Streaming (1)

Inhalte(1)

Eine Karte mit Zeitlöchern, durch die man in die Vergangenheit reisen kann. Diese Gelegenheit will sich eine Gruppe von sechs Zwergen nicht entgehen lassen. Mit dabei ist der elfjährige Kevin. Auf ihren Ausflügen trifft die illustre Truppe Napoleon, Robin Hood und König Agamemnon. Doch dann wird ihnen die Karte von dem Bösen in Person geklaut, und der Inhaber ist ihnen dicht auf den Fersen. Traum oder Wirklichkeit? Darüber ist sich der elfjährige Kevin unschlüssig, als er eines nachts sechs Zwerge aus seinem Kleiderschrank kommen sieht. Die Zwerge haben eine Karte dabei, auf der Löcher eingezeichnet sind, durch die man in verschiedene Zeitepochen reisen kann. Die Karte haben sie dem Obersten Wesen gestohlen. Die Gnome hoffen, auf ihren Reisen große Reichtümern zu erlangen. Kevin beschließt, sich der seltsamen Truppe anzuschließen. Das erste Zeitloch führt sie zu Napoleon (Ian Holm), den die listigen Zwerge sogleich berauben. Anschließend landen sie im Mittelalter bei Robin Hood (John Cleese). Inzwischen ist ihnen jedoch das Oberste Wesen auf der Spur. Kevin kann durch ein Zeitloch ins antike Griechenland entkommen. Der Junge rettet König Agamemnon (Sean Connery) das Leben und wird von diesem adoptiert. Die Gnome wollen jedoch, dass Kevin mit ihnen die Titanic besucht. Vom sinkenden Schiff flüchtet die Gruppe ins Zeitalter der Legenden. Dort begegnen sie dem Bösen in Person, das ihnen die wertvolle Karte stiehlt. Mit allen Mitteln versuchen Kevin und die Zwerge, die Karte zurückzubekommen. (ServusTV)

(mehr)

Kritiken (3)

Lima 

alle Kritiken

Englisch Two hours of Terry Gilliam's big boy fantasy. Terry is brimming with ideas like few people have, and he adds his unmistakable humour to the mix. ()

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch An absolutely typical Terry Gilliam. Nobody’s sticking their noses in his business and so he’s filmed this modern fantasy fairytale exactly the way he wanted. He mixed a fantasy world and the modern times. There’s also an incredibly dry British Monty Python humor thrown into the mix and that makes all of his die-hard fans happy. I’m not one of them, but I must admit that movies like this have their place in movie lovers’ world, it’s just that I don’t understand Gilliam’s worlds sometimes. ()

gudaulin 

alle Kritiken

Englisch Terry Gilliam is known as a toyer and a creator with refined artistic sensibilities. His films are similar to the work of Jean Pierre Jeunet in terms of both strengths and weaknesses, meaning they have weaker plots but strong atmospheres and the aforementioned artistic elements. The same can be said for Time Bandits, where Gilliam throws around various stage ideas and artistic elements with full force, but unfortunately, most of the time, he fails to properly utilize them, so their potential is often lost. Gilliam's imagination is boundless, bringing a gang of greedy dwarves, medieval knights, a troubled Napoleon, a ruler of the realm of evil, and even God himself onto the screen. His film features classic Monty Python-esque absurd motifs, dry British humor with numerous one-liners, as well as a peculiar and grotesque interpretation of the director's characters. Genuine fear is absent rom his devil, who expresses his anger slowly in every sentence, and his God has a truly peculiar demeanor and appearance, making it perhaps the most insane portrayal of a heavenly ruler and creator ever used by a filmmaker. The film offers plenty of entertaining moments, but as a whole, it is somewhat disjointed, like a hundred-year-old machine in a technical museum, where visitors can admire the charming shapes of the mechanism and its nicely painted facade, but if they were to try and operate it, they would find that the rusty gears are breaking and the machine no longer works. It required more work on the screenplay, but even so, it is an honest, slightly surreal spectacle in true Gilliam style. Overall impression: 80%. ()