Inhalte(1)

Kate Coleman macht sich schwere Vorwürfe: Durch ihr Alkoholproblem hatte sie eine Fehlgeburt und verursachte einen Verkehrsunfall, bei dem beinahe sie und ihre Tochter Max starben. Nun will Kate neu anfangen. Mit ihrem Mann John adoptiert sie die kleine Esther, eine ungewöhnlich kluge und kreative Neunjährige. Die Waise lebt sich schnell bei den Colemans ein – nur Kates Sohn Daniel ahnt sofort: In Esther schlummert etwas Unheimliches. Bald häufen sich merkwürdige Ereignisse… (Puls4)

(mehr)

Videos (3)

Trailer 1

Kritiken (10)

Bloody13 

alle Kritiken

Deutsch Möchtet ihr ein Kind adoptieren? Dann schaut euch zuerst diesen beunruhigenden Thriller Orphan an, in dem sympathische Eltern ein kleines Mädchen adoptieren. Aus dem niedlichen Mädchen wird jedoch langsam eine berechnende Schlampe, ein Biest, das nicht davor zurückschreckt, seine nächsten Angehörigen zu töten. Ein großartig inszeniertes psychologisches Spiel, bei dem die schauspielerischen Leistungen der Erwachsenen genauso wichtig sind wie die der Kinder. Glaubwürdige Charaktere aller Beteiligten (auch Roden glänzt in kurzen 2 Minuten) verstärken das intensive Erlebnis, das vor allem in den letzten 30 Minuten zunimmt und anschwillt. Das Ende hat mich in kleine Stücke zerrissen, wirklich beeindruckend! In letzter Zeit haben es die kindlichen Killer echt drauf! Ich bin also überaus zufrieden mit Orphan, Serra hat überrascht. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein im Grunde genommen beeindruckender, aber ab und zu an den Haaren (Härchen?) herbeigezogener geheimnisvoller Film, der meiner Meinung nach ein noch schlimmeres Ende verdient hätte. Vor allem das Verhalten der Eltern (bzw. des Vaters), der Psychologin und der Schwester aus dem Waisenhaus schien mir an den Haaren herbeigezogen zu sein. Glaubhaft war eigentlich nur die Mutter. Die Schauspielleistungen der zwei Hauptdarstellerinnen sind aber sehr gut. Das gilt auch für die Regie sowie Ottmans verlässliche Musik. Ich habe fast nicht gemerkt, dass der Film zwei Stunden gedauert hat, was definitiv auch ein Pluspunkt ist. ()

Werbung

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch My goodness, that was quite nerve-wrecking! And it starts so easygoing (if we don’t count the first scene, that is), an idyll with smart little Esther and her likeable parents and siblings; I almost didn’t want to believe anything could go wrong. And it does! In the course of half an hour, Esther turns from a cute girl into the kind of bitch you want to murder with a pickaxe between the eyes, and the psycho-terror begins. Among other things, I liked how the film builds tension – there are several times when the director gives the impression that there’s a about to be jump-scare, a chilling scene or a twist, but he rarely delivers them, which does great service to keeping and increasing the attention of the viewer. For someone like Jaume Collet-Serra, who’s made the average House of Wax, this kind of mature psychological horror is a massive surprise and a great promise for the future. ()

DaViD´82 

alle Kritiken

Englisch Such a good idea for a punchline certainly deserves better than this family (non)idyll with a stupidly behaving herd of adults and zero atmosphere. Or if not better, in any case shorter. While the first hour still works great, it gradually starts limping during the last half hour from one dumb cliché to another, in the last ten minutes becoming a parody of all of the worst genre clichés known to man. An unintentional parody, I should add. P.S.: It’s crying out for a Czech remake, we even have a perfect main protagonist (!SPOILER!) already. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch Jaume Collet-Serra, the loser responsible for the desperately routine House of Wax, is supposed to coach the evil kid, one of those who are now (theoretically) supposed to be popular? I have no idea if he’s been talked out of it since then, or kept sedated in Hollywood, but please keep on making films just like this in the future! Considering the subject matter, the film goes quite outside the established horror practices of recent years, and so we get to watch two hours of PRECISE psychological games that confirm the holy truth that horror is all about the characters. It takes courage today to make the viewer tense by having characters more or less just having a dialogue with each other, but if it gets a little rough every now and then, the scriptwriter is supported by perfect actors. The adults are flawless, and the kids too, but twelve-year-old Isabelle Fuhrman gives me the chills (although according to the photos on IMDb, she’s actually a cute girl). It’s too bad that in the end, Serra didn't have the balls to get rid of the traditional genre vice, the clichéd ending. Whether or not DiCaprio and Silver were properly aware of what they were putting out into the world, I say again: just like this! ()

Galerie (37)