Inhalte(1)

On January 14th, 2007, 14-year-old Megan Stewart disappeared. Three weeks later, her 13-year-old best friend Amy Herman also vanished. Assembled from video chats, webcam footage, home videos and news reports, this is what happened in the days immediately before, and after, Megan went missing. (Verleiher-Text)

Kritiken (3)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch It wants to be socially aware, realistic and oppressive, but instead, it gradually becomes annoying, boring and ridiculous, though until the last few minutes, it’s also a little oppressive and intense. If the fourteen year-old protagonist didn’t behave like such a slut (though I get that one of the goals of the film is to warn about how something like this can happen to a child), her fate would have a bigger effect on the viewer, but this way it’s just unpleasant and numbing on all fronts. ()

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Ein weiteres sogenanntes Found-Footage-Dokument (der Begriff ist diesmal nur zur Hälfte wahr) und wieder etwas anders. Der Film verfolgt die letzten Tage zweier junger Mädchen, die unter merkwürdigen Umständen vermisst werden und bis heute "verschollen" sind. Die Mädchen gehen mit der Zeit, also wird nicht nur auf die Kamera geachtet. Das aufgenommene Material besteht diesmal aus Chats, Telefonmitschnitten, aber auch aus Aufnahmen von Überwachungskameras und Fernsehnachrichten. Es dauert lange, bis etwas passiert, etwa die Hälfte des Films wird von belanglosen Dingen wie Diskussionen über sexuelle Erfahrungen und Probleme mit den Eltern gefüllt - also Anliegen eines jeden vierzehnjährigen Mädchens. Doch in den letzten 20 Minuten dreht sich das Blatt und uns werden "bisher unveröffentlichte Aufnahmen" voller psychischer und physischer Gewalt gezeigt. Und ich kann Ihnen sagen, dass es ziemlich intensiv ist. Als Warnung vor lauernder Gefahr auf Skype, Facebook und ähnlichen modernen Notwendigkeiten funktioniert es gut. Aber all der ganze Wirbel darum kam mir einfach zu lang vor. Vielleicht erhöhe ich mit der Zeit meine Bewertung, im Moment brodelt es jedoch noch in meinem Kopf. Was letzten Endes wohl gut ist. ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch A film full of nonsense and gratuitous manipulation. I won’t question the fact that there are young girls (and not only girls) who in this online age unknowingly fall in the hands of masochistic assholes, but I seriously doubt the way this naive attempt wants to tell us about it –  the whole thing looks as unconvincing as Trump’s comb-over. The way it pushes Amy, the only normal character, into the position of a looser is a clear prototype of mechanical cynicism, and the found-footage format is just stupid – really, would a killer film the last hours of their victim with a camera belonging to said victim, only to throw it in a public bin? It talks about a tragedy, but that tragedy is not only awfully exploited, but it doesn’t say anything. And it’s also lethally boring, even in the “shocking” twist. ()