Mörderisch - Die Geschichte einer Psycho-Killerin

  • USA Homicidal
Trailer

Inhalte(1)

Erst  ermordet Emily (Jean Arless) einen Standesbeamten, später ihr gelähmtes Kindermädchen. Ihre Stiefschwester Miriam (Patricia Breslin) kann sich die schrecklichen Taten nicht erklären und will der Sache auf den Grund gehen. Das erweist sich als höchst gefährlich - denn Emilys Mordlust ist noch nicht gestillt. (Sky Cinema)

Kritiken (4)

Lima 

alle Kritiken

Englisch After this movie, my mom, a big movie fan, proclaimed, "That was even better than Hitchcock!" I don't know, I wouldn't go that far. However, to the local detractors, if you dispense with the meaningless comparisons, you have to admit that William Castle did a good job. The twist at the end really surprised me, and I consider myself a fairly astute viewer (and I didn't research anything about this film beforehand, so that's why), and some of the visual gimmicks, like the 50-second pause to leave the cinema before a tense scene, really amused me. I wish I could have been at the premiere at the time and heard the audience's look of amazement at the reveal :o) The year it was released, the prestigious Time magazine listed Homicide as one of the 10 best films of the year, congratulations. ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch A very good follower of Psycho. I’m intentionally saying follower instead of rip-off because, despite of being clearly inspired on Hitchcock’s masterpiece, I don’t see any reason why a viewer of Psycho couldn’t have a really good time with Homicidal. The twist is (to some extent) pretty predictable, but paradoxically, its premature reveal adds tension to some parts. The scary pause right before the end is off the mark from a modern point of view, but I’d lie if I said that the sequence that follows it doesn’t generate at least a little fear, because it does. Overall, I think Homicidal is a good mysterious thriller that works the way it should, but that also has some notable elements that don’t work today (where a modern film would use a flashback, here the characters have to blabber like robots). 8/10 ()

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Fünf Jahre nach der ersten Betrachtung habe ich bereits vergessen, wie kompliziert die konstruierte Handlung von Homicidal ist. Die Schöpfer bemühten sich anscheinend bewusst, die Zuschauer mit den familiären Beziehungen der Hauptfiguren zu verwirren, sodass niemand wirklich das ganze Rätsel erahnen konnte. Die abschließende halbsarkastische Erklärung eines Wissenschaftlers wirkt dann nur wie ein versteckter Spott der Schöpfer dem Zuschauer gegenüber, der versucht hat, irgendeinen logischen Faden in der Handlung zu finden. Wenn wir jedoch die komplizierte Handlung beiseite lassen, hat der Film vor allem dank der soliden Regie von William Castle etwas zu bieten. Obwohl er vor allem mit schwarzem Humor angreift, schafft es der Film, überraschende blutige Szenen (für das Jahr 1961 gewagt) und eine gut aufgebaute geheimnisvolle Atmosphäre recht schockierend zu präsentieren. Homicidal ist ein sehr verspielter Nachfolger von Psycho und hat definitiv seinen verspielten Charme. [FOD 2020] ()

Othello 

alle Kritiken

Englisch If you’re not even a little bit blown away by Psycho (what are you looking at?), it's hard to get a kick out of this unceremonious rip-off pieced together from redundant dialogue and transitions between three locations. Fortunately, with the arrival of a young version of Gott, who only turns his heel on set in 90° and 180°, it gets a whole new breath of fresh air, and his mere presence in front of the camera produces a scene that will more than once leave you giggling uncontrollably like a complete retard. Unfortunately, when the big reveal comes, his character even retrospectively transforms from irresistible cringe to creative intent, making it once again a gutted Hitchcock, so not that great. ()