Streaming (1)

Folgen(8)

Inhalte(1)

Der Franziskanermönch William von Baskerville und sein Novize Adson erreichen ein Kloster in den Alpen. Dort werden sie Zeugen einer Reihe mysteriöser Morde, die Williams berühmten Spürsinn wecken. Doch während sich die beiden Mönche auf die Suche nach dem Mörder machen, werden sie selbst vom gnadenlosen Inquisitor Bernardo Gui verfolgt. (Prime Video)

(mehr)

Kritiken (2)

Malarkey 

alle Kritiken (zu dieser Serie)

Deutsch Ich gebe zu, dass ich eine Schande bin, weil ich weder das Buch gelesen noch den Originalfilm mit Sean Connery gesehen habe. Aber ich denke, das ist auch der Grund, warum ich diese achtteilige Serie mit vier Sternen bewerte. Denn die Schauspieler sind hier genau richtig – vor allem John Turturro. Auch die Thematik ist brillant, und solche Themen habe ich in den letzten Jahren in Filmen vermisst. Ich glaube, ich werde mich überwinden und das Buch doch noch lesen. Die mittelalterliche Atmosphäre des Klosters ist einfach überwältigend. Zugegeben, als eine Serie mit acht Folgen zieht sie sich an manchen Stellen etwas in die Länge, aber andererseits... die Ermittlungen im Kloster haben mir sehr gut gefallen. Schöne Aufnahmen des Klosters und der Umgebung, ein Hauch vom Mittelalter, der, weil er gut gemacht ist, für immer hängen bleibt, und das Thema verdienen definitiv Aufmerksamkeit. Was soll man sagen, vielleicht nur, dass die Serie einen Sinn vermisst, wenn es bereits eine ältere... und bessere Verfilmung gibt. ()

gudaulin

alle Kritiken

Englisch Umberto Eco was part of the generation of European intellectuals who were shaped by their resistance to television as a medium, which they saw as the foundation for the cheap entertainment of the widest masses of consumers. Based on principle, they were convinced that any work had to be chewed up and spat out in order to satisfy a large enough target group. Therefore, Umberto would not be surprised or disappointed by the result of the work of the TV team that embarked on the adaptation of his cult novel. He probably would have enjoyed it instead and claimed that this was exactly what he expected. Personally, influenced by the novel, I once had a hard time fully accepting the film version because it seemed stripped of its philosophical and spiritual dimension. Meanwhile, Annaud's film stands out alongside this series as an excellent atmospheric affair with great casting. John Turturro ranks fourth on my list of favorite actors, and that says it all. However, I will forever remember him as the lawyer from The Night Of, not as the Franciscan from The Name of the Rose. He lacks the charisma under the veil of his beard, which radiates from Sean Connery's masculine character. The same is true for Christian Slater and Damian Hardung comparison. Annaud also discovered a distinctive face for cinema in Ron Perlman, and so on. His film was filled with atmosphere, which cannot be said at all about the series. It has nice set pieces, but they lack any real life. It is evident that the creators aimed to shift the plot toward an adventurous and romantic genre, which is the last thing Eco strived for. This is not about developing certain motifs, but about violating the literary source. I won't rate it with stars because I stopped watching after two episodes. But I'm sure that with each passing episode, I would suffer more and more. ()