Among the Living - Das Böse ist hier

  • Deutschland Among The Living (mehr)
Trailer

Inhalte(1)

Der letzte Sommertag vor den Ferien. Eigentlich wartet nun draußen vor dem Fenster das große Abenteuer auf Victor, Dan und Tom – zu dumm, dass die drei Freunde nicht gerade Musterschüler sind und ausgerechnet heute nachsitzen müssen. Sie können jedoch einen Fluchtplan schmieden, und nur wenig später sind die Jungs unterwegs über sonnenheiße Wiesen und Felder, hin zu dem alten verfallenen Studiogelände mit heruntergekommenen Bauten. Ein aufregender Nachmittag . Ihr unbeschwertes Spiel findet ein jähes Ende, als die Drei plötzlich zu Zeugen eines grausamen Verbrechens werden. Im Schatten der verlassenen Bauten lauert etwas unsagbar Böses, ein unheimliches Phantom, das den Jungs auf ihrer panischen Flucht bis nach Hause folgt. Und hier erst, im vermeintlichen Schutz ihrer Familien, beginnt mit Einbruch der Nacht für Kinder und Eltern ein blutiger Kampf ums Überleben. (Tiberius Film)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (3)

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Bustilo mit dem Mohren zum dritten Mal und wieder anders. Nach dem Gorefest und der surrealistisch-bizarrerlei kommt dieses zweite Teil mit einem viel direkteren Schuss auf das Tor, was mir definitiv besser gefällt. Ihre Neuheit kann in zwei Hälften geteilt werden. Die erste ist eine etwas rauere Version von "Stand by Me", in der eine Dreiergruppe von jungen Männern von der Schule abhaut, um dann Zeuge der Entführung und gewaltsamen Ermordung einer Frau zu werden. Die zweite verwandelt sich - gemäß den Regeln des Genres - in eine nervenaufreibende slasherartige Home-Invasion, bei der dem Zuschauer sehr früh klar wird, dass der verrückte Mörder niemanden verschonen will. Und das, obwohl das Blut überraschenderweise nicht überall spritzt und kein Raum damit ausgemalt ist. Hier geht es diesmal um Atmosphäre und Spannung, und das ist an einigen Stellen wirklich großartig. ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch One of the most terrifying cases of trailer syndrome – individual scenes played up to the maximum, but the whole is fatally incohesive, not to mention the tragic lack of dramaturgy or the half-baked nature of the screenplay. The narrative gives the impression of being a rough bunch of ideas thrown together after the first brainstorming session that no one bothered work out and refine, let alone assess with a clear head. At the same time, the initial ambitious plan to combine the tradition of ’80s children’s horror with the harrowing and repulsive naturalism of the French extreme horror-film production of the new millennium sounds like a great idea, but it simply doesn’t work in practice. The two stylistic approaches differ in basic matters to such a degree that they cancel each other out. Eighties children’s films like The Goonies, from which the filmmakers apparently drew the most inspiration (an underground labyrinth, a pirate ship, a simpleton in a monstrous body), are built on illusion, adventure and innocence. Conversely, French hyper-realistic nihilism turns children into unlikable assholes, taints illusion with rot and, instead of guilelessness and naiveté, employs extreme corporeality, derangement and distasteful grotesqueness. Whereas adventure movies from Amblin and the like are focused on bringing friends and family together, the right opposite has to happen in Aux yeux des vivants. The film unavoidably gives the impression that its creators skipped one essential step between brainstorming and shooting, which was to acknowledge that this was never going to work and put an end to the project. Unfortunately, they didn’t do that, probably because of their own fame and the support provided by the French government, which finances absolutely anything and everything. ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I would be really happy if Bustillo and Maury will continue to make films together… and even happier if they never again write another themselves. After Inside and Livid, only a fool could expect a sophisticated script by these horror filmmakers/butchers, their strengths lie obviously elsewhere: in the gore, in creating unsettling atmospheres and nightmarish events. I’d be fine with that, because in this regard, it’s not the avalanche of cheap jump-scares typical of modern commercial horror movies, but rather a planned and intentional descent into darkness, while striking the darkest chords of human psyche. But too much is too much. The climax is so stupid that feels almost like a comedy. On the other hand, some sequences (when taken out of context) were really brilliant – Mr Naked is very creepy. ()

Galerie (24)