Hana-bi

Trailer 1

Inhalte(1)

Durch schmerzhafte Schicksalsschläge wird der knallharte Polizist Nishi aus der Bahn geworfen Seine Frau Miyuki erkrankt unheilbar an Krebs und hat nur noch wenige Wochen zu leben. Sein jahrelanger Partner und bester Freund Horibe ist nach einer Schussverletzung querschnittsgelähmt und an den Rollstuhl gefesselt. Nishi hat nichts mehr zu verlieren. Er kehrt der Polizei den Rücken und plant einen Bankraub. Schuldbeladen will er Horibe wertvolle Malutensilien kaufen und ihm so Lebensfreude wiederbringen. Die letzten Lebenswochen seiner Frau will er mit ihr gemeinsam im Luxus verbringen, durch Japan reisen und zweite Flitterwochen am Fujiyama genießen. Doch die Vergangenheit lässt den nach Erlösung strebenden Nishi nicht los... (Verleiher-Text)

(mehr)

Videos (1)

Trailer 1

Kritiken (3)

Marigold 

alle Kritiken

Deutsch Ein triviales Meisterwerk über Hoffnungslosigkeit sowie das Gewicht eines einzigen Augenblicks. Ein lakonisches Melodrama, das (wie bei es bei Kitana üblich ist) die Genreerwartungen durchbricht und mittels Fragmente erzählt, welche der Betrachter mühsam zusammenfügen muss. Fantastisch, wie der scharfe Kontrast zwischen dem nüchternen Kitano-Stil und Hisaishis sehr intensiven Spuren, eine Art seltsamen melancholischen Deckels über einer Welt kreiert, die von scheinbarer Ungesprächigkeit sowie Insichverschlossenheit (der Charaktere und ihrer Geschichten) regiert wird. Den Rest erachte ich jedenfalls außer dem mythischen Zatoichi - Der blinde Samurai, als Kitanos klare (intime) Top-Leistung. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch Kitano again tempts death, again is lethally funny in several places and again doesn’t play by the rules. He simply plays. He doesn’t place his bets on standard dramatic plot construction. He gives priority to mood-setting shots over the distribution of information that would advance the plot. The gangster setting is presented as unexcitingly as the shots of the sea, the director’s favourite place for beginnings and endings. The non-action-packed bank robbery, partially shot with a silent security camera, is the height of apathy. The protagonist comes across as equally quiet, calm and at peace. Except, of course, at those moments when he pokes someone’s eye out with chopsticks. Perhaps no other director can transition from laughter to death in a fraction of a second. The incursions of seemingly unrelated shots and “blink and you’ll miss it” moments of gore disrupt the continuous melancholic flow and cause the film to be ambiguous in terms of feelings and characters. In contrast to the rest of the action, the depiction of an almost wordless relationship is a beautifully non-aggressive assault on the senses and the heartlessness of the world. If you want to see it as an ordinary linear narrative, you will probably find Fireworks as unreadable as its protagonist, a stoic man who is absolutely at peace with everything and who may have gone over to the dark side and perhaps just stopped distinguishing between black and white. In any case, the film has a lot more colours (due not only to the images through which one of the characters tries to establish a dialogue at least with himself). 80% ()

Werbung

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Heavy-weight romance and a very nice movie. It’s all about feelings, with very little clap-trapping. You see, neither Takeshi nor his wife say much. The bits I like most are the scenes on their trip and the regular ins and outs; they seem even warmer and pleasant, in contrast with the rest of the movie. An exceptional piece. ()

Galerie (10)