Inhalte(1)

Neal Page, gestresster Angestellter in einer Werbeagentur, möchte Thanksgiving zu Hause bei seiner Familie in Chicago verbringen. Was als kurzer Flug geplant ist, endet in einem heillosen Chaos. Und das Chaos hat einen Namen: Del Griffith. Der geschwätzige, aber trotzdem liebenswerte Vertreter führt Neal nicht zu seinem ersehnten Truthahn, sondern auf eine pannenreiche Reise durch das ganze Land. (Paramount Pictures Germany)

(mehr)

Kritiken (3)

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Eine sehr angenehme Komödie mit dem sehr guten Duo Steve Martin – John Candy. Einige Szenen sind wirklich herrlich und zum Verrücktwerden witzig (vor allem der Marsch aus dem Verleih über den Flughafen und das, was dann kommt, und die Autofahrt in der Nacht), manche kamen mir schwächer vor und waren ein bisschen, aber wirklich nur ein ganz kleines bisschen peinlich. Das Ende hat mich gerührt. Und dabei habe ich mich darauf vorbereitet! ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch The movie absolutely captivated me with its fantastic John Candy, who initially appears to be just annoying but eventually proves that his character is much more interesting. In contrast, Steve Martin shows that he simply isn't as good an actor and just doesn't have what it takes to carry the film, even though he is the main character. ()

Quint 

alle Kritiken

Englisch John Hughes's first “adult” comedy (without teenagers) is outwardly full of goofy slapstick humour, but inside it can be surprisingly sensitive and moving for even the most hardened cynics. When grumpy morose Neal (Steve Martin) tries to get home to Chicago from New York for Thanksgiving, he's stuck with pushy, carefree Del (John Candy), whose zest for life drives him crazy. What's more, their journey together is a fierce demonstration of Murphy's Law in action. Everything that can go wrong, will go wrong. Hughes throws sticks at both characters' feet in an ingeniously relentless and unpredictable manner, resulting in a string of comically absurd yet believable situations. More important than the humour are the characters, who underneath all the wacky antics undergo significant development and with whom we can easily sympathise. This is something Hughes has always been good at, and something that doesn't appear much in comedies today (with a few exceptions). ()