Dolce Vita and ends like Citizen Kane, but I can’t compare anything that happens in between with anything else. Though it contains a number of scenes that are reminiscent of a procedural thriller with detailed mapping of a certain working process as a classic dramatic structure that should draw viewers in and keep them in suspense with well-though-out dosing of information, the film is rather unsatisfying due to its muddled (especially with the constant jumping between various places, times and characters in the first half) and, at the same, very straightforward narrative, disjointed rhythm and cyclical yet somewhat monotonous structure with repetitive situations. ___ Paul's abduction is mainly a pretence for creating situations in which something that you normally wouldn’t buy with money (trust, attention, maternal love) is monetised, and for discussions about greed and a person’s worth. The tone and urgency of these scenes, which usually attempt to dialectically take into account the perspectives of both parties, change as the stakes rise and the probability of the son returning to his mother decreases. The theme of capitalism’s impact on interpersonal relationships is developed throughout the film, conceived here on a purely transactional level (it pays to invest in someone, but not in someone else). It isn’t so much about the relationships themselves or the development of the characters, most of whom (with the exception of the mother) are merely caricatures. At the same time, however, it’s not true that it isn’t about them at all, which would have paradoxically benefitted the film. ___ All the Money in the World is a dramatically strangely unbalanced work that with its structure draws our attention more to its creators’ arguments than to the characters and their suffering. I’m not sure if that was the intention, but I enjoyed the film as a cynical, non-moralising disputation on the power of money. 65% ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch The great premise and the interesting potential in the storyline is exploited only halfway. Ridley Scott, of course, gives the viewer a refined vintage piece with gorgeous filters and lavish 1970s production design (Roma rulez) – he's always been a master of that, and even at his advanced age, he's not letting down his standards. There's no shortage of his creative trademarks either – e.g. what would a Scott flick be without a scene with falling snow? The pace is a bit weaker, sometimes unbalanced, and the plot jumps around and often omits important points that the viewer is forced to assume. But Ridley did hit the right balance with the bad guys. On the one hand, the menacing Ndrangheta, the Calabrian mafia (very hardcore), on the other the uncompromising and bankrupt billionaire Getty, played in the end by Christopher Plummer, who delivers a brilliant performance. Maybe it will mature with time, but at the moment the form and one good figure is not enough to make me happy. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Eine Retro-Geschichte, die auf eine Retro-Art aufgenommen wurde. Das Tempo ist ganz bestimmt langsamer als bei anderen gegenwärtigen Filmen. Die Geschichte ist aber interessant und die Stimmung richtig bedrückend. Wie Kevin Spacey spielen würde, kann man nur raten (ich habe mich auf ihn gefreut, weil ich Masken liebe). Bei der Leistung von Christopher Plummer bleibt nichts anderes übrig, als anerkennend den Kopf zu schütteln oder gleich zu jubeln. Sein Getty bekam zwar nicht so viel Raum, er ist aber trotzdem in jeder Sekunde so markant, dass er kurz und gut die wichtigste Figur ist, egal, was das Vorhaben der Autoren war. Ridley Scott ist immer noch gut und ich halte diesen Film für eine fast vollwertige Kompensation für The Counselor. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch What fascinated me most about the film were the instructions on how to live a life of wealth. Well, I’ve always washed my laundry myself, so I guess the problem is the missing phone booth. On the one hand, the film got me interested (retro vibe, a stingy grandpa, a story based on true events that forced me to do some googling). On the other hand, I must admit that I didn't care much for the fates of the people involved and the filmmakers somehow failed to get under my skin. ()