Down by Law

  • USA Down by Law
Trailer

Inhalte(1)

Drei Männer landen unabhängig voneinander in ein- und derselben Gefängniszelle in New Orleans: Zack, ein arbeitsloser DJ, sitzt unschuldig wegen Mordes. Das Großmaul Jack, ein Zuhälter, wurde von einem seiner Kumpels hereingelegt. Und Roberto, der italienische Tourist, brachte beim Billardspielen versehentlich jemand mit seiner Kugel um. Zack und Jack hassen sich auf Anhieb. Nur in einem sind sie sich einig: Sie können Roberto nicht ausstehen. Dessen naiver Optimismus und sein schreckliches Englisch sind nervtötend. Doch gerade Roberto ist es, der per Zufall eine Fluchtmöglichkeit entdeckt, und so zögern Jack und Zack keine Sekunde und brechen zusammen mit ihm aus. Gemeinsam flieht das Trio nun durch die Sümpfe von Louisiana. Der Sheriff mit seinem Suchtrupp ist ihnen allerdings dicht auf den Fersen. (KinoweltTV)

(mehr)

Kritiken (4)

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Once again, a classic Jarmusch film, where the plot is overshadowed by the atmosphere and psychology of the director's characters. As is usual for Jarmusch, he challenges the viewers' perception (by watching TV series) of the successful middle class or the newly rich, and instead shows life in ghettos, endless poor suburbs full of waste and obvious signs of decay, where the police reign. His characters are outsiders and eccentrics who operate on the fringes of the law. Jarmusch consistently undermines the viewers' expectations of traditional genre films set in prison environments and stories of famous escapes from them. He is more interested in observing his characters in a heightened environment and a hopeless situation. The prolonged sequences set in the endless swamps around the Mississippi are particularly powerful. The film is black and white, which only intensifies the impression of hopelessness and a country stripped of its glamour. Overall impression: 80%. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein wirklich bezaubernder Beitrag zu Escape-Movies. Mir hat schon die klassische wortkarge Stimmung gefallen, die für Jarmusch typisch ist. Aber sobald sie von dem unnachahmlichen italienisch-englischen Geschwätz von Roberto Benigni unterbrochen wurde, war klar, wer der Hauptstar des Abends sein wird. Schwarzweiße Sümpfe in Louisiana, in denen sich drei Geflüchtete verirrt haben, die Dunkelheit… Und irgendwo vorne vielleicht ein Licht. Am meisten fürchte ich mich vor Wasser und Hunden. Das Wasser ist vor mir und die Hunde hinter mir. Ausgezeichnet. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch I'm not that disappointed, but I was definitely expecting a bit more. Dead Man showed me what an idiosyncratic director Jarmusch is, with the ability to make his films an extremely intoxicating and unprecedented experience thanks to the specific and black-and-white production design. Unfortunately, that impressive stylisation and bittersweet story about the coexistence of three runaway prisoners was marred by the rather bland and monotonous execution, which did not appeal to me, but mainly because it was a bit boring at times. Benigni saves things a lot, he’s unmissable from the first moment with his irresistible English and tousled moustache. I have nothing against this film, on the contrary it has a nice poetry and tries to give a different perspective on the subject of prison breaks, but I just prefer "action scenes and spectacular escapes" in this respect. For me 65% ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch Jim Jarmusch does his own thing and it usually works out quite well for him. This is also an interesting film. At the very least, its visual side will captivate you, even though Jarmusch tends to favor black and white in his repertoire more often. The actors were excellently chosen, as they both clicked and clashed at the same time. The story itself is not that extraordinary, but it is presented and carried out with brilliance. ()