Regie:
Martin FričKamera:
Jan StallichMusik:
E. F. BurianBesetzung:
Vladimír Ráž, Jana Dítětová, František Kovářík, Jarmila Kurandová, Zdeněk Štěpánek, Ladislav Pešek, Jiřina Steimarová, Jaroslav Průcha (mehr)Videos (2)
Kritiken (2)
Dieser Lomikar hat es schön gewendet. Wir haben eine Klage erhoben und nun sollen wir uns verteidigen… Der Film war gut, diese Art von Patriotismus mag ich. Ohne Vladimír Ráž, Miloš Nedbal, Miloš Kopecký (der ein widerlicher Schuft ist), die sehr gute Ausstattung und die Musik von E. F. Burian (der sich beim Komponieren von Bedřich Smetana inspirieren ließ) hätte ich mich aber wahrscheinlich nicht so gut amüsiert. ()
Adaptations of Alois Jirásek’s works became popular in nationalized Czechoslovak cinema and the optimistic versions of The Lantern, the magnificent Dog's Heads, the classical Vojnarka, and the serious History of Philosophy, were slowly built upon. In the mid-1950s, Frič began to work on a proven substance, although he added only aided a work refreshed by mere technical development, in every way beholden to the most bombastic examples of films with a revolutionary maintext. Naturally, the acting is very routine and interchangeable thanks to Kurandová, Smolík, Průcha, Kopecký, and others. An honorable exception is the episodic participation of Marta Fričová, Frič's stepdaughter, who after the war was given a total of three etudes by Martin in Steel Town, in this film, and in Today for the Last Time. ()
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